![]() |
Jonas
Citat:
Jag skickar dig en printscreen via e-post för just dina uppgifter. :) |
Citat:
|
Citat:
Tummen upp hittills, bra service, bra cpc nivåer, enda frågetecknet rör väll administrationen men det löser sig säkert med tiden, vi är glada över att TD premiumpool fått en stark konkurrent som dessutom gör det enklare att administrera visade annonser. |
Har sett en del "sidan kan inte visas" i comclick poolen de senaste dagarna. Något känt problem??
|
Vill bara meddela att under vecka 25, (16:e till 24:e juni) kommer vår support handhas av vårt traffic team.
De kan nås på e-postadress: [email protected]. Ange i Ärenderaden att det handlar om Comclick. Önskar en trevlig vecka. På återseende. |
Conth
Citat:
Då lade våra tekniker i Frankrike upp "fixar" för systemet och det blev bättre under en tid. På senaste tiden har jag fått veta att det har dykt upp allt som oftast. De håller just nu på och tittar på en annorlunda serverlösning för att försöka åtgärda problemet helt. Vi beklagar det hela. Ps. Vi söker en person som kan tänka sig att jobba i Paris för Comclick Sverige med bannerhanteringen för systemet, dvs en traffic administratör. Om någon skulle vara intresserad; gå in på http://www.medianet.se/lediga_tjanster.asp för att läsa mer om tjänsten. Ds. |
Eftersom den här tråden nu funnits ett tag och i och med att intresset finns så är denna tråd numera fäst i detta forum och fungerar som en officiell tråd för Comclick på WN.
|
Är det bara jag som bara får upp annonser för comclick. Vad har hänt med annonsörerna?
Diverse format på diverse webbplatser, visar inget eller comclicks egna annonser. |
Citat:
Och jag har lagt in länkar under "Houseads" och dom visas inte. |
Citat:
|
Comclick erbjuder ett alternativ för annonseringen för webbsidor.
Ett tips är att skapa House Ads, som jag tidigare har berättat om, för att optimeringen av kampanjerna skall bli bättre. Antingen lägger ni in egna annonser i House adsen alternativt använder er av tradedoublers, affiliators annonser etc. För House ads visas bara statistik för visningarna, inte för klicken eftersom det mäts av det egna annonsnätverket. Skapa en House Ad för varje format som ni använder på webbsidan så kommer inte Comclick-default att visas. |
Men det intressanta är att det är varenda format på varenda sida. Har ni slut på annonsörer eller vad beror det på?
|
Nej vi har inte slut på annonser. :)
Däremot så kan det bero på antalet sidvisningar som har gjorts av en och samma besökare under dagen. T.ex. om man tar refresh på sin webbsida väldigt många gånger. Problemet kan också ligga i att det finns få annonser till just det annonsformat du har valt. |
ComclickGirl: Förklara då varför jag ser era annonser TROTS att jag har Houseads inlagt?
|
Jonas
Citat:
Jag vet att ett format var inlagt igår som House Ad. Men om du nyligen skapade det andra formatet dröjer det några timmar innan det ger effekt. Jag skall prata med en tekniker om hur det är något som inte står rätt till och återkommer när jag vet varför. |
Citat:
Men att annonsen som var på 468x60 visade reklam för mig är en gåta. |
Jonas
Citat:
Jag har försökt se den på din webbsida men hittar den inte. Har även berättat om ditt problem för tekniska avdelningen i Frankrike. |
Citat:
När det är verifierat att ert system fungerar så aktiverar jag dom igen. |
Jag har fått svaret att Comclick-default visades pga att din ändring av dina House Ads inte hade ändrats i och med en push delay i systemet.
Men att de borde fungera nu. :) |
Tillägg:
Det fungerar om det har gått tillräckligt lång tid från att du gjorde ändringen. |
Citat:
Hur lång är denna tiden? |
För nya skapade House Ads så har jag fått höra att det är ett dygn. För mindre förändringar som inaktivering av kampanjer osv tar det några timmar.
|
Citat:
|
Jonas
Citat:
Jag tyckte du skrev att när du såg Comclick-default visas för de andra som du inte skapat en House ad för så skapade du även House Ads för dessa format. Och de formaten skapade du väl i förrgår/igår? Men jag har bett dem att kolla på ditt enskilda fall och se när de skapades och varför de visades. |
Citat:
Från "dag 1" skrev jag detta. Citat:
|
Jonas
Citat:
Jag skulle vilja luska vidare vad det kan vara för fel/varit för fel. Därför skulle jag vara mycket tacksam om du kan skicka en print screen till oss när du ser Comclick-default-annonsen igen, skriv gärna vilken tidpunkt det handlade om. Skicka den till [email protected]. Tack på förhand. |
Har en fundering kring annonsvisningen. Det händer ofta när jag går runt på min egen webbplats att annonsen inte visas då och då. Sker det för mig måste det ske för andra som besöker min webbplats. Då undrar jag varför det förekommer?
|
Amikal
Citat:
Om det blir en vit ruta kan det bero på att annonserna för dina annonsplatser har visats ett visst antal gånger. Om det finns för få annonser kopplade till det annonsformat du använder dig av så finns risken att en vit ruta visas. För att undvika det kan man skapa s.k. House Ads. (Såg att du hade gjort det för ett av dina annonsformat). Mitt förslag är att du skapar sådana annonser för alla format och lägger till dem i funktionen House Ad. Du kan också med fördel använda dig av andra annonsnätverks annonser som House Ads. |
Jag har stoppat One.coms annons för flera timmar sedan men den fortsätter visas. Ska det verkligen ta så lång tid?
|
Jonny
Citat:
Tyvärr måste jag nog svara ja på den frågan. Pga av en "push delay" i Comclick kommer det dröja några timmar från det att du deaktiverar den till att den slutar visas. Därmed borde den sluta visas snart. |
Låt mig gissa att det är fransmännen som designat hela ert underbara system redan från början?
[Förlåt, men jag kan inte låta bli. Svor över inkompetensen på Afnic förra veckan] |
Citat:
|
Hej ComclickGirl!
Vad tar ni i administrationsavgift / anslutningsavgift? |
Hej Pokerstjärna.
Jag har varit på semester i några veckor så ursäkta dröjsmål med svar. Gäller det anslutningsavgift för dig som annonsör eller som affiliate? Som affiliate är det kostnadsfri registrering och om ni skulle vara intresserade av att bli annonsörer så mejla gärna oss på [email protected] så vidarebefordrar jag er till säljavdelningen. |
Citat:
|
Jag vill förtydliga och berätta om två viktiga funktioner som har med aktivering av kampanjer samt House ads att göra.
(Såg i en annan tråd att det har varit en diskussion kring det). House ads: Som jag tidigare har skrivit så används Comclick bäst som komplement till övrig annonsering. Därför optimeras kampanjerna bättre om ni skapar House ads. Proceduren för att skapa House ads för tredje part ser ut på följande vis: 1. Ni skapar en enkel html- alt. php-sida där ni placerar era tredjepartsannonser. Ex: http://www.erwebbsida.se/annons.html eller http://www.erwebbsida.se/annons.php 2. Under House ad i Comclick lägger ni in ovanstående URL till den sida där ni har placerat era tredjepartskoder. Voìla, nu har ni skapat en House ad för tredjepartsannonser. :) För att kunna sätta en default inställning där inga annonser visas förrän ni har godkänt dem så gör ni på följande vis: 1. Klicka på namnet på din webbsida så att du får upp alla annonsplatser/annonsformat som finns. 2. För de annonsplatserna/annonsformaten ni använder er av finns både en orange samt en svart ikon iform av ett kugghjul. 3. Klicka på den svarta ikonen med kugghjulet bredvid den annonsplats ni vill justera inställningen för aktivering av webbsidor för. 4. Nu expanderas en ruta och där kan ni välja Manuell under Annonsplatshantering. Nu kommer ni era kampanjer att per default vara inaktiva för den annonsplatsen och ni måste därmed själva aktivera dem. |
Kan någon tipsa om bra annonsformat som används flitigt?
Förutom följande: 468 x 60 728 x 90 250 x 120 250 x 240 250 x 360 300 x 300 140 x 350 980 x 120 300 x 250 120 x 600 250 x 250 375 x 250 440 x 220 760 x 90 50 x 50 468 x 400 185 x 350 375 x 60 |
Hur lång tid tar det innan några annonser börjar visas? Skapade även ett par house-ads vilket jag tycker verkar vara en superbra funktion, men inte heller några sådana visas, vilket jag trodde att det skulle göra direkt.
|
Reager
Citat:
Det kan dröja några timmar innan både House ads och annonserna visas. Jag kollar upp och återkommer till dig via mejl. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:25. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson