WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   The Pirate Bay Stängd (Del 3) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=14403)

hundserver 2006-06-06 23:52

Citat:

Originally posted by henning@Jun 6 2006, 23:39
Själv så har jag tidigare valt bort PRQ som företag för co-location av min privata burk. Detta enbart baserat på att personen som domännamnet prq.se är registrerat på också är utalat som en av de personer dom driver TPB. Alltså inte av något moraliskt skäl utan enbart därför att jag såg en risk i att något liknande detta kunde hända.

Jag är därför lite förvånad att se på detta forum att inte fler har gjort detta övervägande innan de valde co-location av sina burkar. Överhuvudtaget så undrar jag ifall ifall någon gjort en riskanalys av placeringen av sina servrar innan de valde plats? Det innebär ju också att se över ekonomisk stabilitet på hostingföretaget osv.

/H.

Du kanske borde starta ett co-location analys företag och sätta riskpoäng på de företag som
liger i riskzonen för att bli våldtagna av staten!

Som jag skrev tidigare så finns det flertalet webhotell co-location företag som rymmer
en eller annan "skum" verksamhet, Var tror du pedofiler, knarkare osv har sina hemsidor/servrar?

Kul för dig att du valde bort prq och grattis, <_<

patrikweb 2006-06-07 00:01

Innan ens PRQ fanns så hostades TPB på Port80, först på ett kontor i GBG. Sedan hos Port80/Rix hall i GBG och nyligen flyttades dom till Port80 BGC.

Så TPB har varit "kund" hos Port80 hela tiden innan ens PRQ fanns, även Fredrik som jobbat på Port80/Rix. Men dom skulle aldrig vågat eller klarat beslagta ett större företag utan att dom skulle fått problem.

Enda problemet att dom tog hela RRQ är just för dom var ett litet företag, skulle dom varit ett stort och sett som ett seriöst företag bland dom större så skulle dom aldrig vågat göra så.

henning 2006-06-07 00:04

Citat:

Originally posted by hundserver@Jun 6 2006, 23:52
Kul för dig att du valde bort prq och grattis, <_<
Vill bara betona att jag inte skrev detta för att vara dryg eller liknande. Jag tycker också att det är otroligt olyckligt att detta har drabbat många oskyldiga företagare/privatpersoner.

Jag förstår också att det kan vara svårt att se att någon av webbhotellets andra kunder inte har någon olaglighet på sin server/webbplats utan det var mer en fundering över att göra en enkel kontroll över hostingföretaget i sig (och dess ägare). T.ex så tycker ju jag att det företag som har funnits ett flertal år i branschen borde vara säkrare än ett som är nystartat eller har funnits något enstaka år osv. Detta var mer en reflektering och undring ifall det är fler som har gjort vissa kontroller innan de har valt inplacering?

/H.

PRQ 2006-06-07 02:58

Jag kan ju även påpeka att det inte fanns NÅGOT relaterat till TPB på de 4 av PRQs egna burkar som togs (cilantro, phaedrus, straylight, tr0.sth3) (och än mindre på switcharna, eller den lilla kontors-UPSen...).

Om man kollar på åklagarens uttalanden så är dessutom anledningen till att de tömde PRQ-hallen ren okunnighet (om nu inte någon här på fullaste allvar tror att TPB kördes på hackade kundburkar!). Det finns absolut INGEN som kunde förutse att något sådant här skulle hända. Om man ska göra husrannsakan hos alla ISPer där någon i ledningsgruppen är inblandad i skumma projekt på fritiden så blir det inte särskilt mycket nät kvar.

FredrikMH 2006-06-07 03:42

Men om någon ansvarig för PRQ är inblandad i TPB. Skapar det inte misstankar om att TPB skulle kunna ligga på vilken server som hellst? Eller är det bara jag som ser det. Hade personen i sig inte jobbat på PRQ så hade inga misstankar riktats mot hostingföretaget och samarbete med polisen kanske hade varit en möjlighet. De ville väl inte ta några risker.

patrikweb 2006-06-07 04:03

I detta fallet borde dom även ta in alla datorer i hela Sverige med isåfall, då stora delar av folket fildelar samt har någon form av kontakt med fildelare.

Sedan vilka servrar TPB hade var offentligt, fanns bilder på deras sida och beskrivning av dom.

Sedan lär väl knappast TPB körts i Switchar/UPS eller tomma kartonger som dom även tog?

PRQ 2006-06-07 04:57

Citat:

Originally posted by FredrikMH@Jun 7 2006, 03:42
Men om någon ansvarig för PRQ är inblandad i TPB. Skapar det inte misstankar om att TPB skulle kunna ligga på vilken server som hellst? Eller är det bara jag som ser det. Hade personen i sig inte jobbat på PRQ så hade inga misstankar riktats mot hostingföretaget och samarbete med polisen kanske hade varit en möjlighet. De ville väl inte ta några risker.
Med den logiken skulle man ha gjort likadant vid Bahnhofrazzian (samt tagit allt på Port80 nu)... Vilka burkar TPB låg på är knappast någon hemlighet - som tidigare nämnts fanns det bilder (och en GPS-karta när de kördes upp från Göteborg). Som tidigare nämnts gavs vi ej heller någon möjlighet alls att samarbeta - ungefär samtidigt som de började rycka datorer, switchar, UPSer, m m på STH3 så hade förhören med mig inte ens påbörjats.
Åklagarens motivering är ju dessutom att jag skulle ha hackat kunders burkar och kört TPB på dem, så det handlar inte om något annat än vilda fantasier (och kanske någon personlig vendetta) från Roswall.

Alex2006 2006-06-07 14:53

Citat:

Originally posted by PRQ@Jun 7 2006, 02:58
Om man ska göra husrannsakan hos alla ISPer där någon i ledningsgruppen är inblandad i skumma projekt på fritiden så blir det inte särskilt mycket nät kvar.
Du utgår alltså ifrån att de flesta ISPer i Sverige har ansvariga som sysslar med (misstänkt) brottslighet som kan äventyra deras företag och alla deras kunder...!?
Talesättet "Tjuven tror att alla andra är tjuvar" verkar passa bra in här.

hundserver 2006-06-07 15:04

Citat:

Ursprungligen postat av Alex2006
Citat:

Ursprungligen postat av PRQ
Om man ska göra husrannsakan hos alla ISPer där någon i ledningsgruppen är inblandad i skumma projekt på fritiden så blir det inte särskilt mycket nät kvar.

Du utgår alltså ifrån att de flesta ISPer i Sverige har ansvariga som sysslar med (misstänkt) brottslighet som kan äventyra deras företag och alla deras kunder...!?

Vem säger att dom som äger hosting bolaget är misstänkt? Det räcker ju att hosta ex en pedofil el dyl,
dom kan nog vrida det till medhjälp då med,

Tror du på fullaste allvar att det finns nått webhotell som INTE har suspekta kunder?

Alex2006 2006-06-07 16:09

Citat:

Originally posted by hundserver@Jun 7 2006, 15:04
Vem säger att dom som äger hosting bolaget är misstänkt
De ansvariga för TPB driver och äger även PRQ, vilket uppenbarligen kan göra även PRQs verksamhet misstänkt.
Därför råkade oskyldiga kunder illa ut hos PRQ.

I annat fall hade polisen kunnat samarbeta med PRQ så att oskyldiga inte råkat illa ut. T.ex. som polisen gjorde då Kavkazcenterservrarna beslagtogs hos PRQ, då drabbades inga andra kunder.

Medlemmen PRQ skrev själv om LEDNINGSGRUPPEN:
Citat:

Han pratar alltså om de huvudansvariga, inte om enskilda kunder, och han tror tydligen att de flesta ISPer i Sverige har folk i ledningsgruppen som sysslar med (misstänkt) brottslighet som kan äventyra företagen och deras kunder.

kulmungi 2006-06-07 16:11

Alltså denna diskussion om vad som är rätt eller fel verkar ju snart ha helt spårat ut... Enligt mitt tycke.

Vad jag inte förstår är, varför är det svårt att se att detta skulle hända om det blir tillslag mot TPB.

Polisen gör ett tillslag mot TPB, och sedan är det ju ganska vanligt att de alltid plockar kopplingar till dem för att båda säkra bevis och försvåra fortsatt verksamhet. PRQ och ägarna till det har "Stark" koppling till TPB, vilket gör att tillslaget blir även mot dem. Att sedan PRQ har inhyrda servrar i sin webbhall, gör att dessa också åker. JAg tycker det är konstigt att dessa servrar åkte med, genom att TPB servrar stog i en annan hall vilket skulle göra att PRQ lätt kunnat smyga in speglade servrar bland sina egna kunder servrar, just för att vara förberedda vid tillslag mot bara TPB.

Det verkar som att många vill få polisens aggerande till sjukt just eftersom de tog så mycket. Men är det verkligen konstigt då. Ska polisen stå och lita på att den som grips talar sanning och verkligen pekar ut rätt servrar. Bara för att det funnits bilder på servrarna gör ju inte det att dessa är de rätta...

I detta fall är det ju ganska uppenbart att PRQ och ägarna just sysslade med suspekta saker(TPB), alltså ingen kund till dem utan dem själva. Även om det är på pappret TPB är kund åt dem, finns ju helt klart kopplingen att det är mer än kund i detta sammanhang även något polisen kollat upp innan tillslaget.

Det är ju helt klart att direkt när man börjar kolla upp TPB, så ramlar man ganska snabbt mot F r e d r i k N e i j och PRQ. Detta syns ju även genom att bara göra en sådan enkel sak att kolla vem som äger domänerna.

Men visst många verkar ju tro att Polisen bara gör detta för att jävlas. Va fan, de driver ju en undersökning mot TPB och då lär allt kopplat till det. Både privatperson och företag.

henning 2006-06-07 16:16

Citat:

Originally posted by hundserver@Jun 7 2006, 15:04

Tror du på fullaste allvar att det finns nått webhotell som INTE har suspekta kunder?

Du missar poängen tror jag. Vi pratar inte om webbhotellens kunder utan själva bolaget i sig. Kan man se direkt att det finns en fara med ett bolag vars ägare är talespersoner för en av världens största torrentsiter?

FredrikMH 2006-06-07 17:33

Om ni ser det från deras håll istället så tycker jag dem gjort "rätt". I och med att PRQ är så starkt sammankopplat med TPB så skapas det stora möjligheter att TPB skulle kunna finnas på vilka servrar som hellst. För att säkra bevis är det rätt självklart att man tar mer än vad man behöver för att sedan lämna tillbaka det som inte är "bevis" i efterhand. Det är väl ganska klantigt att lita på "brottslingarna" (om man får kalla dem det) och ta servrarna som de märkt TPB för att sedan några veckor senare inse att "Fan... detta är ju inte TPBs Tracker".

Att sedan PRQs ledning har så pass bra moral att inte blanda in övriga kunder är bra men kan Polisen lita på det? Även om konsekvenserna av detta är enorma så kanske dem ändå har gjort rätt med att ta allting? Sen tycker jag personligen att vet man att oskyldiga ryker så får man se till att sätta in mycket folk för att snabba på återlämningen av dessa mycket.

Anders Larsson 2006-06-07 17:49

Alex2006: Med tanke på att det inte finns någon som helst oklarhet om att det är olagligt att dela ut upphovsrättsligt skyddat material tror jag att de flesta som sitter i ISPers ledningsgrupper sysslar med brottslighet.

Det är fortfarande ingen som vet om PRB är olagligt.

Så jag tycker ditt resonemang haltar lite.

PRQ 2006-06-07 18:10

Citat:

Ursprungligen postat av Alex2006
Citat:

Ursprungligen postat av PRQ

Ja - varfor tog de inte alla burkar pa Port80?! Det handlar BARA om att aklagaren vill javlas med ett litet foretag - inget annat.
Det han baserar tillslaget pa ar att han (efterhandskonstruktion, misstanker jag) havdar att jag skulle hackat kunders datorer och kort TPB pa dem!

Och ja - det finns ganska manga i ISP/affarsvarlden som har skumma projekt med tveksam (mer tveksam an TPB) laglighetsgrad som hobby. Tror du t.ex. att ledningarna pa de ISPer som har haft warezserverrazzior var ovetande om att det stod burkar och tryckte nagon gig trafik?! Eller konstiga affarsprojekt vid sidan av.

Naja - det som raknas ar val mestadels om jag har kundernas stod och fortroende eller inte, och det verkar jag faktiskt ha fran de flesta (sitter brevid ett par staplar aterlamnade burkar och skriver detta).

robertsson 2006-06-07 19:52

Enligt Polisen/Media är det Gottfrid (aka Anakata) som driver TPB.
Alla som ringt PRQ någon gång vet att den som svarar heter Gottfrid
Med tanke på hur insatt personen bakom nicket PRQ@WN är i PRQ's verksamhet kan man ta för givet att det är Gottfrid, men han får gärna bekräfta själv.

grazzy 2006-06-07 20:04

Citat:

Det är fortfarande ingen som vet om PRB är olagligt.
PRQ Bay?

Nej, vi vet inte om det är olagligt att köra en tracker. Det är däremot olagligt att ge folk pistoler och uppmuntra dem att skjuta folk. Det är en lag som har uppkommit på grund av sunt förnuft. Den fanns knappast när de första pistolen uppfanns, eller när mord blev ett brott första gången. Att ha en tracker kanske inte är ett brott idag, men som jag (och uppenbarligen många andra) tycker är det såpass nära ett brott att det kommer att bli det närsomhelst. Brott mot copyright är ett brott oavsett vad ni vill eller inte. Frågan om copyright är bra eller inte hör hemma någonannanstans.

PRQ utnyttjade avsaknaden av den lagen och skapade en tjänst som de har profiterat på. Direkt eller indirekt. Om det är någon här på WN som är naiv nog att tro att PRQ inte har profiterat på TPB så får ni gärna PMa mig så skall jag förklara för er i små korta ord som är enkla att förstå.

Vart jag står i frågan om piratkopiering kan man läsa om här.

Alex2006 2006-06-07 20:57

Citat:

Originally posted by PRQ@Jun 7 2006, 18:10
...varfor tog de inte alla burkar pa Port80...
...det finns ganska manga i ISP/affarsvarlden som har skumma projekt... Eller konstiga affarsprojekt....

Därför att kopplingen är mellan TPB och PRQ, inte Port80.

Det är STOR skillnad på om ISPernas ledning är inblandad, eller enbart nån enstaka kund utan koppling till ISPn.
Visst finns det brottslingar lite varstans, men dina argument bekräftar inte påståendet om den stora brottsligheten hos ISPerna i Sverige.

När polisen släckte Kavkazsajten hos PRQ, då drabbades inga andra kunder och polisen samarbetade med PRQ.
Därför att det inte fanns nån koppling mellan Kavkaz och PRQ.
Men nu finns koppling mellan TPB och PRQ, och därför råkade oskyldiga kunder till PRQ illa ut.

PS. Självklart har PRQ kunder kvar. De som stöder piratkopiering och vill betala för fortsatta driften av TPB. Det vore ju ena j-vla illojala typer annars, eller hur....

patrikweb 2006-06-07 21:04

Alltså som en ISP / Leverantör ska du vara oberoende av politik eller egna åsikter.

Annars bör du inte ta in någon kund alls, enda tanken en ISP bör ha är att följa Svensk lag.

Sedan får man alltid planera skadan, hur nära ligger kunden mot att bryta lagen samt vilka andra skador kan det bli för övriga kunder.

Jag tror ingen trodde en sådan sak kunnde hända att dom gick in och tog alla servrar så.

Fungerar inte låta andras åsikter styra vilka kunder man ska ta in, om Svenska kyrkan fick bestämma skulle det inte fått hostas alls många sidor längre.

PRQ 2006-06-07 21:04

Jag ar Gottfrid ja (eller ja - detta ar ju nagot av ett rolekonto, men det ar i regel jag som postar med det).

Vad du, jag, etc, tycker om piratkopiering debatteras lampligen senare nar denna historia lagt sig lite.

Tobab 2006-06-07 21:25

Citat:

Originally posted by patrikweb@Jun 7 2006, 20:04
om Svenska kyrkan fick bestämma skulle det inte fått hostas alls många sidor längre.

Varför drar du in Svenska kyrkan i det här. Såvitt jag vet har de inte uttalat sig i denna fråga och har ingen anledning att göra det heller.

patrikweb 2006-06-07 21:44

Nej men dom skulle väl även beslagtagit alla servrar som har något med porr om dom fick sina åsikter igenom.

Så skulle alla Webbhotell förbjudit kunder att hosta porr bara för det?

hundserver 2006-06-07 22:25

Citat:

Originally posted by Alex2006@Jun 7 2006, 20:57
PS. Självklart har PRQ kunder kvar. De som stöder piratkopiering och vill betala för fortsatta driften av TPB. Det vore ju ena j-vla illojala typer annars, eller hur....
Jag är kund hos PRQ men inte pga TPB utan för att dom tillhandahåller billiga lösningar samt har en grymt bra support,

Alla kunder hos Prq är inte fildelare!

PRQ 2006-06-07 22:42

Citat:

Originally posted by Alex2006@Jun 7 2006, 20:57
Uh. Ni far ta och bestamma er - antingen TJANAR vi pengar pa TPB eller sa FORLORAR vi pengar pa den...

(Vad galler mig personligen sa kan jag ju halsa att jag levt helt pa PRQ och lite sidoarbeten senaste aret)

FredrikMH 2006-06-08 00:13

Citat:

Originally posted by hundserver@Jun 7 2006, 22:25
Jo det tror jag nog... finns inte mycket annat att skicka fram och tillbaka mellan servrar.

hundserver 2006-06-08 00:20

Citat:

Ursprungligen postat av FredrikMH
Citat:

Ursprungligen postat av hundserver

Jo det tror jag nog... finns inte mycket annat att skicka fram och tillbaka mellan servrar.

DOH!
ok förtydligande: Alla tankar inte upphovsskyddat material via TPB! ;)

kulmungi 2006-06-08 01:04

Citat:

Originally posted by patrikweb@Jun 7 2006, 21:04
Alltså som en ISP / Leverantör ska du vara oberoende av politik eller egna åsikter.
Det är väl egentligen i alla företagsformer man bör ha sitt på det torra eller?

Om man driver mindre företag, och privat sysslar med något "fuffens" så är det väldigt stor risk att även företaget blir ganskat i det sambandet man åker dit eller helt enkelt blir anklagad för något. I alla lägen sedan när företaget blir ganskat blir kunder drabbade. Det kan vara som i detta fall att även kundernas servrar måste tas i beslag och kontrolleras, eller i andra företag kan det vara så att kunder blir utan pengar under själva granskningen av företaget.

Så varför är det så konstigt att polisen granskar allt i detta läge?
Det finns personer kopplat till PRQ som samtidigt har stark koppling till TPB vilket ligger i focus för hela detta...

Visst helt klart är ju mindre PRQ är desto mer blir ju deras kunder drabbade. Alltså kopplingen mellan ägare och företag blir skarpare, tillskillnad från en VD på tex. Ericsson.

Tycker Alex2006 kommentar gällande Kavkazsajten säger allt, detta var ju en exakt kopia vad som hände när polisen tog TPB servrar från Port80 lokaler...

koala 2006-06-08 01:48

Citat:

Originally posted by kulmungi@Jun 8 2006, 01:04
Det finns personer kopplat till PRQ som samtidigt har stark koppling till TPB vilket ligger i focus för hela detta... *

Jag är inte så insatt i juridiken, men undrar följande: Hade PRQ varit ett AB så hade det väl inte spelat någon roll om någon i ledningen varit misstänkt för brott, polisen hade väl inte kunnat göra något mot ett AB om inte AB varit misstänkt för brott? Ett AB är ju en juridisk person, till skillnad från t ex enskilda firmor, som är samma juridiska person som ägaren. Jag antar att ett kommanditbolag inte är en juridisk person?

hnn 2006-06-08 10:03

Enda bolagsformen där företaget är en juridisk"person" är ett AB.

Alla andra bolagsformer drabbas personen/personerna bakom företaget.

Johan G 2006-06-08 23:31

AB, KB,HB Ek fören, ideell förening, m fl = juridisk person fö så kan inte en juridisk person vara mistänkt för ett brott, däremot styrelse/ledning för juridiska personen kan vara mistänkt...

PRQ 2006-06-09 07:33

Citat:

Originally posted by kulmungi@Jun 8 2006, 01:04
Om man driver mindre företag, och privat sysslar med något "fuffens" så är det väldigt stor risk att även företaget blir ganskat i det sambandet man åker dit eller helt enkelt blir anklagad för något. I alla lägen sedan när företaget blir ganskat blir kunder drabbade. Det kan vara som i detta fall att även kundernas servrar måste tas i beslag och kontrolleras, eller i andra företag kan det vara så att kunder blir utan pengar under själva granskningen av företaget.

Det finns personer kopplat till PRQ som samtidigt har stark koppling till TPB vilket ligger i focus för hela detta...

Visst helt klart är ju mindre PRQ är desto mer blir ju deras kunder drabbade. Alltså kopplingen mellan ägare och företag blir skarpare, tillskillnad från en VD på tex. Ericsson.

Tycker Alex2006 kommentar gällande Kavkazsajten säger allt, detta var ju en exakt kopia vad som hände när polisen tog TPB servrar från Port80 lokaler...

Rent juridiskt har åklagaren handlat väldigt fel, åtminstone enligt ordinarie juriststaben och Silbersky.
Det krävs faktiskt viss proportionalitet och försvarlighet (RB 27:1), något som inte är uppfyllt när 300 kunder blir drabbade på grund av att åklagaren har en lös hypotes om att kunna hitta något relaterat till en utredning där den möjliga påföljden inte ens inkluderar fängelse.

(Personligen så misstänker jag, åtminstone när jag är på småkonspiratoriskt humör, att PRQ-delen av tillslaget egentligen bara handlade om att Roswall driver något personligt mot mig på grund av att vi hjälpte Kavkazcenter...)

MRDJ 2006-06-09 08:56

PRQ: jag måste bara säga att allt detta med TPB i meda har gett dig så jääkla mycket gratis reklam, inte många som viste vad PRQ var innan. nu vet typ hela sverige vad ditt webhotell är! :)

PRQ 2006-06-09 11:02

Om man ska vara optimistisk så kan man ju hoppas att företaget går bättre om 1-2 år än vad det hade gjort utan den här 'incidenten'. Dock lär det väl vara större andel galna anarkister och rättshaverister som kunder då :).

kulmungi 2006-06-09 11:25

Citat:

Originally posted by PRQ+--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (PRQ)åtminstone enligt ordinarie juriststaben och Silbersky.[/b]

:-) men sedan är ju frågan hur man ska lite på att de ochs verkligen inte överdriver. Så att säga Silbersky ska företräda er och ska göra allt för sin klient... Även så säger Silbersky liknande i varje fall han har. Inte direkt första gången han anklagar åklagare/polis att göra övertramp och att de rider på lagen ryggrad. Men visst sedan alla gånger man hör han säga det är genom media, och när man sedan börjat lite på att media inte viklat sina frågor för att få det som svar.

<!--QuoteBegin--PRQ

300 kunder blir drabbade på grund av att åklagaren har en lös hypotes[/quote] Kan jag bara tyvärr hålla med. Helt klar är ju att omfattningen blivit i överkant. Om jag släpper allt gällande lagar och regler, vad som är rätt och fel. Skulle jag väl kunna säga att, i ett sådant här läge hade det helt klart räckt med att tillslaget var mot TPB och ni som driver TPB/PRQ. Alltså att polisen gjort en kontroll av era kunder servrar på plats, kanske släckt ner hallen i ett dygn, gått igneom allt och sedan starta maskinerna efter genomgång.

Men helt klar är ju att dett går att vida på åt alla håll och kanter. Alla kommer ha rätt i slutändan, men då sett saken från olika viklar. Jag som inte alls är drabbad ser det på ett sätt, ni i PRQ ser det på ett sätt, era drabbade kunder på ett sätt och sedan alla som använda sig av TPB på ett sätt.

Ska man se possitivt, så verkar det ju börja rulla tillbaka servrar nu och allt är påväg igång igen. OCh det lär ju inte bli mer gånger tillslag på detta sätt, eftersom nu när TPB är flyttat till annat land kommer svenska åklagar/polis ha problem att göra något...

PRQ 2006-06-09 12:35

Efter allt mediaståhej så tror jag att PRQ-hallen är ett av de ställen i Sverige med lägst risk för husrannsakan just nu ... :).

frejo 2006-06-09 13:26

listan på beslagtagna prylar:
http://peoshemsida.se/temp/tpb_beslag.pdf

kulmungi 2006-06-09 15:07

Citat:

Originally posted by PRQ@Jun 9 2006, 12:35
Efter allt mediaståhej så tror jag att PRQ-hallen är ett av de ställen i Sverige med lägst risk för husrannsakan just nu ... .
:-) kan bara hålle med. Helt klar är skulle polisen göra tillslag där igen, ja då skulle de ha svårt att försvara sig. Framförallt eftersom de vet vad som finns i alla serverar, och enda som skulle vara är någon ny server från annat företag att gå igen.....

Men sedna ska man väl aldrig säga aldrig.... som sagt det är lägre risk, men tyvärr inte obefintlig....

PRQ 2006-06-09 16:27

Suck... Nu har någon jeppe från Polisen sagt till en kund att anledningen till att de tog allt var attt jag inte skulle ha samarbetat... Jag ringde och skällde ut honom samt sa att "min advokat Leif Silbersky kommer kontakta din chef samt göra en formell anmälan om tjänstefel", med resultat att han svarade "Ja då har jag inga kommentarer...".
De kanske har insett att lögnen om dataintrång inte gick hem (alternativt så var han sur på mig för att jag vägrar lämna ut kryptonycklar till kundhanteringssystemet).

hundserver 2006-06-09 16:33

Citat:

Originally posted by PRQ@Jun 9 2006, 16:27
Suck... Nu har någon jeppe från Polisen sagt till en kund att anledningen till att de tog allt var attt jag inte skulle ha samarbetat... Jag ringde och skällde ut honom samt sa att "min advokat Leif Silbersky kommer kontakta din chef samt göra en formell anmälan om tjänstefel", med resultat att han svarade "Ja då har jag inga kommentarer...".
De kanske har insett att lögnen om dataintrång inte gick hem (alternativt så var han sur på mig för att jag vägrar lämna ut kryptonycklar till kundhanteringssystemet).

Vad skall dom in i kundhanteringen och göra?? Tror dom du har gömt filer där med?? :lol:

Johan H 2006-06-09 16:52

Edit: Hot klarar vi oss utan Dr Haghjoo.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson