![]() |
Citat:
|
http://www.whois.eu/whois/GetDomainStatus.htm = Ej i funktion
|
Den fungerar från och till men trycket på den lär vara hårt en stund till.
Domännamn för vilka samtliga Sunrise-ansökningar avslagits kommer att göras tillgängliga för allmänheten framöver. Mer information finns på EURid: http://www.eurid.eu/en/general/ |
Citat:
|
Miljongränsen är sprängd, på en dag!
1 028 248 .eu är nu reggade. |
finns det en särskild ordning som olika länder tas omhand i?
|
Nån som kommit över några bra domäner? :)
|
Citat:
|
Valutahandel.eu gick just på auktion på Missdomain =) Dock inte jag som äger.
|
Citat:
|
Vad har .EU gemensamt med .info & .biz ? Gissa!
|
Intressant att notera är att .eu (1.055.173 domännamn) nu är nästan lika stor som .biz (1.348.716 domännamn). Är det en framgång eller ett misslyckande?
|
Det är nog alltför tidigt att säga. När hypen lagt sig och det börjar bli sidor av domänerna kanske det går att dra några slutsatser men det dröjer nog något år.
Sedan, är verkligen 1.348.716 .biz-domäner att betrakta som ett misslyckande? |
Citat:
Frågan är ju bara vilka stora företag det är som kommer satsa på att bygga upp något under .EU . Jag tror ingen kommer det! |
Jag tror det kan bli av intresse för utomeuropeiska företag som ska etablera sig inom EU samt företagsfusioner inom EU men det blir nog framförallt sidor för evenemang, resor, hotell och liknande som kommer att ha störst nytta av domänerna.
|
Personligen tror jag det är rätt dumt att påstå att ingen kommer bygga något på en eu adress, själv ser jag framför mig en ökad efterfråga på .eu domäner och dess användbarhet i framtiden.
Har svårt att se något i dagsläget men å andra sidan tillhör jag dem som tycker att domäner är värt att investera i även för framtiden, inte bara snabba kap ;) .eu tror jag kommer kunna bli (vem vet..) en väldigt bra bas för de länder i europa som redan har affärer/relationer/sociala nätverk över gränserna men där inte språk eller för den delen domäner överenstämmer till en standard. Till detta ändamål ser jag potential för .eu domänen för att "brygga" över det avståndet, sen antager jag rent spekulativt att språket kommer vara mestadels engelska som innehåll... ..även om jag måste säga att .eu alltid fått mig att tänka på något tyskt :) |
Jag kom över swedishbrand.eu på loopia. Funderar dock på att sälja den......
|
Citat:
Men visst ja..Kenwood är ju så litet.... |
Johan H
Citat:
Edit: Fick inte min förhandsreggade som gick till något domäntradingföretag i nederländerna, men lyckas klämma in två andra efter klockan 11.00 på Loopia (Tackar!). De sitter fint i det jag skall göra. |
Citat:
|
Citat:
Krävs att t.ex. tidningar som aftonbladet, CNN m.fl börjar använda sig av .EU för att det ska komma trafik till dessa domäner. |
ett av mina var det ett förtag i italien som fick.. pga nationellt varumärke där.
de andra två "snodde" ett domäntradingföretag. Ps. tycker att domäntradingföretag borde vara utestängda från detta iaf ett år framöver. |
Citat:
|
kollade just pa missdomain och det har redan borjat dyka upp .eu dar...
|
Citat:
|
.EU blir världens näst största TLD inom 1-2 år.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag tror tyvärr att .EU kommer vara den mest registrerade toppdomänen till salu. Redan 13672 .EU domäner uppe på Sedo och en del av dom var hutlösa priser på 2 ord med bindelstreck..inte klokt :)
Så det finns 2 sätt att tolka .EU, visst har den många registrerade, men dessvärre många till salu och som inte kommer att byggas något på ändå. |
Citat:
Alla bra namn går til spamsidor. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Större spamsida får man leta efter. :rolleyes: |
Citat:
|
Citat:
|
Just det, poker.eu ligger till försäljning. Så mycket ville "rättighetsinnehavarna" "skydda" sitt varumärke. Business eller inte, det är bara tramsigt att få förtur på ett sådant namn.
|
Citat:
|
Förstår att många stör sig på alla som använt varumärken. Men vad är alternativet, att inte tillåta några varumärken alls? För det blir ju omöjligt för dem att bedömma alla enskilda varumärken på grundval från om dem är "äkta" eller inte. Vad man dock kunnat göra är att säga att varumärket ska ha varit registrerat en viss tid. Men det ville dem inte heller, för då skulle man missgynna "nya" företag, vilket inte heller är schysst. Nä, det är verkligen svårt med introduktionen av nya TLD's. Jag tror dem gjort på bästa vis ändå, alternativet är som jag ser det bara att ha eller inte ha möjlighet att regga namn via varumärken och då är det som dem använde bäst.
Sen tycker jag det är synd att ni klagar på internet.se. Låt honom regga lite namn, han har lagt ut massa pengar och satsat på .eu, då måste han väl få något tillbaka. Vill man själv göra det genom att bli ett ombud så fanns alla möjligheter ju. Lägg upp 10k euro på bordet så är du ombud också. Mitt ena ombud tävlade tydligen med en av de domäner jag betalt extra för, currencies.eu, vilket jag dock kan förstå, men visst var det lite retligt när man betalt "extra". |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:54. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson