![]() |
Detta är faktiskt lite gulligt (någon har gjort om hans sidor)
ht tp:// www .fange lset.nu/ |
Citat:
|
Haha, bara skratt som kommer ur mig.
Vore intressant att få reda på vem som gjorde det & även "snyftbrevet" |
Jadu fabian.. jag hade nog inte varit så nöjd om jag hade varit dig.. det är inte så klädsamt. En polisanmälan och avvaktande hade ju suttit fint däremot.
|
Jag tycker det var både roligt och underhållande.
Jag är totalt likgiltig till att man "inte får göra så". Det var roligt. Uppskattat. Fick jag mig ett stort flin över läpparna idag med. |
grazzy: vad är det som inte är klädsamt?
Vi har polisanmält honom för snart över ett år sedan, men det går inte direkt snabbt sånt där. Nu har någon blivit arg på honom och tagit saken i egna händer. Jag tycker att man skall följa lagen, men jag är ju inte ledsen för detta direkt. |
Det går att tolka som att ni skulle ha något med det att göra. Särskilt med kopplingen till WN. En björntjänst kan man nog säga. Det är ju rätt uppenbart att det är någon här på WN som har med det hela att göra ... i en annan tråd så handlar det om scriptkiddies som ddosar jobbjakt.se .. då är det dåligt, här är det bra att nån hackar nån annan. Det är lite laglöst. Som en god företagare borde vi föregå med gott exempel och inte stödja den här typen av verksamhet oavsett vem och hur den drabbar. Det är likförbannat olagligt. Att hacka en webbserver är ju inte direkt någon större bedrift.. mest att man orkar hålla sig ajour med vilka sploits som är nya.
|
Vi har absolut inget med det att göra.
Jag stödjer det inte, men jag tycker att det var gulligt. Själva har vi valt att gå den långa vägen, med polisanmälan och oändlig väntan. |
Det va inte ens kul och det där är olagligt.
Fangelset.nu vs anstalten.nu = Vi har snackad med det där om favian när han konaktade vårat webbhottell då vi hade Webcows.se Dem vägrade ge oss störe server medans vi va polis anmälda. Bilder sånt gör inte jag det har jag folk som gör och enligt lag så kan det va uppbyggt linkade och det är inte olagligt så länge man kodar allting själv. ^ Texter sådan är bara kopiratih skyddad om man tar dem.- Om man läser på en webplats och skriver det man mins från det då blir det sitt eget. Om detta kan man läsa om text copyraith lagen. Lite om uppehovsrätten http://www.datordoktorn.kojv.net/ Sen så har ni även sabbad Smsnetwork Det är helt fristående den är inte lik någon som helst sajt varför förstöra sidor som inte har något med Fangelset att göra över huvudtaget. Sen andra sidor har ni även förstörd som inte har med den saken att göra. Visst vi kommer att jobba med ändra på fängelset med texter det är inte bra att det är hyfsad likt på texter. Men vi har inga som helst asp koder från fabian eller koder alls. Från dem kanske liknade texter men det är inte olagligt om man läser det som står på en sajt och sedan skriv det som mins. Har varit i kotakt med sånt somt håller med och dem kan inte finna något som helst i min berättelser som bryter mot svenskt lag. Ge fan i att förstör sajter som Smsnetwork.org Gratissidan.org DWMedia.nu Dem är ju helt jävla fristående från det. Hade inte hunnit tagit backup på allting har ju bara gamla saker på sidorna. Detta kommer vi skicka själv en polis anmälan mot dem som är iblandad. Sen en sak till så har anstalten gjord så man kan köpa Misshandelskydd för P.C Det hade vi före dem lång före det hade vi ibörjan av 2005 dem hade bara så man kunde skaffa Misshandelskydd av köpa P.C Medans vi hade misshandelskydd för köp av P.C före. Så då har ju fabian också tagit ider från oss. Så nu ska jag själv gå in göra en motanmälan på det. |
Nu blir det bråk igen... :(
|
Citat:
|
smsnetwork: Du har skrivit att du har 10 utvecklare som jobbar dygnet runt + 2 advokater som jobbar åt dig hela dygnet, så du är snart uppe och rullar för fullt, är jag övertygad om.
PS. Du har reggat dig som privatperson på affiliator, har du glömt att du har företag eller klickade du bara fel? |
DW Media va inte alls lik och att förstöra DW Media va helt onödigt.
Eftersom det va helt utomstånde. Nu har vi inte ens kvar alla bilder. Gratissidan.org desing Fans på www.smsdjungel.com Det va en mobil portal som jag har haft sedan 2003 Sen la jag ner mobil portalen och gjorde en gratis sida av det hela. Så den är inte alls likt i sånna fall så har dem ju norpad uppbyggnaden från Smsdjungel.com Fabian du kan inte snacka i sånt som du inte vet. Fast det är klart när man har en lik sida som din. Så anklagar du att alla våra sajter är koppade. Men vi hade Gratissidan desing sedan Januari 2003 Lowbid.org Va helt egen desing också. Den va inte ens lik din våran va blå och helt annat upplägg också samt hade vi sök funktion. Allså fabian kärp dig nu och anklagar alla sidor. |
smsnetwork, du är ta mig fan en klippa på att snacka skit.
Bara de få stunder jag spenderar på att läsa dina texter gör mig grymt irriterad. Inte nog med det, du skyller även allt på Fabian. Vart är dina bevis nu? |
Det är verkligen underhållande att läsa alla eran inlägg plus att en del verkar ha kul också.
|
Mikael: det är tråkigt för dig att dina kopierade sajter har försvunnit.
Det är möjligt att ni hade "köpa-misshandelsskyddsfunktionen" innan oss, men vi hade exakt alla andra funktioner ni hade innan. Vi fanns även innan er. Du hade en tidning som hette fangelse-nytt (rätt lik vår anstalten-nytt, som jag för övrigt tycker är en rätt trist funktion) där ni refererade till er själva som anstalten.nu (kanske för att ni stulit det ointressanta innehållet i våra artiklar rakt av?) Det är ju kul att det finna andra communitys, så det blir lite konkurrans, man kan inspireras av varandra och utvecklas, men vi snackar om att ni bara kopierar rakt av. Ett annat exempel är när jag gjorde om registreringssidan, och döpte någon fil till regfab.asp (där fab syftar på fabian, filen jag började pilla med hette reg) och ni någon dag senare har en fil som heter regfab.php. Vad fick er att välja det namnet? Sedan det här med att ni inte bara har inspirerats av oss, utan bara stulit idén rakt av. Kunde ni inte haft ett annat tema än just fängelse? Maffia/Gangster, sjukhus, pizzeria, bonde, brat, vad som helst... men nej, ni skall ha samma. Vi säljer något vi kallar PrisonCoins, det gör du med. Du har SAMMA prefix hos mosms som vi har hos cellsynt. Ni kunde kallat det FängelsePengar eller vad som helst, men ni kallar det PrisonCoins. När vi startade en tävling där man vinner 2000 prisoncoins om man värvar flest medlemmar en månad, då gör ni exakt samma sak. Inte 2500 prisoncoins, eller 1500, utan 2000. Och inte varje vecka, utan varje månad. Ni gör även reklam för tävlingen på exakt samma sätt som vi. Ni kopierar oss helt av, även det vi gör fel kopierar du. Det är ett sjukligt betéende. Skulle inte bli förvånad om du har mitt eller min brors namn tatuerat på armen. Du verkar ha en besatthet... Vad det gäller bidlow.org (och inte lowbid.org som du refererar till i ditt inlägg ovanför, LOWBID ÄR MIN SIDA, BIDLOW ÄR DIN) så har du bara ändrat den lite. Menyerna och allting är upplagt på samma sätt. Kunde du inte gjort den LITE mer egen? Det enda som du gör bra är att du är SNABB på att stjäla. Jag önskar ibland att jag själv hade samma fart. Om vi slänger upp en ny funktion tar det ca 2 timmar sedan har du gjort en likadan. Skärpning! |
Bra att du uppdaterad din sida DW Media, nu är den inte lik originalet "DG Media" längre. Du hittade visst en annan sida att kopiera?
Din kopia: htt p://www.dw media.nu/jo bb.php Original: htt p://www.fl- ne t.se/job b.html Din kopia: htt p://www.dwm edia.nu/ann onsera.php Original: htt p://www.fl-n et.se/annonsera.h tml Nu är det väl oklart om så korta texter uppnår verkshöjd, men det är tråkigt att du inte kan skilja på "ditt och mitt". Blir en aning roande då man hittar följande text uppe i HTML-dokumentet på din sida: "Denna HTML-kod tillhör dwmedia.nu, du får absolut inte under några omständigheter kopiera detta utan tillåtelse, det gäller detsamma med all grafik på sajten" Tråkigt att samma regler inte gäller för alla. Är inte ert "företagsnamn" aningen likt dwmedia.se förövrigt? [r] Lade in lite mellanslag i url:erna |
Citat:
2) Du skriver inte av från minnet utan kopierar hela koden rakt av med text/html/tabeller/form/design och allt. Jag ska strax maila fl-net om din senaste stölder, så nu får din advokater jobba igen... |
Citat:
Det finns design som man har rätt att använda på sina hemsidor om man vill men tyvärr så kommer jag inte ihåg adressen dit. Sen går det att fråga om man får kopiera designen och koderna på de olika sidorna och använda dem på sina hemsidor. Men kan också fråga om man får köpa designen för att kunna använda den designen på sina egna hemsidor. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Fabian: Ja du ser vi hade funktionen den före er.
Och jag medger också att ni har många av våra funktioner före oss också. Det kan jag säga med raka ord. Men vi har endå inte tagit era asp koder. För kan inte asp över huvudtaget. Och vi har ju andra funktioner som inte ni heller har. Vi har inte heller tidningar. Jo jag håller me dig fabian visst har vi tagit ider från er. Men tävlingar kör vi inte med nu. Vi ger hela 150 P.C per värvning i stället. Fast jag kan säga alla våra bilder har vi köpt av folk. Som Smsnetwork va helt unikt teama också. Gratissidan.org Den hade vi www.smsdjungel.com och den hade vi lång före Gratissidan.com Så vart du fick ifrån att vi hade tagit från gratissidan förstår jag inte. Inte för 1 fem öring. Sen byggde vi om den tog normala katrogier kollade lite på www.gratissidan.se och så fick lite katrogitips . Sen la jag upp dem exat. Nu får jag skriva om hela sidan igen från Smsdjungel Här fins ett print på hur våran SMSDJUNGEL såg ut. http://www.dwmedia.nu/smsdjungel.JPG Nu som är intreserad. stefanaxe: jag la bara in lite. Visst inte ens om FL-NET.net Fören nu. Det är ju helt omöjligt göra något som inte någon annan redan har. Om man inte ens får skriva in lite länkar på sidor. Tycker låter helt kostigt. En sak jag tycker bra hos Fabian. Är att han låter polisen sköta jobbet. Och att han inte skyder det som har gjort. Får ju programera om hela sidor för man inte hade backup på allting. Och det tycker jag att ni andra ska göra också. Det här angåer inte ens er. Det är mellan Fabian och mig. Sen låter jag polisen göra jobbet vi vet redan att vi är anmälda mot detta. Jag låter bara polisen få sköta sitt jobb. Det är dem som ska försöka stopa mig det är inte ni som är här som ska göra det. För ni bryter själv mot svenska lagar så ni är inte ett dugg mycket bättre. Enligt mig ni är ju här för att försöka ge dålig PR som vi redan har fått. Och ni står fast att jag bryter mot svensk lag och ni försöker ju stopa mig. Men då ska ni själv inte bryta mot svenska lagar för dataintråg och så vidare. För då är ni ju inte så mycket bättre själv. |
Självklart kan du inte kopiera våra asp-filer, eftersom dom körs på vår server, och resultatet av asp-filen är det du har kopierat.
Och sluta snacka så mycket skit, du har visst kopierat FL-net rakt av. Du borde genast sluta med dina dumheter och börja bygga egna sajter istället. Jag lovar dig att det kommer att lyckas bra mycket bättre än om du försöker stjäla av andra. Ingen vill ha en dålig kopia, sätt igång att göra orginal! |
Citat:
gratissidan.com regdatum: Created 07-nov-2005 Så hur du får det till att du hade smsdjungel innan gratissidan förstår jag inte. |
Eller som när du på fangelset skrev att du hade haft sajten online i flera år, när domänen var nyregistrerad.
|
Det finns gott om mytomaner här i världen... enda sättet att hantera dem är att ignorera dem. De gillar nämligen att få fokus på sig, och ljuger gärna så länge detta får dem att verka intressanta...
|
Fabian: Som jag sa jag köper bara in desingerna.
Har kirrad dem av kompis Hade lika dan som vi hade nu fast den va vitblå bara. Och DW Media sajt är skapad grunden av han som driver www.wellbed.com Och sen gjorde vi om våra bilder i andra färger av våra pds filer så den blev blå svart Snyggare. hundserver: Ja vi hade Smsdjungel före ut sen har vi köpt den igen då vi inte han förnya den. Fabian: Du värka helt kosntigt DWMedia är inte alls lik i desing mässigt heller som den dära FL-NET. Kanske vanliga länkar. Men det har ju Annonsera och kontakta bla bla bla har ju nästan varenda sida. Vi körde den domänen på våran clan sida ett bra tag inan vi fick linus från www.wellbed.com att göra en desing för en mötesplats. Först hade vi den på www.clan-invisible.com som inte exiterar längre för man inte gibbar cs längre. Sen fick vi linus som äger och driver www.wellbed.com att göra en sajt. Vi köpte av desingen av han. Jag fixar folk som gör dem eftersom jag inte kan desing själv dock kan jag php ;) |
Vi har ju sett klara bevis på att du har rippat sajter, varför försöka skylla på andra eller bortförklara dig? Du gör bara bort dig eftersom alla vet att ditt snack om ditt stora företag med X antal programmerare och X antal advokater bara är rent skitsnack.
Sluta bete dig som en snorunge. |
www.wellbed.com är väldig lik Chippiland i uppbyggnad tycker jag.
|
Om mam bortser från att text och upplägg är lika så stämmer även htmlkoden
http://www.fl-net.se/jobb.html Kod:
<font FACE="Verdana" SIZE="4" COLOR="#ffffff"><b>Vill du arbeta Kod:
<font face="Verdana" size="4">Vill du arbeta |
Dem stämmer inte vi kör inte ens color ffff enligt din kod
Sen kör vi font dem kör style. Den koden är inte ens samma hahahahahaha vilken jävla lol pojk tror jag ska köpa par kontakt linser åt dig. Eller du kanske vill ha glasögon istället . Den där va så jävla nice robertsson Måste få bjud på lite bärs me dig. Du va stört skön där helvete diggar dig hahaha. Ett gottskratt för dagen. Sen kör vi med ariel att vi har varchar nu är för att dem slet ju ner våra filer. Vi fick ju andvända backup nu. Vi kör med ariel nu för tiden. Detta va bara ett tillägg. Men du va stört skön där far till en optiker för kolla synen. |
Bara att läsa den här tråden gör mig så jäkla förbannad och framför allt förvånad över hur det kan finnas personer (webmasters?) som jobbar på det här sättet. Man behöver inte vara doktor i hjärnfysik för att se att det ligger någon störning bakom som får personen att bli tillfredsställd av att göra så här. Kopiera, ljuga och driva med andra. Normalt agerande är det då inte. Och att det hela tiden förnekas fast det är så uppenbart och påkommet är ju helt sjukt. Skärp till dig nu smsnetwork och erkänn dina misstag, innan det är för sent! Producera något eget om du vill göra framsteg på webben.
|
Det finns sidor där man kan hämta ned design som är fritt att använda.
http://layouts4free.com/?PHPSESSID=7...7ca328e21da5f9 http://www.freewebtemplates.com/temp...p?id=5&start=6 http://www.oswd.org Varför inte ta och använda någon av dem istället för att sno andras designer. Eller så kan du fråga om du får använda en viss design på din hemsida istället för att bara ta designen utan att fråga om lov först. |
Smsnetworks inlägg en utmaning att dechiffrera så egentligen är jag inte riktigt säker på vad jag har läst. Frågan är om man ska skratta, gråta eller införa lagliga s.k. "mercy kills"? Jag har inte bestämt mig.
|
Nu har även dwmedias "säljare" kaj84 registerat sig här på WN.
Eller är han kanske en advokat nu? :ph34r: |
Mikael, blanda inte in mig i detta håll mej utan för tack! Fangelset.nu, ja jag har skapat den röda layouten, tyvärr, hade det varit idag så hade jag aldrig gjort denna. Jag skäms över den också, för snygg är den inte, MEN observera, undersidor/texter (Jag har _ABSOLUT_ ingenting med detta att göra, detta ber jag er hålla mej utanför, då denna debatt redan varit uppe i en tidigare tråd). Jag har heller inget med hans sidor att göra, idiot är bara förnamnet på vad han är.
Citat:
|
Citat:
Eftersom du får har roligt på andas bekostnad... <!--QuoteBegin--smsnetwork Sen kör vi med ariel att vi har varchar nu är för att dem slet ju ner våra filer. Vi fick ju andvända backup nu. Vi kör med ariel nu för tiden.[/quote] Antar att du har skrivit koden, borde du inte också kunna stava rätt till arial, åtminstone en av två gånger? Och varchar? Vad exakt har en Data Typ att göra med typografiska element? Och vad gäller robertssons inlägg, måste jag bara försvara honom, för den koden är (med alla sina brister) i det närmaste identisk. Eftersom de två sajterna kör på mörk respektive ljust bakgrund hade det varit lite dumt för den senare att ha vit text. I övrigt är koden identisk, om än en aning omstrukturerad. Men när man diskuterar sådan här "tag soup" finner jag det faktiskt (vilket förmodligen var Robertssons slutsats) att det är mer sannolikt att en person kopierat någon annans fel, snarare än att båda gjort exakt samma fel. Ber om ursäkt ifall jag retat upp någon med min inblanding, men var bara tvungen att korrigera lite och uttrycka mig i just där fallet. |
Jag vill minnas att sidan http://www.whatismyhost.net (gjord av dwmedia) inte har påpekats i denna tråd. Jag gissade på att han hade snott sidan av någon annan, det jag gjorde var att söka på google efter deras slogan (The Easiest way to learn your IP Address) och fann då http://www.whatismyip.us.
Jag tycker det är smått ironiskt med följande: - whatismyhost.net # Copyright © 2005-2006 What Is My HOST?? # What Is My HOST - Version 1.1 http://www.whatismyip.us # Copyright 2002-2006 What Is My IP?? # What Is My IP - Version 5.0 Texten är tagen längst ner från bägge sidorna. OBSERVERA att bägge har två frågetecken. :) EDIT: Jag kikade lite på de två amerikanska flaggorna också, på bägge sidorna. $ ls -l -rw-r--r-- 1 user group 1006 2006-04-18 07:15 whatismyhost.net-us.gif -rw-r--r-- 1 user group 1006 2006-07-19 18:23 whatismyip.us-us.gif 1006 är storleken på filen i bytes. $ diff -s whatismyhost.net-us.gif whatismyip.us-us.gif Files whatismyhost.net-us.gif and whatismyip.us-us.gif are identical |
Citat:
Du ljuger så mycket att man nästan kan tro att du tror på det själv... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:35. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson