WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Officiella TradeDoubler-tråden (Tråd 3) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=24070)

ztream 2008-04-02 15:31

Samtliga.

Daniel S 2008-04-03 19:35

Nu verkar det vara stopp igen.

jake 2008-04-06 16:08

Idag verkar annonser från td inte visas.
Felmeddelande: bad request där annonser skulle visas...

Max 2008-04-06 19:59

Jake - Jag tror att du har det gamla vanliga cookie-problemet som td aldrig verkar lyckas lösa, dvs samma som ibland gör att deras admingränssnitt bryter ihop. Radera alla td cookies så funkar det nog igen. Man hopps ju bara att detta inte händer slutanvändarna utan bara oss som loggar in på td admin...

sioustis 2008-04-18 16:10

Fan va lack jag blir på Hotels.com, fakturan förfallde 2008-01-02 o är inte betald!

ztream 2008-04-18 16:39

Samma här. Svaret jag fick:

"Jag kan inte svara på hur vi kommer att gå vidare med Hotels.com i dagsläget. Men det ni kan göra är avsluta samarbetet med dem tillsvidare och påbörja det igen så fort de har betalat sina fakturor."

Men nog fan får svinen fortsätta annonsera. Det är helt bisarrt hur de tillåts r*vknulla sina partners.

stuckish 2008-04-20 19:48

Är det stopp i TD's statistik idag?

Lundmark 2008-04-21 17:55

Citat:

Originally posted by stuckish@Apr 20 2008, 18:48
Är det stopp i TD's statistik idag?
Ja, tyvärr:

Event type Last updated

Unique visitors: 1d 5h 57m
Impressions: 11h 51m
Lead & sale: 1d 5h 57m
Clicks: 2h 51m

nosnaj 2008-04-21 19:40

Tur de är snabba att meddela folknär de har driftproblem.
Oj, nu har spårningen visst varit borta 3 veckor, så tills det fungerar igen kan ni plocka ned länkarna.

Daniel S 2008-04-21 23:47

De kunde vara lite bättre på att kommunicera sina problem. Gissar att de har många mejl om detta i supporten just nu. Helt i onödan.

lunarmys 2008-04-21 23:53

Citat:

Ursprungligen postat av Lundmark
Citat:

Ursprungligen postat av stuckish
Är det stopp i TDs statistik idag?

Ja, tyvärr:

Event type Last updated
Lead sale: 1d 5h 57m

vart kan man se/hitta den informationen?

Max 2008-04-22 02:46

Citat:

Ursprungligen postat av lunarmys
Citat:

Originally posted by -Lundmark@Apr 21 2008, 16:55
Citat:

Ursprungligen postat av stuckish
Är det stopp i TDs statistik idag?

Ja, tyvärr:
Event type Last updated
Lead sale: 1d 5h 57m

vart kan man se/hitta den informationen?

På valfri rapport: Klicka på Last updated: Read more

lunarmys 2008-04-22 02:50

Citat:

Originally posted by Max@Apr 22 2008, 01:46

På valfri rapport: Klicka på Last updated: Read more

man tackar :)

TradeDoubler 2008-04-22 15:58

Statistiken i systemen är inte helt uppdaterade ännu. Våra tekniker jobbar på att lösa detta så fort som möjligt. Spårningen påverkas inte utav detta utan all statistik kommer återfinnas inom kort.

Vi ber om ursäkt för eventuella besvär som detta har orsakat.

Hälsningar
TradeDoubler

Timofey 2008-05-11 17:35

Tele2 erbjuder inte längre gratis kontantkort. Varför informerades inte publishers som är med i programmet om erbjudandets förändring?

Marcin 2008-05-14 18:41

TD-annonser skapar 404-fel på min sida pga att '+ uri +' läses som en URL snarare än en variabel i:

<script type="text/javascript">
var uri = 'http://impse.tradedoubler.com/imp?type(js)g(xxxxxx)a(xxxxxx)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('<sc'+'ript type="text/javascript" src="'+uri+'" charset="ISO-8859-1"></sc'+'ript>');
</script>

Felet uppstår inte på senaste FF eller IE. Tyvärr har space2u inte user agent i sina 404-loggar så varken jag eller space2u kan avgöra vilka webbläsare skapar felet.

Resultatet blir i alla fall att 404 anropas.

404 ser ut som alla andra sidor (med annonser) och därför blir det en loop. Nödlösningen är att ha en "ren" 404 så att det inte blir loop. Det avhjälper dock inte det initiala problemet.

Timofey 2008-05-14 19:10

Prova med Iframe-koden och se om det löser problemet, annars kan du skapa din egen länk om du sparar ner en bild eller använder text för att länka. Använd då clk.tradedoubler.com-länken som du får om du klickar på "Egen länk" för annonselementet.
I övrigt förstår jag inte riktigt varför TradeDoublers annonskoder ser ut som de gör... vad är detta <sc'+'ript ... </sc'+'ript> ?

radioaktivitet 2008-05-15 08:41

Citat:

Originally posted by Marcin@May 14 2008, 18:41
TD-annonser skapar 404-fel på min sida pga att '+ uri +' läses som en URL snarare än en variabel i:

<script type="text/javascript">
var uri = 'http://impse.tradedoubler.com/imp?type(js)g(xxxxxx)a(xxxxxx)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('<sc'+'ript type="text/javascript" src="'+uri+'" charset="ISO-8859-1"></sc'+'ript>');
</script>

Felet uppstår inte på senaste FF eller IE. Tyvärr har space2u inte user agent i sina 404-loggar så varken jag eller space2u kan avgöra vilka webbläsare skapar felet.

Resultatet blir i alla fall att 404 anropas.

404 ser ut som alla andra sidor (med annonser) och därför blir det en loop. Nödlösningen är att ha en "ren" 404 så att det inte blir loop. Det avhjälper dock inte det initiala problemet.

Det är inget fel på TD-koden vad jag kan se. Det är iofs inte så smart av TD att välja variabelnamn som redan kan finnas på sidan som den exekveras i. Prova att byta ut variabelnamnet "uri" mot "td_uri".

I övrigt så känns det lite B att lägga på en slumpsiffra på slutet. Cachningen löses bättre på serversidan (no-cache exempelvis). Och varför substringa på slumptalet?

Instämmer med alltinggratis i att TDs kod ser lite amatörmässig ut...

Jag skulle heller aldrig själv våga använda mig av paranteser i URL:en på det sätt som TD gör. Kan man vara säker på att det verkligen fungerar i alla läsare? Paranteser är väl annars någonting man i vanliga fall behöver url-encoda?

Marcin 2008-05-15 11:10

Citat:

Originally posted by radioaktivitet@May 15 2008, 08:41

I övrigt så känns det lite B att lägga på en slumpsiffra på slutet. Cachningen löses bättre på serversidan (no-cache exempelvis). Och varför substringa på slumptalet?

Ja och nej. Om du serverside-cachar dina sidor (t.ex. wp-cache) så kommer kan du inte använda serverside. Men även då funkar det inte alltid när det kommer till bilder och liknaknde. Det enda som funkar alltid är just en slumpad sträng. Fördelen med javascript är att den exekveras även på om sidorna är cachade server-side.

Jag har provat att ge uri olika namn, det hjälper inte.

radioaktivitet 2008-05-15 11:56

Citat:

Ursprungligen postat av Marcin
Citat:

Ursprungligen postat av radioaktivitet

Ja och nej. Om du serverside-cachar dina sidor (t.ex. wp-cache) så kommer kan du inte använda serverside. Men även då funkar det inte alltid när det kommer till bilder och liknaknde. Det enda som funkar alltid är just en slumpad sträng. Fördelen med javascript är att den exekveras även på om sidorna är cachade server-side.

Ehh.. Det låter som om du inte vet vad du pratar om. no-cache på serversidan fungerar oavsett om det är en bild, javascript eller whatever..

Edit: för att återgå till din ursprungsfråga: jag skulle ändå tro att det är något fel på dina sidor. Prova att flytta javascriptkoden till en helt blank sida och se om du får samma fel.

Marcin 2008-05-15 12:13

Citat:

Originally posted by radioaktivitet@May 15 2008, 11:56

Ehh.. Det låter som om du inte vet vad du pratar om. no-cache på serversidan fungerar oavsett om det är en bild, javascript eller whatever..

Då får du gärna tipsa om hur man tvingar en webbläsare att alltid ladda bilder på nytt, oavsett webbläsare. Det enda sättet som jag känner till är att ha bild URL-er som minbild.jpg?slumpatvärde eller att göra detta med javascript.

I detta fall handlar det ju dessutom om vad som hämtas från TD och inte från din egen sida.

Rätta mig gärna om jag har fel.

radioaktivitet 2008-05-15 19:30

Så här gör man i PHP. Principen är likadan oavsett programmeringsspråk. Så här borde TD göra med sina script/bilder om man alltid vill vara säker på att ingenting cachas hos klienten.

Citat:

<?php
header("Expires: Mon, 26 Jul 1990 05:00:00 GMT");
header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . " GMT");
header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate");
header("Pragma: no-cache");
?>

Marcin 2008-05-16 00:22

Det där fungerar inte på alla webbläsare när det kommer till bilder. HTML-dokument är en annan sak. Men bilder är verkligen speciella. Det är främst FF som skapat problem.

sioustis 2008-05-21 18:48

Hur gör jag med djuplänkning, jag ska skicka besökaren till en sida o sen ha EPI, ska URL vara först då eller EPI?

Alternativ 1:
Alternativ 2

nosnaj 2008-05-21 20:46

EPI har du först, rätt logiskt om man tänker efter.
Hur ska TD annars veta att EPI inte är en variabel på url-parmetern?

sioustis 2008-05-21 21:55

Citat:

Originally posted by nosnaj@May 21 2008, 19:46

Okej, tack så mycket!

radioaktivitet 2008-05-22 06:28

Citat:

Originally posted by nosnaj@May 21 2008, 20:46

Ordningen har naturligtvis inte någon betydelse!

radioaktivitet 2008-05-22 06:30

Citat:

Originally posted by Marcin@May 16 2008, 00:22
Det där fungerar inte på alla webbläsare när det kommer till bilder. HTML-dokument är en annan sak. Men bilder är verkligen speciella. Det är främst FF som skapat problem.
Jodå, det fungerar alldeles utmärkt på bilder. Även i Firefox. Varför skulle det inte?

sioustis 2008-06-11 18:31

Citat:

Event type Last updated
Unique visitors: 5h 48m
Impressions: 2h 27m
Lead & sale: 5h 48m
Clicks: 1h 27m

Härligt, varför kan det inte uppdateras direkt som t.ex Double o andra nätverk?

robertsson 2008-06-11 23:14

Min gissning är att man gör nån slags körningar/importer av statistik som tyvärr har en förmåga att hänga sig. Kan tänka mig att TD skyfflar en hel del data i sina databaser.

Metal 2008-06-15 19:37

På tradedobuler sida så står det att dom inte betalar ut om man har mindre en 500kr, men om man då har 500kr som dom ska betala ut, hur mycket tar dom i avgift då? eftersom double och dom tar ju 48% av summan.

trådlöst 2008-06-18 10:02

Din status : Under övervakning ( Program tradera )
Ståt så i ett tag nu, göra något åt det kanske?

StefanBergfeldt 2008-06-18 11:00

Citat:

Originally posted by Metal@Jun 15 2008, 19:37
På tradedobuler sida så står det att dom inte betalar ut om man har mindre en 500kr, men om man då har 500kr som dom ska betala ut, hur mycket tar dom i avgift då? eftersom double och dom tar ju 48% av summan.

Den avgiften är skatt och arbetsgivaravgift. Det tar TD också, om du inte har F-skatt. Med F-skatt betalar du in detta själv.

stensio 2008-07-16 17:09

Känner mig duktigt lurad av Tradedoubler alltså.
Länkar via en redirect-sida för att räkna klick själv och varenda klick sen jag gick över till den metoden verkar ge referrer-fel.
Har gått från över 10% sales av levererade klick till i princip 0% nu trots en stor ökning av klick och besökare.
Trots flertalet mail till dem verkar de inte vara intresserade av att hjälpa mig då de påstår att alla sales räknas ändå. Känns inte som allt stämmer och går rätt till.

TradeDoubler 2008-08-04 16:54

Citat:

Originally posted by stensio@Jul 16 2008, 17:09
Känner mig duktigt lurad av Tradedoubler alltså.
Länkar via en redirect-sida för att räkna klick själv och varenda klick sen jag gick över till den metoden verkar ge referrer-fel.
Har gått från över 10% sales av levererade klick till i princip 0% nu trots en stor ökning av klick och besökare.
Trots flertalet mail till dem verkar de inte vara intresserade av att hjälpa mig då de påstår att alla sales räknas ändå. Känns inte som allt stämmer och går rätt till.

Hej Stensio,

Just detta ärende har behandlats via vår support där vi har försökt att hitta en lösning. Våra tekniker hittade även källan till de trafik fel som uppstod i ert fall vilket ni har blivit informerade om. Vi har ett öppet ärende i vår support med just detta fall, svara gärna på de frågor som ni har fått så ska vi göra vårt bästa för att hitta en lösning.

Självklart är vi inte ute efter att lura någon affiliate och det är i vårt intresse i allra högsta grad att försöka hjälpa till så gott det går då även våra intäkter baseras på er försäljning.

Hälsningar
TradeDoubler

Wojt 2008-08-05 10:54

Borde inte TD föregå med gott exempel och betala ut ersättning i god tid för värvade användare till TD sen Juli månad? Exempelvis runt den 11:e.

razta 2008-08-05 14:23

Hej

Hur går det med eran PAf kampanj , betalar dom fortfarande för leads eller ?

Har stått 0kr i info'n hela tiden .

har över 60 leads där på bara 1vecka.

:ph34r:

TradeDoubler 2008-08-06 09:50

Citat:

Originally posted by razta@Aug 5 2008, 14:23
Hej

Hur går det med eran PAf kampanj , betalar dom fortfarande för leads eller ?

Har stått 0kr i info'n hela tiden .

har över 60 leads där på bara 1vecka.

:ph34r:

Hej razta,

Vänligen kontakta vår support via kontaktformuläret i ert konto eller via support.se(at)tradedoubler.com. Skicka med ert site id så kollar vi upp vad som har hänt i ert fall.

Hälsningar
TradeDoubler

ziah75 2008-08-25 18:02

Är det generellt längre svarstid på supporten nu? Jag lade ett ärende 11 aug, fortfarande inget svar trots påstötning. Förvisso inget akut ärende, men de gånger jag varit i kontakt med supporten innan har jag oftast fått något slags svar inom någon dag.

Stina 2008-08-28 05:42

Hejsan,

Jag har varit medlem på webmaster länge och tycker det är intresant att läsa folks inlägg men har inte känt, tills nu, att jag har haft mycket att säga. Så Hej!

Jag märkte nyligen att jag har skickat mer trafik till Ticket.se men inte fått något provision, så jag tittade närmare på problemet. Jag hitta det här medelandet på hemderas sida och flyg side...
”Just nu uppdaterar vi ticket.se med förbättringar. Snart är vi klara, under tiden ber vi er att kontakta oss per telefon 0771-456 700 eller [email protected].”

är det någon annan som tycket att Tradedoubler och / eller Ticket borde kommunicera sånt här? De kanske har det men jag har inte fått det emailet.

Med vänliga hälsningar

Stina

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson