![]() |
Citat:
|
Citat:
Om du exempelvis vill pröva om en banner passar bäst överst på sidan, under texten, eller längst ner kan du lägga till värdet "topp", "undertext" eller "botten" som EPI-kod till din trackerlänk, trots att det är exakt samma grafik! På liknande sätt kan du lägga till värdet "user:x" för att spara vilken inloggad medlem som klickat på dina annonser. Om du vill börja använda EPI och inte har detta aktiverat kontaktar du vår support. Sedan lägger man till "epi(x)" till de nya trackerlänkarna eller "&epi=x" till den gamla varianten. Det handlar alltså inte om att länka till produkter. Där har vi istället en funktion som heter produktsök. Du kan även använda djuplänkning, som är lite enklare att komma igång med. Då behöver du bara gå in på webbutiken, leta dig fram till produkten du vill länka till och länka direkt till denna sida genom att använda url(x) (eller &url=x i gamla länk-varianten). |
Citat:
Skall se om jag kan omformulera min fråga för tredje gången. Känns tokfånigt att behöva förklara TD's egna tjänster för supporten. Jag använder mig av länken som finns till supporten när man loggat in så jag antar att jag kommer rätt då. |
Nu får jag verka tjatig men är det bara jag som har ett par liggande fakturor från "Lovefilm.com" som inte är betalda?
Även någon kommentar fårn TD gällande detta, som sagt när ett sådant stort bolag som lovefilm missar tre fakturor tycker man ju det bör hända något stort eller?. Tack för svar. |
LOVEFiLM har efter diverse omstruktureringar internt under hösten inte haft möjligheten att genomföra de olika faktureringsrutiner som krävts för att säkerställa att utbetalningar ska kunna gå iväg i rätt tid. Detta har dock åtgärdats under denna vecka då krav och behövlig assistans från TradeDoubler möjliggjort att dessa rutiner följts och genomförts. Betalning av fakturor bör vara TD tillgodo under kommande dagar för att därefter betalas ut till affiliates.
|
SKÄRPNING TRADEDOUBLER!
Nu är jag så DJ*VLA trött på företagen som inte betalar sina fakturor! Ni måste börja kräva in pengar NU! Det har inte varit en dag sedan november där någon resebyrå inte haft slut på sina pengar. När förskots pengarna tar slut syns ingen statistik för oss affiliates vilket gör att det går inte bedriva nån slags verksamhet som affiliate. Om företagen behöver månader på sig att betala, skicka fakturorna 6 eller 12 mån i förväg. Om pengarna tar slut jämt, skicka på dubbelt så höga belopp. Om företagen inte betalar, skicka fakturorna till inkasso. Vid årsskiftet hade 3 resebyråer slut på pengar, just nu är det 2. Med tanke på försäljningen blir jag inte förvånad om ännu fler företag står utan pengar och statistik till helgen! |
En godtagbar lösning för mig skulle vara om man iallafall kunde följa sin försäljning även om pengarna är tillfälligt slut.
|
Citat:
|
Hur är det med Premium Account? Är det något man måste söka till själv, eller blir man det "per automagi"?
Förutsättningarna finns, dvs >1 milj imps cya, /PatrikB |
Nya svenska program
Henrik Test ser seriöst ut :P |
Citat:
|
Jaha... återigen massa annonsörer som har slut på pengar = ingen statistik
Travellink - FORTFARANDE, pengar slut i över 2 veckor nu = ingen statistik i över 2 veckor. SuperSaver - IGEN, pengar slut för tredje gången på 2 månader. Ving - IGEN, det fanns pengar i 12 timmar och nu är dom slut igen. |
Citat:
Om vi anser att ett fördjupat samarbete är intressant kommer vi kontakta er, om NI anser att ett fördjupat samarbete är intressant - är ni välkomna att kontakta oss med mer underlag. I regel krävs dock över 1 miljoner imps för att detta ska vara intressant. |
Många av våra kunder har valt att betala i förväg, sk prepayment, detta för att affiliates aldrig ska bli lidande av långa fakturarutiner. Ibland tar dock prepaymentfakturans belopp slut (ersättningarna bokas av mot den) tidigare än den nya fakturan hinner betalas. Detta är beklagligt och när vi märker att det sker försöker vi få kunden att höja beloppet på prepaymentfakturan.
Status per program: Travellink – Prepaymentfakturan som ersättningarna bokas av mot tog slut tidigare än den brukar och förfallo på nästa faktura är inte förräns denna vecka. För att se till att detta inte händer igen har Travellink höjt summan på prepaymentfakturan ordentligt. /Lisa Supersaver - Just nu ser vi ökat tryck på grund av ökade ersättningar. Därför har det gått lite snabbare en väntat nu de senaste veckorna och vi har därför inte hunnit få in mer CASH. Det är på g nu och jag hoppas att det är uppe och rullar snarast. Jag kommer att ligga på stenhårt i framtiden och vi kommer att höja beloppet på fakturan. /Johan Ving – Förra veckan gick Ving med på att höja prepaymentfakturans summa till det dubbla. En ny faktura kommer att genereras när beloppet ligger på 50% av fakturabeloppet vilket kommer att ge en stor organisation som Ving tillräckligt med tid att betala fakturan. /Linda |
Citat:
|
fattar inte? Är ju hur många som helst som har problem med TD?
Något måste ju göras åt detta TD, eller vad tycker ni? Trodde att jag va själv om att bli av med pengar som företag vägrat betala.. (över 4500 kr från FON). Men nu ser jag ju att det finns 10 tals andra som har samma problem.. Hur fungerar detta igentligen? Samspelar ni med företagen och tar er egen bonus när dom snor vår? Tror nog att ni måste förbättra lite i era villkor med era bolag. För detta ä ju helt absurt.. |
Om TradeDoubler har problem med dem som inte vill betala så tycker jag att TradeDoubler ska stänga ned dem som inte betalar. När de har betalat så kommer de att kunna fortsätta och de olika affiliates kommer att få sina pengar. Eller så kan TradeDoubler begära att de betalar in i förskott. Därmed så slipper de som är affiliates åt TradeDoubler att förlora sina pengar.
|
<_< :angry: Skärpning nu TradeDoubler!
|
Citat:
|
...
/Borttaget Önskas: Dagens inkomster bredvid / under "Min kontobalans" Alla transaktioner som skett i en lista, där ursprunglig balans, inkomst, utbetalning, avskrivning o.s.v. finns. Detta borde ni kunna fixa, tror att alla vill ha mer koll på pengar som ni eventuellt skriver av, på deras transaktioner till/från kontot o.s.v. |
Citat:
Har ni fler tips och idéer får ni gärna skicka dem till vår elektroninska förslagslåda: [email protected] Tveka inte berätta vad du alltid önskat dig! / Publisher-teamet |
Citat:
|
Kan man ändra email adressen hos er utan att det blir några problem?
|
Citat:
//TradeDoubler |
Jag väntar sedan 2.5 år på att datum för kommande utbetalningar ska uppdateras men börjar lite smått tappa hoppot om att det ska ske.
De kommande utbetalningarna sker följande veckor: Utbetalningsdatum: Gäller för provision genererad fram till: vecka 35 - 23 augusti 2004 15 juli 2004 vecka 38 - 15 september 2004 23 augusti 2004 vecka 43 - 18 oktober 2004 15 september 2004 vecka 47 - 15 november 2004 18 oktober 2004 vecka 51 - 15 december 2004 15 november 2004 |
Asso jag försöker att byta lösenord men får hela tiden session time out när jag trycker på uppdatera. Varför?
|
Supportformuläret fungerar inte för mig.
Använder MIE. |
Citat:
|
Citat:
Utbetalningarna är ju den enda anledningen till att man samarbetar med TD, funkar inte utbetalningarna som dom skall kan det hela kvitta. Vi jobbar ju inte för att ni skall tjäna pengar på oss direkt. |
Är det bara jag som har problem med spårningen av unika besökare till Musicbrigades program hos TD?
Har mailat TD om det men i vanlig ordning så dröjer svaren. //Björn |
Citat:
De syns inte till överhuvudtaget i mina rapporter. |
Citat:
Har mailat dem. |
Citat:
//Björn |
Citat:
|
Nu är det fixat och fungerar som det ska (iaf för mig).
//Björn |
Funkar nu även för mig.
|
Även Linda J ska upp på listan över personer på TD som inte sköter sina åtaganden.
Ving hade en tävling som slutade 31 Dec. Sedan dess har jag försöka få fram information vem som vann. 21 jan: Jag -> Linda@TD 3) Väntar fortfarande på besked om tävlingen. 22 jan: Linda@TD -> Mig Nyhetsbrevet ang. Ving tävlingen går ut i veckan, kommer även att gå med i vårt månatliga nyhetsbrev för februari. ---- Nyhetsbrevet som hon lovade för 3 veckor sedan kom aldrig fram till mig, någon som har en kopia? Informationen verkar även ha fallit bort från det TD nyhetsbrevet som jag fick i feb, någon annan som fick det? |
Här har du nyhetsbrevet för feb:
http://hst.tradedoubler.com/file/20649/se/...bruari_2007.htm |
Det verkar som om Ving fallit bort även ur den versionen, eller så är det helt enkelt så att Ving/TD skiter i sina löften?
|
TDs tävlingar ger jag inte mycket för...i sommras hade de en tävling med Ginza. Då stod det i nyhetsbrevet:
"Därför är Ginza extra generösa i sommar och delar de ut en dvd-spelare till de tio bäst presterande partners av dem som får ihop minst 15 sales under juli! För övriga som presterat minst 15 sales kommer också ett pris, nämligen ett presentkort på en fullpris-dvd! Så ta chansen att vinna! Ladda ner Ginzas grafik och exponera detta riktigt bra så har du alla chanser!" inte fick man pris om man gjort massa sales för dem....endast en ursäkt att de skrivit fel :S |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:03. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson