![]() |
Citat:
som jag har så skulle du reagera precis som jag. Men så är inte fallet för dig. Så du kan inte förstå hur det är. Jag har sålt domäner senaste månaderna för nästan en halv miljon kronor. Nästan samtliga pengar är satsad & allt finnt på min server. Så innan du yttrar dig, tänk då efter vad du själv har och försök ställa dig in i min situation? |
JohanH jag har 2servers där som är nere med.
jag tänkte se 48timmar o se om dom blir häktade eller ej.. om inte så kommer han ut o kan ge lite info. annars åker jag upp nästa vecka för att ta reda på lite. |
Citat:
Jag åker dit imorrn hur som helst. |
OM det folk skriver här stämmer och polisen inte snarast går ut och informerar om när oskyldiga som drabbas servrar kommer upp igen samt betalar ut rimliga skadestånd väldigt fort så kommer ju detta att bli en riktigt stor skandal, eller det är det väl redan.
Det närmaste jag kan jämföra detta med är att om man skulle bo ett en bostadsrättsförening, dvs ett eller flera hus med massor av lägenheter och personer som bor där och så skulle en av dem vara pedofil Då väljer polisen att i stället för att slå till mot pedofilen att slå till mot hela huset. Tänk er själva, hela husets stängs ner, ni får ingen information, ni får ingen möjlighet att komma åt era lägenheter, era saker och era kläder. Ni tvingas i stället helt ovetande om vad som händer bo på gatan i två månader tills polisen är klara med pedofilen. |
Citat:
|
Citat:
Är det bara för att jag har en "sudentsajt" i min signatur som styr vad jag verkligen sedan har under ytan, alltså det som inte alla ser. Du måste vara synsk på något sätt eftersom du vet mer än vad jag berättat öppet... :-) Men helt klar är ju att ett antal verkar ha svårt att ta åsikter som inte faller i linje med att "allt detta är fel". Verkar vara att tycker man inte detta är fel och inte startar upp en "kokande" ilska om saken då är man fel ute. |
Citat:
Nöjd? |
|
8gbit inte så farligt :P
|
Ärligt talat. Den här konflikten är smått off-topic, men visst kan du,
kulmungi, har lite förståelse, för att hela (eller en omfattande del) av JohanHs verksamhet ligger helt nere just nu. Att han beroende på vad han sysslar med, riskerar att förlora stora pengar / många kunder? Att polisen kommer in och gör detta för en oskyldig företagare. Well, tar detta väldigt lång tid, är jag inte säker på att ett skadestånd kan rädda alla verksamheter. Men å andra sidan verkar kulmungi gå till angrepp på att JohanH har låtit sin oro/upprördhet gå ut över andra i tråden. Jag måste ha missat det inlägget av Johan, men i så fall är det självklart att människor i en liknande situation tjänar på att försöka samarbeta snarare än att smutskasta varandra. |
Man kan lura en åklagare till allt om rätt förutsättningar finns, det nyutexamineras blåbär hela tiden. Med det i åtanke så ... etc ... bla bla ... ... bla ... mm ... då menar jag ... bla bla ... ... bla ... i en fristad för verksamhet i gråzonen.
Jag lider med dem som inte visste. |
Johan : Hur vet du att din burk blivit beslagtagen ?,
det kan ju vara så att nätet / en router ligger nere som gör att du inte kommer åt dina burkar längre. T ex min co-location burk är uppe samt PRQ's shared hosting burk är uppe och fungerar. |
Jag förstår Johans vrede och även jag har drabbats av nedsläkta sajter. Jag vet hur mycket tid, jobb och pengar johan satsat på sina projekt som nu är spårlöst borta och det är mer än 1000 användare på WN omsätter tillsammans.
Det är FULLKOMMLIGT sjukt att polisen och åklagaren får bete sig som dom har gjort. Oskyldig människor/företag drabbas och dom drabbas väldigt hårt. |
Det som är så dåligt gjort är mott oss kunder som blir drabbade, vi vet ju inget vad som sker nu? Det är inte acceptabelt, inte i en demokrati som vi lever i.
Någon måste hållas ansvarig mot oss som blir drabbade från polisen. Men vem? Inte ens telefonväxeln eller Ulf (även känd som idioten) vet. Någon måste vara "chef" över detta tillslag och som är ansvarig för allt som händer. Jag är 100% säker på att ingen av PRQ´s kunder kommer komma upp på länge. Ni som är äldre vet att myndigheter och organisationer som staten bedriver tar tid. Frågan är också hur många de är som jobbar med att kolla igenom burkarna.. Jag skulle gissa på relativt få. Och tanken, TANKEN på att någon idiot där borta sitter med min burk och kan härja "fritt" på den och kopiera allt gör mig ännu argare. Mitt blod KOKAR. Som sagt, jag åker imorrn och hoppas på att få massa svar. Jag håller er självklart uppdaterad, då det är fler än jag här som är drabbad. |
Hur vet du att dina burkar är beslagtagna ? det kan ju vara så att de klippt en router eller två i husrannsakan och att din server står i racket och väntar på nät.
|
Citat:
"Jag vet nog att det här är en hårddisk - jag har gått kurs"; som polisen sa som höll upp ett modem. (Visserligen för tio-femton år sedan...) /EDIT: oavslutad parentes |
Quote från ABP själva: "Det är bra att den svenska polisen nu prioriterar denna typ av brottslighet"!
Nu vet vi var de står i polisens arbete mot våldsbrott. |
Lider verkligen med Johan.
|
Johan, ett råd i all välmening, kalla honom inte för idioten om du får tag på honom igen, det kommer inte hjälpa dig. Var lugn och saklig.
Någon har gjort någonting idag iallafall eftersom min coloserver som var nere och även minst en webhotellserver som varit nere har kommit upp igen. Kanske är det någon som jobbar med att få fart på fler burkar - men det är extremt frustrerande att det inte finns någon som helst information att få, det känns inte särskilt stabilt för mig heller. Så, keep us posted, jag är väldigt intresserad att veta hur det går. |
Citat:
kollas. Alla! För man vet inte vad som är TPB burkar och vanliga burkar, sen gäller det inte bara TPB utan en del andra sajter också (enligt media). Du kan ju ha 10 rackskåp brevid varandra, och 1 server i varje rack som är TPB, hur ska polisen skilja ? Haha, jag ser lite komedi i det hela iaf, man får försöka "skämta" bort ilskan. Idag är ingen dag för mig att köpa en trisslott ;) |
The police officers were allowed access to the rack where the TPB servers and other servers are hosted. All servers in the rack were clearly marked as to which sites run on each. The police took down all servers in the rack, including the non-commercial site Piratbyrån, the mission of which is to defend the rights of TPB via public debate.
http://www.thepiratebay.org/ |
Citat:
|
Citat:
|
Ni som är drabbade i någon form av denna razzia kan kontakta mig här på WN eller:
mail: Johan dot haghjoo @ gmail . com msn: johan _ haghjoo @ håtmail . com icq: 201 866 295 Så får vi försöka göra något tillsammans. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Som skattebetalar blir man ju oerhört förbannad att polisen slänger bort ens skattepengar på en auktion som kanske inte ens kommer att ge något alls (om det nu skulle stämma som TPB påstår att de inte har något olagligt på sina servrar) och i vilket fall som helst kommer betyda stora skadeståndsersättningar till alla oskyldiga som drabbats.
Det är mina och dina skattepengar som kommer att användas för att betala skadestånd för en idiotsak som aldrig borde ha inträffat. Jag skulle betydligt hellre se att mina skattepengar gick åt till saker som att förbättra skolan, sjukvård, äldreomsorgen samt för att ge polisen goda resurser att motverka brott, inte för att betala skadestånd pga att de skämt ut sig. |
Jag har dock lärt mig en sak idag, det finns en viss "trygghet" att ligga hos en stor leverantör, även om de inte har de bästa priserna.
För hade man t.ex. legat hos samma leverantörer som aftonbladet m.fl. så hade detta aldrig hänt. Visst, kan bli razzia där med, men de skulle aldrig ta ner dessa aktörer som inte berörs av razzian. Dagens läxa... |
Citat:
Vi har ju trots allt en regering som gör allt för att vara som sin amrikanska motsvarighet. |
De har gjort tillslag mot Port80 också, men vad jag vet står min sekundära namnserver kvar. Har inte hört något gnäll om servrar från Aleborg eller JX heller som står i samma hall.
|
Citat:
Så denna summan skall till, men det är ju långt från allt, sedan måste de ju även betala för det förlorade anseendet de drabbade företaget fått och det kan ju bli minst lika dyrt det. |
min server också nere. ingen info får man heller. urggggg
|
Lite svårt att lämna information om man är inlåst hos farbror blå :)
|
Undrar hur mycket alla ersättningskrav kommer att kosta skattebetalarna, 10 mille? 100 mille? Mer?
|
100 lax?
|
Citat:
|
Citat:
Det är otroligt att en sådan skämtorganisation kan få igenom sånna här saker genom lögner. |
Citat:
|
Skillnaden var väl att en ISP som tar lite ansvar mot sina övriga kunder inte hostar terroristmisstänkta och piratkopierare. Det är ren affärslogik. PRQ är säkert jättebra och jättebilliga, men de leker med sina övriga kunders affärer.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:24. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson