![]() |
verkligheten talar för sig självt..så är det bara...
Sedan vet du inte ens vad ordet "rasist" betydde.. :D |
Citat:
|
Staffanos - Ja, det är i mina ögon bara terrorister, och aldrig några andra, som dödar oskyldiga, spränger bomber utan att ta hänsyn till (eller snarare strunta i) följderna etc. Det gäller givetvis i Palestina, Irak och alla andra länder där detta förekommer, oavsett vilken religion som är förhärskande eller vilket folkslag som bor där.
Terrorister finns det gott om i många olika delar av världen, även i det mycket kristna USA och Italien. Med en förvånande envishet fortsätter du också att hävda att det inte finns muslimska demokratier... Utan minsta tvekan, och även med våra svenska mått mätt (även om en del finns att önska), är Turkiet en demokrati och per definition så även följande länder där muslimer är i befolkningsmajoritet (även om det finns väldigt mycket mer att önska av den demokratiska processen i de flesta av dessa): Pakistan, Iran, Libanon, Albanien, Bosnien, Indonesien och, denna tråds huvudämne, Kosovo (även om det inte är erkänt av mer än ett ytterst fåtal andra länder). |
Citat:
Skit är skit, sedan spelare det ingen roll hur du förpackar det... Rasism är raslära, inget annat ! |
Citat:
|
Citat:
Hade vi talat om frihetskämpar hade de möjligen använt sig av angrepp mot representanter för den förtryckande staten (mot militär företrädelsevis). |
Citat:
Allt handlar om definition...hjälte i en människas ögon och terrorist i en annans... |
Citat:
|
Citat:
Kolla bara muslimernas reaktion på Mohammed som rondellhund ?! demokratiskt ? knappast....... |
Citat:
Slutar du skriva strunt när du nått 100 tro? =) Du får ta de sista på egen hand. |
Påhopp ? Men jag säger bara som det är....Du säger samma sak
Citat:
|
Tänk om ni kunde försvara svensk kultur och tradition, på samma sätt som ni försvarar islam ! Vilket stolt land vi hade varit då..t om vi svenskar hade kunnat vara patrioter, utan att bli kallade rasister !
|
Citat:
|
Citat:
Som du säkert såg så skrev jag att det finns en hel del övrigt att önska i dessa "demokratier", men jag skrev "demokratier per definition" och med det menar jag att man har fria, allmänna val. Det betyder inte att jag tycker att det fungerar på ett bra sätt i länderna, men de är på väg i rätt riktning (hoppas jag). |
Citat:
Visst kan jag uttala mig negativt om kristna. Men i denna tråd pratade om kosovo, och islam... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:44. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson