![]() |
Samtliga.
|
Nu verkar det vara stopp igen.
|
Idag verkar annonser från td inte visas.
Felmeddelande: bad request där annonser skulle visas... |
Jake - Jag tror att du har det gamla vanliga cookie-problemet som td aldrig verkar lyckas lösa, dvs samma som ibland gör att deras admingränssnitt bryter ihop. Radera alla td cookies så funkar det nog igen. Man hopps ju bara att detta inte händer slutanvändarna utan bara oss som loggar in på td admin...
|
Fan va lack jag blir på Hotels.com, fakturan förfallde 2008-01-02 o är inte betald!
|
Samma här. Svaret jag fick:
"Jag kan inte svara på hur vi kommer att gå vidare med Hotels.com i dagsläget. Men det ni kan göra är avsluta samarbetet med dem tillsvidare och påbörja det igen så fort de har betalat sina fakturor." Men nog fan får svinen fortsätta annonsera. Det är helt bisarrt hur de tillåts r*vknulla sina partners. |
Är det stopp i TD's statistik idag?
|
Citat:
Event type Last updated Unique visitors: 1d 5h 57m Impressions: 11h 51m Lead & sale: 1d 5h 57m Clicks: 2h 51m |
Tur de är snabba att meddela folknär de har driftproblem.
Oj, nu har spårningen visst varit borta 3 veckor, så tills det fungerar igen kan ni plocka ned länkarna. |
De kunde vara lite bättre på att kommunicera sina problem. Gissar att de har många mejl om detta i supporten just nu. Helt i onödan.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Statistiken i systemen är inte helt uppdaterade ännu. Våra tekniker jobbar på att lösa detta så fort som möjligt. Spårningen påverkas inte utav detta utan all statistik kommer återfinnas inom kort.
Vi ber om ursäkt för eventuella besvär som detta har orsakat. Hälsningar TradeDoubler |
Tele2 erbjuder inte längre gratis kontantkort. Varför informerades inte publishers som är med i programmet om erbjudandets förändring?
|
TD-annonser skapar 404-fel på min sida pga att '+ uri +' läses som en URL snarare än en variabel i:
<script type="text/javascript"> var uri = 'http://impse.tradedoubler.com/imp?type(js)g(xxxxxx)a(xxxxxx)' + new String (Math.random()).substring (2, 11); document.write('<sc'+'ript type="text/javascript" src="'+uri+'" charset="ISO-8859-1"></sc'+'ript>'); </script> Felet uppstår inte på senaste FF eller IE. Tyvärr har space2u inte user agent i sina 404-loggar så varken jag eller space2u kan avgöra vilka webbläsare skapar felet. Resultatet blir i alla fall att 404 anropas. 404 ser ut som alla andra sidor (med annonser) och därför blir det en loop. Nödlösningen är att ha en "ren" 404 så att det inte blir loop. Det avhjälper dock inte det initiala problemet. |
Prova med Iframe-koden och se om det löser problemet, annars kan du skapa din egen länk om du sparar ner en bild eller använder text för att länka. Använd då clk.tradedoubler.com-länken som du får om du klickar på "Egen länk" för annonselementet.
I övrigt förstår jag inte riktigt varför TradeDoublers annonskoder ser ut som de gör... vad är detta <sc'+'ript ... </sc'+'ript> ? |
Citat:
I övrigt så känns det lite B att lägga på en slumpsiffra på slutet. Cachningen löses bättre på serversidan (no-cache exempelvis). Och varför substringa på slumptalet? Instämmer med alltinggratis i att TDs kod ser lite amatörmässig ut... Jag skulle heller aldrig själv våga använda mig av paranteser i URL:en på det sätt som TD gör. Kan man vara säker på att det verkligen fungerar i alla läsare? Paranteser är väl annars någonting man i vanliga fall behöver url-encoda? |
Citat:
Ja och nej. Om du serverside-cachar dina sidor (t.ex. wp-cache) så kommer kan du inte använda serverside. Men även då funkar det inte alltid när det kommer till bilder och liknaknde. Det enda som funkar alltid är just en slumpad sträng. Fördelen med javascript är att den exekveras även på om sidorna är cachade server-side. Jag har provat att ge uri olika namn, det hjälper inte. |
Citat:
Edit: för att återgå till din ursprungsfråga: jag skulle ändå tro att det är något fel på dina sidor. Prova att flytta javascriptkoden till en helt blank sida och se om du får samma fel. |
Citat:
I detta fall handlar det ju dessutom om vad som hämtas från TD och inte från din egen sida. Rätta mig gärna om jag har fel. |
Så här gör man i PHP. Principen är likadan oavsett programmeringsspråk. Så här borde TD göra med sina script/bilder om man alltid vill vara säker på att ingenting cachas hos klienten.
Citat:
|
Det där fungerar inte på alla webbläsare när det kommer till bilder. HTML-dokument är en annan sak. Men bilder är verkligen speciella. Det är främst FF som skapat problem.
|
Hur gör jag med djuplänkning, jag ska skicka besökaren till en sida o sen ha EPI, ska URL vara först då eller EPI?
Alternativ 1: Alternativ 2 |
EPI har du först, rätt logiskt om man tänker efter.
Hur ska TD annars veta att EPI inte är en variabel på url-parmetern? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Min gissning är att man gör nån slags körningar/importer av statistik som tyvärr har en förmåga att hänga sig. Kan tänka mig att TD skyfflar en hel del data i sina databaser.
|
På tradedobuler sida så står det att dom inte betalar ut om man har mindre en 500kr, men om man då har 500kr som dom ska betala ut, hur mycket tar dom i avgift då? eftersom double och dom tar ju 48% av summan.
|
Din status : Under övervakning ( Program tradera )
Ståt så i ett tag nu, göra något åt det kanske? |
Citat:
|
Känner mig duktigt lurad av Tradedoubler alltså.
Länkar via en redirect-sida för att räkna klick själv och varenda klick sen jag gick över till den metoden verkar ge referrer-fel. Har gått från över 10% sales av levererade klick till i princip 0% nu trots en stor ökning av klick och besökare. Trots flertalet mail till dem verkar de inte vara intresserade av att hjälpa mig då de påstår att alla sales räknas ändå. Känns inte som allt stämmer och går rätt till. |
Citat:
Just detta ärende har behandlats via vår support där vi har försökt att hitta en lösning. Våra tekniker hittade även källan till de trafik fel som uppstod i ert fall vilket ni har blivit informerade om. Vi har ett öppet ärende i vår support med just detta fall, svara gärna på de frågor som ni har fått så ska vi göra vårt bästa för att hitta en lösning. Självklart är vi inte ute efter att lura någon affiliate och det är i vårt intresse i allra högsta grad att försöka hjälpa till så gott det går då även våra intäkter baseras på er försäljning. Hälsningar TradeDoubler |
Borde inte TD föregå med gott exempel och betala ut ersättning i god tid för värvade användare till TD sen Juli månad? Exempelvis runt den 11:e.
|
Hej
Hur går det med eran PAf kampanj , betalar dom fortfarande för leads eller ? Har stått 0kr i info'n hela tiden . har över 60 leads där på bara 1vecka. :ph34r: |
Citat:
Vänligen kontakta vår support via kontaktformuläret i ert konto eller via support.se(at)tradedoubler.com. Skicka med ert site id så kollar vi upp vad som har hänt i ert fall. Hälsningar TradeDoubler |
Är det generellt längre svarstid på supporten nu? Jag lade ett ärende 11 aug, fortfarande inget svar trots påstötning. Förvisso inget akut ärende, men de gånger jag varit i kontakt med supporten innan har jag oftast fått något slags svar inom någon dag.
|
Hejsan,
Jag har varit medlem på webmaster länge och tycker det är intresant att läsa folks inlägg men har inte känt, tills nu, att jag har haft mycket att säga. Så Hej! Jag märkte nyligen att jag har skickat mer trafik till Ticket.se men inte fått något provision, så jag tittade närmare på problemet. Jag hitta det här medelandet på hemderas sida och flyg side... ”Just nu uppdaterar vi ticket.se med förbättringar. Snart är vi klara, under tiden ber vi er att kontakta oss per telefon 0771-456 700 eller [email protected].” är det någon annan som tycket att Tradedoubler och / eller Ticket borde kommunicera sånt här? De kanske har det men jag har inte fått det emailet. Med vänliga hälsningar Stina |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:02. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson