WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Binero problem? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=27405)

pokerstjärna 2008-03-05 18:26

Citat:

Originally posted by rockforum@Mar 5 2008, 19:24
Jag blir nog också tvungen att byta snart... Även fast jag är ny på Binero. Har inte råd att sidorna ligger nere nästan varje dag (om än lite)..
Värst är det för dom som har kastat ut tusentals kronor på marknadsföring eller kampanjer.
Det är väl på denna tiden man brukar ha många besökare i normal fall.

biokonsult 2008-03-05 19:02

Citat:

Ursprungligen postat av xarph
Citat:

Ursprungligen postat av biokonsult
jag måste säga att det är katastrof, jag har varit mycket tålmodig under några månader, inga av mina sidor har fungerat bra hos dom.

Samma här, bytte till Loopia idag. Jag tror att vi har hamnat på "fel" server helt enkelt, VonAnka har ofta problem :(

jag har loopia oxå men jag använder inte dom...dom kan ju inte ta nya multimedia php script a´la 70 tal... eller har det skett ändringar där ???? måste kolla kontot he he .... flytta tillbaka igen ...justed man fick ju betala för statistik mysql baser mm mm dyrt som satan...

MattiKolu 2008-03-05 19:02

Trist att vonAnka inte är stabilare. Det verkar onekligen som att man inte bör köra något "kritiskt" på den servern.

Fan, jag hatar att byta webbhotell.

pokerstjärna 2008-03-05 19:05

Jahapp då missar man ett möte idag med sina kollegor. Allt detta för att jag ej kan komma in på webmailen och skriva ut all information jag behöver skriva ut :( fan allstå.
Dom har varit nere i 5 och en halv timme! :lol: :lol: :lol:
Jag ringde upp för några minuter sedan till binero.
Och A(pul) säger att vonanka kommer att bli mycket mycket stabilare och bättre då dom ska göra uppdateringar på den servern.
Jag ger Binero en chans mars månad ut.
Efter det så byter jag det får kosta vad det vill.

rockforum 2008-03-05 19:12

Sa dom inte att Von Anka skulle bli stabilare redan vid förra stora "haveriet"?

Timofey 2008-03-05 19:16

J*klar!
Någon som ringt och frågat om var som hänt samt när servern kan tänkas komma tillbaka?
Undrar om vi får kompensation...

Timofey 2008-03-05 19:17

Citat:

Originally posted by rockforum@Mar 5 2008, 19:12
Sa dom inte att Von Anka skulle bli stabilare redan vid förra stora haveriet?

Jo... http://www.binero.se/blogg/?p=123

pokerstjärna 2008-03-05 19:19

Citat:

Originally posted by alltinggratis@Mar 5 2008, 20:16
J*klar!
Någon som ringt och frågat om var som hänt samt när servern kan tänkas komma tillbaka?
Undrar om vi får kompensation...

Jag har ju då ringt två gånger.
i eftermiddags och för cirka en halvtimme sedan.
Vid 4-tiden sa dom att allt skulle fungera inom en timme.
how about no :)

xarph 2008-03-05 19:22

Jag har fortfarande inte fått kompensation från förra gången då VonAnka havererade.

Man blir så trött på sånt här :(

Känns som Binero har för många kunder och för lite personal...

Timofey 2008-03-05 19:30

Citat:

Originally posted by xarph@Mar 5 2008, 19:22
Jag har fortfarande inte fått kompensation från förra gången då VonAnka havererade.
Man blir så trött på sånt här

Jag frågade dem angående detta och de svarade då att man skulle få 2 månader gratis webbhotell, och att det räknades in automatiskt. Man kan väl bara se om så är fallet när det är dags att förnya webbhotellet.

xarph 2008-03-05 19:33

Citat:

Ursprungligen postat av alltinggratis
Citat:

Jag frågade dem angående detta och de svarade då att man skulle få 2 månader gratis webbhotell, och att det räknades in automatiskt. Man kan väl bara se om så är fallet när det är dags att förnya webbhotellet.

Eftersom jag betalar varje månad så fick jag även en faktura för Mars månad, om jag hade blivit kompenserad så hade det väl inte kommit, eller iofs så hade jag inte behövt betala, men men...

Får ta det på dom följande månaderna isåfall.

Asså vad f*n är detta? Nu har sidorna varit nere i 5-6h...

Timofey 2008-03-05 19:39

xarph, vänta inte, skapa ett ärende i deras system och fråga om kompensationen i ditt fall

pokerstjärna 2008-03-05 19:40

Citat:

Citat:

Originally posted by -alltinggratis@Mar 5 2008, 20:30
Citat:

Asså vad f*n är detta? Nu har sidorna varit nere i 5-6h...

6 och en halv timme :)

Edit: Nu har dom ingen telefon support heller som kan tala om hur det går med servicen.
Dom stängde 19.00 :(

rockforum 2008-03-05 19:46

Dom där 2 månaderna man skulle få kommer väl efter 1 år har gått väl?

Timofey 2008-03-05 19:52

Citat:

Originally posted by rockforum@Mar 5 2008, 19:46
Dom där 2 månaderna man skulle få kommer väl efter 1 år har gått väl?

Spelar det någon roll om det är före, efter, eller i mitten på året... ???
Ändå samma antal "gratisdagar".

elitasson 2008-03-05 19:56

Nej ush, så får det helt enkelt inte gå till.

Stort minus för Binero.se.

Fredrik-s 2008-03-05 20:20

Mejlade dom för ett tag sedan hörde om min kompensation. Fick då detta svar:

------------------
Vi får verkligen beklaga nuvarande störning på VonAnka. Servern har återigen drabbats av ett hådvaruproblem och vi har tekniker från oss och från Dell på plats i vår serverhall för att lösa detta. Exakt när det är löst kan vi inte svara på just nu, med vi uppdaterar fortlöpande driftinformationen på vår hemsida.

När det gäler kompensationen för den tidigare driftstörningen, samt denna, så kommer den att utgå till samtliga berörda kunder på VonAnka. Jag vet personligen inte om kunderna på VonAnka har informerats om detta tidigare, då detta inte riktigt faller inom mina arbetsuppgifter på Binero, jag kommer dock att se till att ny information går ut till samtliga kunder. Ytterligare kompensation kommer givetvis även att utgå för nuvarande störning.

För att lösa hårdvaruproblemen med VonAnka permanent så kommer servern att flyttas till en virtuell miljö på vår nya serverplattform. Liknande problem ska därmed inte kunna uppstå på nytt. Återigen, vi för verkligen beklaga detta och vi kan garantera dig att vi gör vårt yttersta för att erbjuda våra kunder så stabila och säkra tjänster som möjligt.
--------------------------

Klistrar in detta mejl pgr av att de kanske sparar dom tid och arbete.

Edit: Får beklaga att inte åäö är med, vet faktist inte varför, men dom uteblir i alla Bineros mail, skumt nog.

pokerstjärna 2008-03-05 20:42

Var i kontakt med dom nyss.
Vid 22-tiden ska allting fungera.
Hoppas på det.

Fredrik-s 2008-03-05 20:51

Suck, över en timme kvar. Jaja riktigt besviken på Beniro efter den sista tiden med allt jävla strul rent ut sagt.

pokerstjärna 2008-03-05 20:54

Är det någon som vet varför idg ligger nere?
Har det med binero att göra?
Dom har gjort det nu i snart två timmar.

pokerstjärna 2008-03-05 21:12

Nu funkar skiten.

Edit: Iaf webmailen.

Nu åker den ut genom fönstret:
Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1988818.ab :lol:

elitasson 2008-03-05 21:30

Då var klockan halv, än funkar inte siterna.

rockforum 2008-03-05 21:31

Citat:

Servern VonAnka har för närvarande problem, tekniker arbetar med att lösa problemet.
Uppdatering 17:36
Tekniker är på plats i hallen tillsammans med tekniker från DELL.
Uppdatering 20:06
Dells tekniker har bytt ut hårdvara och just nu sker en syncning av diskarna.
Parallelt med detta så sker en systemåterställning på en virtuell server som är tänkt som ersättare för att komma undan detta måndagsexemplar av server.
Uppdatering 21:25
Vi arbetar för tillfället med att slutföra återställningen av servern i en virtualiserad miljö och säkerhetsställa att allt fungerar.

Timofey 2008-03-05 21:35

Undrar hur de lyckats få en artikel postad i Aftonbladet?

Thomas 2008-03-05 21:45

Japp det vore fint att få igång mailen igen.

rockforum 2008-03-05 21:50

Mailen funkar för mig. Inte sidorna dock.

pokerstjärna 2008-03-05 21:55

Citat:

Originally posted by rockforum@Mar 5 2008, 22:50
Mailen funkar för mig. Inte sidorna dock.
Likadant här.

Fredrik-s 2008-03-05 21:57

Inte mina sidor heller.

expression 2008-03-05 22:02

Tragiskt, vad har hänt, Binero? Har ni växt för mycket :(

rockforum 2008-03-05 22:04

Har bara varit kund i några månader och har redan upplevt 2 stora "stopp". Inte nöjd alls.

JimmyOh 2008-03-05 22:15

Jag lider verkligen med er. Själv är jag inte drabbad för fem öre, men man vet ju aldrig nuförtiden. Det skulle dock inte förvåna mig om den server jag har på Binero hackas sönder och allt går förlorat. En Proinet i repris liksom. Hah. Det vore ju något... eller inte.

rockforum 2008-03-05 22:17

Citat:

Originally posted by JimmyOh@Mar 5 2008, 23:15
Jag lider verkligen med er. Själv är jag inte drabbad för fem öre, men man vet ju aldrig nuförtiden. Det skulle dock inte förvåna mig om den server jag har på Binero hackas sönder och allt går förlorat. En Proinet i repris liksom. Hah. Det vore ju något... eller inte.
Vilken server ligger dina sidor på?

Kristoffer G 2008-03-05 22:19

Den server vi ligger på är och har varit väldigt stabil i drygt ett år nu (Miraculix). Oförutsedda stopp kan jag inte komma ihåg.... så vi har haft tur i alla fall.

JonathanS 2008-03-05 22:19

Att ett officiellt svar på WN har dröjt beror på att vi har prioriterat information till berörda kunder via telefon, e-post och driftinformationen på vår hemsida. För er som eventuellt har missat det så har vi fortlöpande lagt ut information om VonAnka här ikväll: https://www.binero.se/kundservice/hjalp/ind...wnews&newsid=36

I korta drag så uppstod det ett hårdvarufel på VonAnka i eftermiddags och även om vi hade tekniker på plats omedelbart så har Dell en inställningstid på 4 timmar (vi har givetvis den snabbaste supporten, guldsupport, hos dem). Samtidigt som deras tekniker försökte lösa hårdvarufelet så påbörjade vi arbetet med att sätta upp en ny och virtuell server för VonAnka. Denna virtuella server är nu på väg upp, som några av er har märkt.

Vi kommer att publicera ytterligare detaljer om vad som har hänt, samt informera berörda kunder om den kompensation som kommer att ges ut, under morgondagen. Om ni har frågor om detta, vänligen kontakta oss.

Det är verkligen beklagligt att sådana här problem ska kunna drabba en och samma server, särskilt inför den stundande övergången till vår nya serverplattform. Med den nya plattformen är samtliga servrar hos oss virtualiserade, med central lagring och ett helt nytt (och mycket bättre) system för hanteringen av våra kunder, servrar och tjänster. För mer info om detta, läs gärna det blogginlägg som Anders skrev lite tidigare: http://www.binero.se/blogg/?p=124

Vår målsättning är inte bara att vara Sveriges vänligaste webbhotell. Vi ska likaså vara stabilast, säkrast, snabbast... ja, kort sagt bäst. Även om det inte är något som kommer att hända över en natt så är det något som definitivt är på gång.

xarph 2008-03-05 22:35

Citat:

Originally posted by Brazzan@Mar 5 2008, 23:19
Den server vi ligger på är och har varit väldigt stabil i drygt ett år nu (Miraculix). Oförutsedda stopp kan jag inte komma ihåg.... så vi har haft tur i alla fall.

Er sida, Lonelistan.se är sjukt snabb (responsiv) som ligger på Miraculix-servern. Önskar att mina sidor hos Binero (Von Anka) var så snabba... Även när Von Anka var uppe och körde så var den aldrig så snabb.

Timofey 2008-03-05 22:48

När vi ändå pratar om det - kommer skillnaden mellan servrarna att försvinna efter virtualiseringen?
Hoppas vonAnka blir minst lika snabb!

xarph 2008-03-05 22:58

Citat:

Originally posted by alltinggratis@Mar 5 2008, 23:48
När vi ändå pratar om det - kommer skillnaden mellan servrarna att försvinna efter virtualiseringen?
Hoppas vonAnka blir minst lika snabb

Hoppas jag med.

Uppdaterad driftinfo. Mina sidor fungerar dock fortfarande inte.

Citat:

Uppdatering 22:41
Servern är nu fungerande och ska bara uppdateras med mer resurser.
Vi har temporärt inaktiverat Ruby On Rails på grund av problem med detta men vi kommer att arbeta med att få igång det så fort som möjligt.
Servern är återställd med backup från natten till onsdag, ingen data från dagen är förlorad men måste kopieras in från det gamla systemet, detta kommer att ske under torsdagen.

lukasbrisman 2008-03-05 23:03

Citat:

Citat:

Ursprungligen postat av alltinggratis
Hoppas vonAnka blir minst lika snabb

Hoppas jag med.
Uppdaterad driftinfo. Mina sidor fungerar dock fortfarande inte.
Citat:

Uppdatering 22:41
Servern är nu fungerande och ska bara uppdateras med mer resurser.
Vi har temporärt inaktiverat Ruby On Rails på grund av problem med detta men vi kommer att arbeta med att få igång det så fort som möjligt.
Servern är återställd med backup från natten till onsdag, ingen data från dagen är förlorad men måste kopieras in från det gamla systemet, detta kommer att ske under torsdagen.

Inga av mina sidor fungerar heller, icke heller mail.

Timofey 2008-03-05 23:06

Här fungerar det)))

Fredrik-s 2008-03-05 23:14

Gött nu är de uppe!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson