WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Officiella TradeDoubler-tråden (Tråd 2) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=13659)

TradeDoubler 2006-12-28 11:32

Citat:

Originally posted by Amos@Nov 23 2006, 13:22
Det här support.se som TD använder, är det deras egna support eller något de köper in?

Den tjejen på support.se jag har haft kontakt med visste inte vad TD sysslade med utan jag fick förklara vad TD sysslar med.

haha, nej, vår mailadress är [email protected] och har inget med support.se att göra. Tidigare var vårt avsändarnamn kryptiska "support.se", men sen en tid tillbaka får ni mail från "TradeDoubler Support" istället. Lite enklare att se om man fått svar på sina frågor alltså!

TradeDoubler 2006-12-28 12:02

Citat:

Originally posted by Frazze@Dec 12 2006, 14:09
Sen funderar jag lite på det här med EPI. Verkar ju vara ett smart litet sätt att länka direkt till vissa produkter, vilket kan bli bra på en av mina sidor.
EPI är en teknik för att spara extra detaljer i sin statistik. Med denna teknik kan man exempelvis utvärdera vilka annonsplaceringar som fungerar bäst. Eller vilken medlem som klickar på vilka annonser.

Om du exempelvis vill pröva om en banner passar bäst överst på sidan, under texten, eller längst ner kan du lägga till värdet "topp", "undertext" eller "botten" som EPI-kod till din trackerlänk, trots att det är exakt samma grafik! På liknande sätt kan du lägga till värdet "user:x" för att spara vilken inloggad medlem som klickat på dina annonser.

Om du vill börja använda EPI och inte har detta aktiverat kontaktar du vår support. Sedan lägger man till "epi(x)" till de nya trackerlänkarna eller "&epi=x" till den gamla varianten.

Det handlar alltså inte om att länka till produkter. Där har vi istället en funktion som heter produktsök. Du kan även använda djuplänkning, som är lite enklare att komma igång med. Då behöver du bara gå in på webbutiken, leta dig fram till produkten du vill länka till och länka direkt till denna sida genom att använda url(x) (eller &url=x i gamla länk-varianten).

Amos 2006-12-28 14:59

Citat:

Originally posted by TradeDoubler@Dec 28 2006, 11:32
haha, nej, vår mailadress är [email protected] och har inget med support.se att göra. Tidigare var vårt avsändarnamn kryptiska "support.se", men sen en tid tillbaka får ni mail från "TradeDoubler Support" istället. Lite enklare att se om man fått svar på sina frågor alltså!
Oki, bra det!

Skall se om jag kan omformulera min fråga för tredje gången. Känns tokfånigt att behöva förklara TD's egna tjänster för supporten.

Jag använder mig av länken som finns till supporten när man loggat in så jag antar att jag kommer rätt då.

kulmungi 2007-01-02 19:43

Nu får jag verka tjatig men är det bara jag som har ett par liggande fakturor från "Lovefilm.com" som inte är betalda?

Även någon kommentar fårn TD gällande detta, som sagt när ett sådant stort bolag som lovefilm missar tre fakturor tycker man ju det bör hända något stort eller?.

Tack för svar.

TradeDoubler 2007-01-04 14:03

LOVEFiLM har efter diverse omstruktureringar internt under hösten inte haft möjligheten att genomföra de olika faktureringsrutiner som krävts för att säkerställa att utbetalningar ska kunna gå iväg i rätt tid. Detta har dock åtgärdats under denna vecka då krav och behövlig assistans från TradeDoubler möjliggjort att dessa rutiner följts och genomförts. Betalning av fakturor bör vara TD tillgodo under kommande dagar för att därefter betalas ut till affiliates.

robertsson 2007-01-09 09:35

SKÄRPNING TRADEDOUBLER!

Nu är jag så DJ*VLA trött på företagen som inte betalar sina fakturor! Ni måste börja kräva in pengar NU!

Det har inte varit en dag sedan november där någon resebyrå inte haft slut på sina pengar. När förskots pengarna tar slut syns ingen statistik för oss affiliates vilket gör att det går inte bedriva nån slags verksamhet som affiliate.

Om företagen behöver månader på sig att betala, skicka fakturorna 6 eller 12 mån i förväg.
Om pengarna tar slut jämt, skicka på dubbelt så höga belopp.
Om företagen inte betalar, skicka fakturorna till inkasso.

Vid årsskiftet hade 3 resebyråer slut på pengar, just nu är det 2. Med tanke på försäljningen blir jag inte förvånad om ännu fler företag står utan pengar och statistik till helgen!

lindberg 2007-01-09 10:01

En godtagbar lösning för mig skulle vara om man iallafall kunde följa sin försäljning även om pengarna är tillfälligt slut.

Max 2007-01-09 12:47

Citat:

Originally posted by lindberg@Jan 9 2007, 11:01
En godtagbar lösning för mig skulle vara om man iallafall kunde följa sin försäljning även om pengarna är tillfälligt slut.

Amen!

MrWize 2007-01-13 12:58

Hur är det med Premium Account? Är det något man måste söka till själv, eller blir man det "per automagi"?

Förutsättningarna finns, dvs >1 milj imps

cya,
/PatrikB

Daniel29 2007-01-14 13:36

Nya svenska program
Henrik Test

ser seriöst ut :P

elofsson 2007-01-14 14:17

Citat:

Originally posted by Daniel29@Jan 14 2007, 13:36
Nya svenska program
Henrik Test

ser seriöst ut

Hehe! Tester i den skarpa miljön. Ja det är verkligen seriöst...

robertsson 2007-01-15 07:23

Jaha... återigen massa annonsörer som har slut på pengar = ingen statistik

Travellink - FORTFARANDE, pengar slut i över 2 veckor nu = ingen statistik i över 2 veckor.
SuperSaver - IGEN, pengar slut för tredje gången på 2 månader.
Ving - IGEN, det fanns pengar i 12 timmar och nu är dom slut igen.

TradeDoubler 2007-01-15 10:52

Citat:

Originally posted by MrWize@Jan 13 2007, 13:58
Hur är det med Premium Account? Är det något man måste söka till själv, eller blir man det per automagi? Förutsättningarna finns, dvs 1 milj imps.
Vi har ingen magi som sköter detta, men eftersom vi regelbundet kontrollerar den totala statistiken så ser om det är någon som ger väldigt många annonsvisningar.

Om vi anser att ett fördjupat samarbete är intressant kommer vi kontakta er, om NI anser att ett fördjupat samarbete är intressant - är ni välkomna att kontakta oss med mer underlag. I regel krävs dock över 1 miljoner imps för att detta ska vara intressant.

TradeDoubler 2007-01-15 13:55

Många av våra kunder har valt att betala i förväg, sk prepayment, detta för att affiliates aldrig ska bli lidande av långa fakturarutiner. Ibland tar dock prepaymentfakturans belopp slut (ersättningarna bokas av mot den) tidigare än den nya fakturan hinner betalas. Detta är beklagligt och när vi märker att det sker försöker vi få kunden att höja beloppet på prepaymentfakturan.

Status per program:

Travellink – Prepaymentfakturan som ersättningarna bokas av mot tog slut tidigare än den brukar och förfallo på nästa faktura är inte förräns denna vecka. För att se till att detta inte händer igen har Travellink höjt summan på prepaymentfakturan ordentligt. /Lisa

Supersaver - Just nu ser vi ökat tryck på grund av ökade ersättningar. Därför har det gått lite snabbare en väntat nu de senaste veckorna och vi har därför inte hunnit få in mer CASH. Det är på g nu och jag hoppas att det är uppe och rullar snarast. Jag kommer att ligga på stenhårt i framtiden och vi kommer att höja beloppet på fakturan. /Johan

Ving – Förra veckan gick Ving med på att höja prepaymentfakturans summa till det dubbla. En ny faktura kommer att genereras när beloppet ligger på 50% av fakturabeloppet vilket kommer att ge en stor organisation som Ving tillräckligt med tid att betala fakturan. /Linda

robertsson 2007-01-16 18:49

Citat:

Originally posted by TradeDoubler@Jan 15 2007, 13:55
Travellink – Prepaymentfakturan som ersättningarna bokas av mot tog slut tidigare än den brukar och förfallo på nästa faktura är inte förräns denna vecka. För att se till att detta inte händer igen har Travellink höjt summan på prepaymentfakturan ordentligt. /Lisa
Hoppas att NÄSTA prepayment faktura till Travellink redan har skickats för jag misstänker att deras pengar kommer ta slut nästan direkt när denna betalats.

Eu65 2007-01-16 19:25

fattar inte? Är ju hur många som helst som har problem med TD?

Något måste ju göras åt detta TD, eller vad tycker ni? Trodde att jag va själv om att bli av med pengar som företag vägrat betala.. (över 4500 kr från FON). Men nu ser jag ju att det finns 10 tals andra som har samma problem..

Hur fungerar detta igentligen? Samspelar ni med företagen och tar er egen bonus när dom snor vår?

Tror nog att ni måste förbättra lite i era villkor med era bolag. För detta ä ju helt absurt..

BPLP 2007-01-16 21:07

Om TradeDoubler har problem med dem som inte vill betala så tycker jag att TradeDoubler ska stänga ned dem som inte betalar. När de har betalat så kommer de att kunna fortsätta och de olika affiliates kommer att få sina pengar. Eller så kan TradeDoubler begära att de betalar in i förskott. Därmed så slipper de som är affiliates åt TradeDoubler att förlora sina pengar.

Timofey 2007-01-16 23:28

<_< :angry: Skärpning nu TradeDoubler!

robertsson 2007-01-21 10:01

Citat:

Ursprungligen postat av robertsson
Citat:

Ursprungligen postat av TradeDoubler

Hoppas att NÄSTA prepayment faktura till Travellink redan har skickats för jag misstänker att deras pengar kommer ta slut nästan direkt när denna betalats.

Precis som jag förutspådde tog pengarna slut inom 48h, innebär det nu att vi får vänta 30 dagar på nästa fakturas förfallodatum?

Timofey 2007-01-23 17:15

...
/Borttaget

Önskas:
Dagens inkomster bredvid / under "Min kontobalans"
Alla transaktioner som skett i en lista, där ursprunglig balans, inkomst, utbetalning, avskrivning o.s.v. finns.

Detta borde ni kunna fixa, tror att alla vill ha mer koll på pengar som ni eventuellt skriver av, på deras transaktioner till/från kontot o.s.v.

TradeDoubler 2007-01-26 18:12

Citat:

Originally posted by alltinggratis@Jan 23 2007, 18:15
...
/Borttaget

Önskas:
Dagens inkomster bredvid / under Min kontobalans
Alla transaktioner som skett i en lista, där ursprunglig balans, inkomst, utbetalning, avskrivning o.s.v. finns.
Detta borde ni kunna fixa, tror att alla vill ha mer koll på pengar som ni eventuellt skriver av, på deras transaktioner till/från kontot o.s.v.

Tack för ett bra tips! Som tack skickar vi en trisslott på posten. Vi skickar detta till vårt produktutvecklngsteam för prioritering och utvärdering.

Har ni fler tips och idéer får ni gärna skicka dem till vår elektroninska förslagslåda: [email protected]

Tveka inte berätta vad du alltid önskat dig!

/ Publisher-teamet

Timofey 2007-01-26 19:09

Citat:

Originally posted by TradeDoubler@Jan 26 2007, 19:12
Tack för ett bra tips Som tack skickar vi en trisslott på posten. Vi skickar detta till vårt produktutvecklngsteam för prioritering och utvärdering.
;) Hoppas ni känner till min adress.

BPLP 2007-01-27 13:13

Kan man ändra email adressen hos er utan att det blir några problem?

TradeDoubler 2007-01-30 10:08

Citat:

Originally posted by BPLP@Jan 27 2007, 14:13
Kan man ändra email adressen hos er utan att det blir några problem?

Skicka ett mail till vår support så ska vi se vad vi kan göra.

//TradeDoubler

robertsson 2007-02-01 10:03

Jag väntar sedan 2.5 år på att datum för kommande utbetalningar ska uppdateras men börjar lite smått tappa hoppot om att det ska ske.

De kommande utbetalningarna sker följande veckor:

Utbetalningsdatum: Gäller för provision genererad fram till:

vecka 35 - 23 augusti 2004 15 juli 2004
vecka 38 - 15 september 2004 23 augusti 2004
vecka 43 - 18 oktober 2004 15 september 2004
vecka 47 - 15 november 2004 18 oktober 2004
vecka 51 - 15 december 2004 15 november 2004

1337pm 2007-02-01 10:43

Asso jag försöker att byta lösenord men får hela tiden session time out när jag trycker på uppdatera. Varför?

thoake 2007-02-02 14:04

Supportformuläret fungerar inte för mig.
Använder MIE.

TradeDoubler 2007-02-06 15:20

Citat:

Originally posted by robertsson@Jan 21 2007, 11:01
Precis som jag förutspådde tog pengarna slut inom 48h, innebär det nu att vi får vänta 30 dagar på nästa fakturas förfallodatum?
Vi har stor förståelse för att utbetalningarna är viktiga för er och vi är många här på kontoret som arbetar med att aktivt förbättra och utveckla rutiner. I England kommer vi exempelvis under nästa kvartal att testa två utbetalningar per månad. Därefter sker utvärdering. Vi vet att det finns både positiva och negativa effekter.

Amos 2007-02-06 15:49

Citat:

Originally posted by TradeDoubler@Feb 6 2007, 15:20
Vi har stor förståelse för att utbetalningarna är viktiga för er och vi är många här på kontoret som arbetar med att aktivt förbättra och utveckla rutiner.
Ursäkta om jag märker ord men detta var väl ändå årets underdrift.

Utbetalningarna är ju den enda anledningen till att man samarbetar med TD, funkar inte utbetalningarna som dom skall kan det hela kvitta.

Vi jobbar ju inte för att ni skall tjäna pengar på oss direkt.

b_andersson 2007-02-08 15:50

Är det bara jag som har problem med spårningen av unika besökare till Musicbrigades program hos TD?

Har mailat TD om det men i vanlig ordning så dröjer svaren.

//Björn

popjonas 2007-02-08 15:57

Citat:

Originally posted by b_andersson@Feb 8 2007, 16:50
Är det bara jag som har problem med spårningen av unika besökare till Musicbrigades program hos TD?
//Björn

Nej, det är inte bara du.
De syns inte till överhuvudtaget i mina rapporter.

Timofey 2007-02-08 15:58

Citat:

Originally posted by b_andersson@Feb 8 2007, 16:50
//Björn

Samma här :(
Har mailat dem.

b_andersson 2007-02-08 16:01

Citat:

Originally posted by popjonas@Feb 8 2007, 15:57

Nej, det är inte bara du.
De syns inte till överhuvudtaget i mina rapporter.

Ok, bra att jag inte är ensam iaf då. För mig så kom dom med i rapporterna tidigare idag, dock med konstiga värden typ xxx antal click men 0 unika besökare.

//Björn

popjonas 2007-02-08 16:33

Citat:

Originally posted by b_andersson@Feb 8 2007, 17:01

Ok, bra att jag inte är ensam iaf då. För mig så kom dom med i rapporterna tidigare idag, dock med konstiga värden typ xxx antal click men 0 unika besökare.
//Björn

Så ser det ut nu för mig också. Ett antal klick men 0 unika besökare, vilket väl inte borde vara möjligt logiskt sett.

b_andersson 2007-02-08 18:10

Nu är det fixat och fungerar som det ska (iaf för mig).

//Björn

2cool4school 2007-02-08 18:30

Funkar nu även för mig.

robertsson 2007-02-09 09:15

Även Linda J ska upp på listan över personer på TD som inte sköter sina åtaganden.

Ving hade en tävling som slutade 31 Dec. Sedan dess har jag försöka få fram information vem som vann.

21 jan: Jag -> Linda@TD

3) Väntar fortfarande på besked om tävlingen.

22 jan: Linda@TD -> Mig

Nyhetsbrevet ang. Ving tävlingen går ut i veckan, kommer även att gå med i vårt månatliga nyhetsbrev för februari.

----

Nyhetsbrevet som hon lovade för 3 veckor sedan kom aldrig fram till mig, någon som har en kopia?

Informationen verkar även ha fallit bort från det TD nyhetsbrevet som jag fick i feb, någon annan som fick det?

2cool4school 2007-02-09 09:33

Här har du nyhetsbrevet för feb:
http://hst.tradedoubler.com/file/20649/se/...bruari_2007.htm

robertsson 2007-02-09 10:35

Det verkar som om Ving fallit bort även ur den versionen, eller så är det helt enkelt så att Ving/TD skiter i sina löften?

Daniel29 2007-02-09 14:20

TDs tävlingar ger jag inte mycket för...i sommras hade de en tävling med Ginza. Då stod det i nyhetsbrevet:
"Därför är Ginza extra generösa i sommar och delar de ut en dvd-spelare till de tio bäst presterande partners av dem som får ihop minst 15 sales under juli!
För övriga som presterat minst 15 sales kommer också ett pris, nämligen ett presentkort på en fullpris-dvd! Så ta chansen att vinna!
Ladda ner Ginzas grafik och exponera detta riktigt bra så har du alla chanser!"

inte fick man pris om man gjort massa sales för dem....endast en ursäkt att de skrivit fel :S

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson