![]() |
Citat:
Om du absolut vill ha väska tycker jag att Vaja (www.vaja.com.ar) är att rekommendera, har köpt från dem förr. De har ingen väska till diamond än men du kan registrera dig så att de skickar ett mail när den finns. |
Citat:
|
Jag tänke mer på att skydda den från repor och ludd och det smidiga läderfodralet går inte att få tag på i Sverige, inte på de fem ställen jag provat. Skärmskydd av silikon hatar jag och då är det bara en väska eller ett fodral kvar.
En riktig man har Holmbergcase till sina prylar men det blir lite overkill till en mobiltelefon. ;) |
Hel nöjd med min HTC Diamond!
Skulle behöva ett program där jag kan föra körjournal, någon som har nått tips? |
Citat:
|
Jag skulle vilja använda HTC Diamond med GPS... Det följer väl inte med några kartor till den va? Är det värt att köpa något paket eller ska man vänta på någon uppföljare i stil med HTC P3300 Premium som har GPS med TomTom (för nuvarande har väl inte 3g)?
Eller så köper man ett tomtom-kit till Diamond.. Grejen är att jag redan har tomtom4, men det lär ju inte göra mig lyckligare i det här fallet, det funkar nog bara till min gamla pocketpc... Palla att betala för det där en gång till... |
Äntligen tillbaka från semestern..... :)
I morgon åker jag och investerar i en HTC! |
Snart får jag min iPhone - utan abonnemang. Blir mer och mer desperat för varje dag :P
|
Citat:
|
Citat:
Om någon är intresserad kan jag säkert importera till Sverige ;) |
I Italien säljs de med kontantkort
|
Går att köpa hos Telia med utan abb. Kostar en slant dock.
|
Citat:
TomTom fungerar bra men 7:an finns inte ute än och rykten gör gällande att TomTom inte kommer att släppa 7:an till WM. Den kommer enbart att levereras inkluderad i hårdvaran. :blink: |
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Jorå, jag missuppfattade, trodde du skrev att man kunde köpa iphone utan abbonemang på telia med tanke på Brazzan's inlägg över dig.
|
Det gick alldeles utmärkt att köpa iPhone hos Telia utan abb ja.
|
är telefonerna köpta hos telia låsta till deras nät, eller kan man köra dom i tex tre:s nät?
|
Citat:
|
Citat:
|
Cirka 5500 med moms. Om jag har fattat hela proceduren rätt så är de olåsta när de kommer till Teliabutiken och det är säljaren som lägger in låsningen. Det kan vara ändrat nu men så fungerade det iallafall på Telias HK under releasekvällen.
|
Citat:
Citat:
Stämmer in på priset du sa (5495:- /16gb) |
Citat:
EDIT: En drös skrivfel rättade |
Sitter med inköpta HTC Diamond.
Riktigt fin "telefon" men den som säger att den inte är seg med TouchFlo ljuger. Jag misstänker att jag kommer att ha det på nu i början för att sedan stänga av när jag lekt färdigt. Det var en arbetsmaskin jag var ute efter, inte en leksak. Men det är coolt! |
Citat:
|
Fick min HTC Diamond för en vecka sen. Har inte prövat Iphone så jag kan inte jämföra med den men jämfört med min tidigare telefon, QTEK 9000, så är den både lättare och trevligare. Små detaljer som jag gillar. När man tar ut pennan så startas skärmen, en magnet håller pennan på plats så den inte far ut så lätt. Lätt att konfigurera, inbyggd GPS osv. Sen programmerar jag i .NET så det är skojigt att kunna göra små program till den.
Saknar dock fjärrskrivbord som fanns i WM 5 men inte i WM 6. Har inte letat men någon kanske har en lösning på detta? |
Prova denna: MS_RDP_v6.1.cab
|
Citat:
Tack för att du klargjorde att det inte fungerar i verkligheten på HTC och att du redan stänger av det. Räck upp handen alla ni som över huvud taget någon gång ens funderat på att vilja "stänga av" iPhones gränssnitt? |
Citat:
Man måste ha något att ersätta det med innan man kan fundera på att ersätta det. |
Citat:
På min HTC så fungera TouchFlo utan problem. Märker ingen seghet. Citat:
|
Jag tycker inte heller att TouchFlo är speciellt segt. iPhones gränssnitt flyter på bättre, det håller jag dock med om. Nu är ju iPhonens skärm dubbelt så stor som Touch Diamond så jag kan tänka mig att skärmen spelar roll också. Större skärm borde ju vara en fördel om man ska kladda med fingrarna på den.
|
TouchFlo fungerar strålande i det jag kan se, både i min lite äldre HTC Touch Cruise (som har klenare processor och mindre minne, men ett mer begränsat gränssnitt) och i sambons HTC Touch Diamond.
Jag förstår inte heller uppmaningen till handuppräckningen... Jag har testat Iphone tillräckligt mycket för att vara lite imponerad av ett par saker och mycket irriterad över en hel del. Och jag kan inte byta ut gränssnittet, för det finns inget alternativ... |
Citat:
Själva svepningarna m.m. funkar klockrent, det jag tycker tar tid är när man öppnar ett program t ex |
Citat:
Microsofts filosofi är istället att ge användare och utvecklare mer frihet, vilket dock kan leda till seghet och buggar ibland. Att Windows Mobile segar ibland beror på att man både kan köra massor av program samtidigt och dessutom köra "gömda" program i bakgrunden, klart det blir segt. Iphonen kan inte köra mer än ett åt gången och inga i bakgrunden vilket har sina egna uppenbara nackdelar. Den som följer utländska apple-bloggar vet dock att trots alla Apples strama tyglar är nya iphone-mjukvaran riktigt seg och buggig. Jag är glad att jag inte valde en iphone. |
Sitter i vardagsrummet och surfar med HTCn via det trådlösa nätverket.
Funkar perfekt förutom Fru 1.0 brevid i soffan hotar med att att jag får stanna här i natt om jag inte slutar.... Jag tycker Fru 1.0 verkar passa bättre i iphone... Inte helt utan buggar :) |
Citat:
Fru 2.0 gillar också teknik och mobiltelefoner mer än Fru 1.0. LOL |
Citat:
|
Tyvärr har jag märkt att alla patchar funkar väldigt kort tid..... Sen tror jag inte gräset är grönare på andra sidan häcken så Fru 2.0 är inte aktuellt.
|
OM man uppgraderar till Fru 2.0 så kræver hon stændiga patchar i from av diamondring_24k_retailprice, vilket inte ær att rekomendera ifall man inte har en egen diamantgruva. Det ær bættre att behålla fru 1.0 och patcha henne med tidigare næmnda spa 1.5, choklad 4.0 och blommor 1.0 såfort det ær något som inte ær som det ska eller i det fall dom anser att man har gjort nånting som inte tillhør korrekt førfarande.. (d.vs always)
(Ps livet var lætt nær man var liten, det ræckte med en tæckning før att gøra tjejen i ens liv glad igen, mamma d.vs ) :) |
Så, nu börjar det flyta på efter alla småinställningar så att den skall passa just mitt användande.
Riktigt nöjd med min Diamond! Någon som vet om det finns något program så man kan använda stylusen för att skriva vanliga bokstäver istället för tangentbordet? Kan det kallas textigenkänningsprogram? Någon mer som får "=" istället för "&" när man har "Tangentbord", "Använd handrörelse för dessa tangenter" aktiverat under "Inmatning"? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:35. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson