![]() |
På Söder och på Kungsholmen parkerar man gratis kvällar och helger och det brukar inte vara så himla svårt att hitta plats på helgerna. Vardagar kostar det 12:- / h 9-17, rätt överkomligt det med när det rör sig om enstaka tillfällen. Parkeringen är inget problem även om man kan få gå lite (jag brukade parkera vid slussen och gå hem till järntorget när jag hade bil, det är några minuters promenad..).
Jag är inne på Jonnys linje, om jag kommer är det för att snacka och umgås snarare än för att supa skallen av mig, det kan man göra i vilket sällskap som helst.. :) |
Citat:
|
Hehe tror vi tar tåg då om det är såpass billigt :D
Jomper: Ja självklart vet jag att ni parkerar som vanligt folk ;) Tänkte bara att eftersom jag inte har några garage kontakter så kanske det skulel bli extra drygt för mig och min nissan skyline. (sure ingen jättedyr bil men brukar ändå vara grinigt med att få den att stå i fred...) |
Vilka världsproblem, vart ska jag parkera min bil..
|
haha ja, alla har vi våra olika problem och relationer johan, du har åsikter som du säkert oroar dig över, finns väll ingen anledning att racka ner bara för att just min åsikt här inte passar dig?
|
Citat:
Poängen är ju den att du redan vet svaret på ditt "dilemma" så jag ser inte varför du ens tar upp det på forumet? Eller förväntade du dig att någon skulle anmäla sitt intresse av att vakta din bil tills du återkommer från träffen? |
Tycker käk på något bra ställe där volymen e ok så man kan diskutera utan att skrika och att man hör något.
Sen efter det kan dom som känner för det (jag inkluderad) dra till något ställe och dricka lite och ha det trevligt. Även där är det ju ganska viktigt att volymen är så man kan diskutera, dvs inte dom allra hippaste klubbarna med stora dansgolv och hög musik. Utan snarare nån pub eller liknande med mycket sittplatser och inte lika hög volym. Förra gången mötte vi ju upp ganska tidigt och satt och snacka o drack några bira innan vi gick vidare till matstället, så finns det lämplig plats kan man ju mötas upp och göra någonting innan maten. Jag är iaf 22, var någon som frågade efter ålder på dom som skall med. |
Vi kommer att bli från åldern 18 och uppåt på kvällen troligen.
Jag själv 19 och xyzi som anmält sig är 18. /Edit: Tycker inte alls vi borde vara besvärliga av oss. Som både johnny och jens har skrivit nyligen. Ett simpelt upplägg som förra gången vart susen. |
Citat:
Augusts Bar & Bistro (tror jag det heter), har rätt bra mat och det är inget gnäll om man bara dricker några öl heller. Trevligare än Kvarnen, men samma kvarter. |
Grillning och snack låter roligare än barer och matställen.
Hört talas om catering och picnicfilt? :-) |
Jag måste hålla med SweCat och alla andra som är inne på samma spår. Att gå på pub och restaurang är nåt som iaf jag gör var och varannan helg. Det skulle vara mycke trevligare att träffas någonstans och ha lite utomhusaktiviteter och sitta och snacka.
|
Risken för tråkigt väder finns alltid..
|
Citat:
(Om det blir så vill jag inte vara i ute-laget när Decibel ska slå.) :P |
Citat:
Bättre att vara på någon pub och softa, supa ner de framgångsrika så de berättar saker som de annars inte skulle göra ;) |
Jag gillade upplägget som vi hade förra träffen, med uteaktiviteter och sånt måste man ha ombytes kläder med sig. Skulle villja vända på det och säga brännboll kan man spela med vem som hälst. Men jag måste hålla med om att ett korg i stockholm går nog inte att snacka business på, fast vi lyckades ganska bra med det på utestället i göteborg.
Så varför inte kompromissa och grilla/sporta/etc på förmiddagen, och ta en lugn krog på kvällen för dem som vill. |
Ghaa johan.. nåja jag ska inte dra ut på det mer, det enda jag ville ha var tips på parkering i stockholm, eftersom det verkade bli innerstaden och där finsn det grymt begränsat med bra parkeringsmöjligheter, såvitt jag kan komma ihåg.
Det var liksom alles, men men du får tycka vad du vill det får alla Själv tycker jag utomhus på typ dagen låter bra och sen in till nån krog, gillar själv inte direkta inneklubbar utan föredrar ett lite mer avslappnat mindre ställe dä rman kan prata (och dricka) mer |
Citat:
själv äger jag ingen bil då det inte går att få parkeringsplats vid drottninggatan där jag jobbar. |
Det var ett dj*vla tjat om parkeringsplatser... Det är svårt att hitta parkering exakt på metern där man vill parkera men det finns MASSOR av lediga p-platser generellt i city. Jag garanterar att vem som helst kan hitta en p-plats var som helst i city inom 3 minuter, och orkar man inte köra runt i 3 minuter så åker man ner i ett garange och parkerar där, kostar typ 200 kr/dygn...
|
Fast ni kan ju skippa parkeringspratet nu då eftersom vi åker tåg ;)
Men jag tycker också någon lite lugnare klubb/pub blir fint på kvällen. |
yes, inge mer tråkigt parkeringssnack! Tåget äger! :D
|
Kom med massa förslag på VAD vi kan hitta på, så ordnar vi upp en omröstning tycker jag.
Så slipper alla argumentera upp sin röst istället för att bara klicka o hålla käft ;). Samma procedur kan ju användas till att välja krog/bar/nattklubb också.. :P http://www.hotelformule1.com/imageri...l/for/logo.gif Ett bra och billigt tips på hotell är iallafall Hotellet Formule 1. Ingen personal, man checkar in med egen kod och betalar med kreditkort i automat. ca 400m till t-bana och därifrån tar det cirka 15minuter till innerstan. http://www.hotelformule1.com/accorho...mule1/3065.gif Karta, adress + Satellitbild ! http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?V...3aTextBoxWhere= |
Nu ska nördarna ut på stan, detta kan inte sluta bra.
Bara det inte slutar på ett internetcafe. |
Citat:
|
lugnare pub/restaurang låter bra..
|
Nu tycker jag vi bestämmer oss, om någon kommer med ett komplett program för dagen/natten/morgonen så kan vi rösta om det :)
|
Jag är också preliminärt med, vet inte alls när jag är hemma i sommar. När det är sommar så bör man försöka vara ute tycker jag, dessutom är det betydligt lättare att arrangera på det viset men man bör ha en reservplan utifall vädergudarna inte står på vår sida. Framåt kvällen kan man ju ta sig in nånstans också men att skrika till varandra på en pub lockar inte särdeles, får nog av det ändå....
Deltagare: Mattias Johnny HenSod Zn4rK (Prel.) Xyzi Kjette Emil Oskar Lindgren Magic Jens (Prel.) Jonny (Prel.) MissDomain b_anderson Eddie Max (Prel.) Freakalis (Prel.) Tobbe (Prel.) Turesson (Prel.) PatrikWeb (Prel.) Bitbull Maccke Frost Qo-naq + 2 anställda (Prel.) Jonathan (Prel.) Per (Prel.) Vincent (prel.) |
VM!!!!!!!!!!!
|
Ska man åka på sådant kan man inte lämna tanten hemma, då får man stryk, drar med mig grannen också (en av jx tekniker).
Deltagare: Mattias Johnny HenSod Zn4rK (Prel.) Xyzi Kjette Emil Oskar Lindgren Magic Jens (Prel.) Jonny (Prel.) MissDomain b_anderson Eddie Max (Prel.) Freakalis (Prel.) Tobbe (Prel.) Turesson (Prel.) PatrikWeb (Prel.) Bitbull Maccke Frost Qo-naq + 2 anställda (Prel.) Jonathan (Prel.) Per (Prel.) Vincent (prel.) Decibel +2 (prel.) |
Citat:
|
Citat:
Hur många platser som helst, kanonutsikt över vattnet vid gamla stan, det enda dåliga är den något långsamma serveringen. |
Angående parkeringsproblem så är det i princip gratis att parkera på helger i alla förorter runt Stockholm och sedan så kostar det ju bara 20 kr att ta buss, t-bana eller pendeltåg dit man ska.
Kommer man med tåget till Stockholms Central, så kostar det alltså 20 kr att ta sig vidare till Norrtälje i norr eller Nynäshamn i söder. Vill ni spela brännboll eller något liknande så är alltid Hagaparken ett trevligt allternativ. Där brukar företag ha alla möjliga partyn för sina anställda. Jag har sett kräftpartyn i hyrda partytält där etc. |
Är det bara jag som undrar vad som egentligen händer? Har vi kommit fram till något eller helt enkelt gett upp?
|
Nja, vi har valt att inte spika något ännu bara.
Finns massor med tid kvar. Har du förlsag på ett schema för dagen så slå upp det. Flesta verkar oenade så jag ser ingen stress på att någon ger ut en påtvingad dag ännu. |
Känns som det är dags att boka något..
|
Ja har du förslag (eller alla andra som har lika mycket rättigheter här) så är det bara boka och säga "så här är det vilka kommer" ? :)
|
Jag misstänker att om bara någon vill organisera det hela så ställer sig de flesta in i ledet..
Moderatorerna skulle kunna utfästa en valkampanj där utsedda medlemmar kommer ingå i en kommité inför olika aktiviteter som denna träff.. Verkar som alla har för stora "mandat" att bestämma efter egna scheman.. ;) Jag skall förmodligen inte med, men varför ändå inte göra något åt dessa diskussioner som inträffar varje år.. Popularitet och intresse finns ju uppenbarligen för att bl.a dessa träffar skall bli av. Framöver kanske även resor till olika mässor, utställningar och seminarium kan bli aktuella? Varför inte utnyttja nätverket "Webmasters Network" ? |
Träffarna har inte tridigare blivit av pga att de kommer människors förväntningar om stora tal och dylikta bokningar.
Förra året gick det igenom utan problem pga att vi gjorde något simpelt. Jag vill ha liknande igen men känner inte till vad som finns i stockholm. Därför krävs det att någon med kunskap bara bestämmer vart vi ska träffas. "Vi ska träffas här under förmiddagen den xx/x, vi tänkte därefter äta här och sedan är det fritt för de som vill hänga med på krogen. Vilka kan? Lista:" |
Deltagare:
Mattias Johnny HenSod Zn4rK (Prel.) Xyzi Kjette Emil Oskar Lindgren Magic Jens (Prel.) Jonny (Prel.) MissDomain b_anderson Eddie Max (Prel.) Freakalis (Prel.) Tobbe (Prel.) Turesson (Prel.) PatrikWeb (Prel.) Bitbull Maccke Frost Qo-naq + 2 anställda (Prel.) Jonathan (Prel.) Per (Prel.) Vincent (prel.) Decibel +2 (prel.) Festiz |
Nu blir det som såhär:
Sat, Jul 22 2006 Alternativ 1: 12:00: Picnic + grillning i galärparken/junibacken http://kartor.eniro.se/query?what=map&ax=&...name=Vasamuseet Beroende på mängden folk i galärparken så kanske vi sätter oss utanför junibacken. Medtag vad ni vill ha. Om ingen kan släpa med sig en stor grill så är det engångsgrillar som gäller. Jag medtager Kubb-spel. 16:30: Äta middag på CM http://kartor.eniro.se/query?what=map&maps...&imgmode=2&ms=1 http://www.carlmichael.com Allmänna Gränd 6 115 21 Stockholm Tel: 08-667 45 96 Fax: 08-662 43 61 Email: [email protected] American Express, Checkar, Diners, Eurocard, MasterCard, Presentkort, Rikskuponger, Visa Öppettider mån-tis: 11.00-14.00 ons-fre: 11.00- ca 20.00 lördag: 12.00- ca 20.00 söndag: 12.00-16.00 Vissa kvällar kan restaurangen vara abonnerad - Ring gärna och fråga. 18:30: Roa sig på Grönan 21:00: Dela upp oss till krogen eller gå på någon trevlig pub. Alternativ 2: 12:00: Picnic + grillning på järvafältet http://kartor.eniro.se/query?&what=map&WGS...stq=0&imgmode=2 Ta T-bana till kista, billig parkering i Gallerian/isafjordsgatan. Medtag vad ni vill ha. Grillplats finns. Lugn och ro finns. Samling Isafjordsgatan 39 Jag medtager Kubb-spel. 16:30: Äta middag på FoodCourten i kista, stor variation på maten, fullt möjligt att hitta bord till 20+ pers. http://www.kistagalleria.se/ 18:30: Bege sig till min studentpub, dricka billigt, ha det gött, snacka skit. http://kartor.eniro.se/query?what=map&ax=&...afjordsgatan+39 Vi kan ha stället för oss själva och kan bestämma ljudvolym, ha diverse spritrace och liknande. Vi hyr stället mkt billigt, kan ta reda på mer om intressant. Bara fördelar, nästan, måste veta om det är intressant typ nyss(PM,E-Post). Kostnad, ca: 500*3 för personal + hyra av pub(osäker, men fortfarande billigt) max 5000 |
Alternativ 3
12:00: Picnic + grillning i galärparken/junibacken http://kartor.eniro.se/query?what=map&ax=&...name=Vasamuseet Beroende på mängden folk i galärparken så kanske vi sätter oss utanför junibacken. Medtag vad ni vill ha. Om ingen kan släpa med sig en stor grill så är det engångsgrillar som gäller. Jag medtager Kubb-spel. 16:30: Äta middag på CM http://kartor.eniro.se/query?what=map&maps...&imgmode=2&ms=1 http://www.carlmichael.com Allmänna Gränd 6 115 21 Stockholm Tel: 08-667 45 96 Fax: 08-662 43 61 Email: [email protected] American Express, Checkar, Diners, Eurocard, MasterCard, Presentkort, Rikskuponger, Visa Öppettider mån-tis: 11.00-14.00 ons-fre: 11.00- ca 20.00 lördag: 12.00- ca 20.00 söndag: 12.00-16.00 Vissa kvällar kan restaurangen vara abonnerad - Ring gärna och fråga. 18.30 Nu så fortsätter kvällen på en lokal pub. Förslagsvis Tudor Arms eller St. Andrews Inn som båda enligt många tester fått höga betyg och recensioner. Har ej besökt någon stockholmspub så jag vet inte med egen erfarnhet. Förhoppningsvis märker ni att både alternativ 1 och 3 ligger på korta gångavstånd på Östermalm/Djurgården medans Alternativ 2 ligger på korta gångavstånd i Kista, sveriges Silicon Valley :P Om inga fler alternativ inkommer snart så kanske någon moderator kan lägga upp en omröstning typ: "Vilket förslag diggar du(sidan 4)" Alternativ 1 Alternativ 2 Alternativ 3 Ingetdera |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:22. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson