WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Nya missdomain.com (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1062597)

laststory 2014-09-28 20:13

Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20499475)
Låter konstigt, skicka gärna faktura numret till mig så åtgärdar vi det och ser hur den lyckats hamna där så det inte kan inträffa igen.

Crystone (Online Group) har inget med Miss Domain att göra.

Så ni har inget alls med Online Group att göra? Absolut inga kopplingar alls ;)

Frebjo 2014-09-28 20:30

Citat:

Ursprungligen postat av laststory (Inlägg 20499487)
Så ni har inget alls med Online Group att göra? Absolut inga kopplingar alls ;)

Mer än att några på Miss Domain tidigare har jobbat där nej. Vi har inga kopplingar eller sammarbete med dem. :)

Ingo 2014-09-28 20:58

Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20499474)
Vi söker absolut inte gratis arbetskraft här, vi har jobbat med att bygga upp hela nya missdomain i 1,5 månad. Sen testade vi under en vecka och åtgärdade det vi såg fel och lanserade sen.

Har ni testkört den under en vecka och inte upptäck alla dessa brister förrän vi skriver om de här?

Vet inte riktigt vad jag ska säga.

Frebjo 2014-09-28 21:47

Citat:

Ursprungligen postat av Ingo (Inlägg 20499496)
Har ni testkört den under en vecka och inte upptäck alla dessa brister förrän vi skriver om de här?

Vet inte riktigt vad jag ska säga.

Saker som ni har upptäckt har inte visats i vår testmiljö utan enbart kommit fram när miljön har gått live och vi har importerat all gammal data. Vi är så klart ledsna att ni uppfattar det som en misslyckad lansering och vi jobbar hårt med att åtgärda dom felen ni påpekar.

Med vänlig hälsning, Fredrik

x264 2014-09-28 21:59

Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20499497)
Saker som ni har upptäckt har inte visats i vår testmiljö utan enbart kommit fram när miljön har gått live och vi har importerat all gammal data. Vi är så klart ledsna att ni uppfattar det som en misslyckad lansering och vi jobbar hårt med att åtgärda dom felen ni påpekar.

Är de inte bättre att skjuta upp lanseringen då och hamna på en landingpage ?

Er testmiljö bör ju vara en replika av live-servern.

Ska ju inte vara några skillnader alls liksom.

Frebjo 2014-09-28 22:04

Vi kan tyvärr inte stänga ner då vi har flera tusen kunder som aktivt jobbar med sidan. Lanseringen var i onsdags och ingen av våra aktiva kunder har rapporterat några problem efter lanseringen. Problemen som upptäckts och rapporterats här började i helgen.

Så vi har därför jobbat aktivt hela helgen med att avhjälpa de fel som upptäckts och kommer fortsätta under morgondagen och veckan. Det är inge fel som får hela systemet och auktionerna att inte fungera utan mer småfel och buggar.

Ingo 2014-09-29 08:51

Ska bli intressant att få en redogörelse hur fakturan kan ha tillkommit och jag kan knappast vara den ändå som fått denna.

Sedan har fakturan en rad brister, men det är en helt annan historia.

Ni får anställa någon ny på Freelancer.com ;-)

Frebjo 2014-09-29 08:56

Citat:

Ursprungligen postat av Ingo (Inlägg 20499503)
Ska bli intressant att få en redogörelse hur fakturan kan ha tillkommit och jag kan knappast vara den ändå som fått denna.

Sedan har fakturan en rad brister, men det är en helt annan historia.

Ni får anställa någon ny på Freelancer.com ;-)

Hejsan,

Vår support kollar upp fakturan nu.

Vi har inte anställt något från freelancer.com utan vi har vår egen inhouse utvecklare här på Stockholmskontoret.

Ingo 2014-09-29 09:05

Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20499504)
Hejsan,

Vår support kollar upp fakturan nu.

Vi har inte anställt något från freelancer.com utan vi har vår egen inhouse utvecklare här på Stockholmskontoret.

Nej jag menade inte att ni anställt någon där, men kanske att ni borde :-/

Fick ett mail igår vid 22 igår att ni omgående skulle ta tag i det, får se hur många timmar det kan ta att reda ut.

Ingo 2014-09-29 09:10

Tog igår och valde "Glömt lösenord" pgr av att det inte gick att logga in med sitt gamla lösenord och nu är det åter samma problem att det inte går att logga in.

Vill inte ens tänka på vilka säkerhetsbrister sidan kan ha.

Frebjo 2014-09-29 09:15

Citat:

Ursprungligen postat av Ingo (Inlägg 20499507)
Tog igår och valde "Glömt lösenord" pgr av att det inte gick att logga in med sitt gamla lösenord och nu är det åter samma problem att det inte går att logga in.

Vill inte ens tänka på vilka säkerhetsbrister sidan kan ha.

Hej, tänk på att du måste logga in med e-postadressen och inte ditt användarnamn, är det problem ändå kan vi gå in och titta, eventuellt återställa ditt lösenord direkt i databasen. Jag rekommenderar då att du besvarar ditt ärende du har med oss så kan Supporten kika på det direkt.

Ingo 2014-09-29 09:25

Hej!

Japp självklart så använde jag min e-post adress för att logga in men vi får maila fram och tillbaka.

Captain Thailand 2014-09-29 10:13

Hej,

1. Ett önskemål för framtiden, om möjligt:

På Afternic, Flippa, Sedo etc kan man söka bland sina egna domäner. Det underlättar mycket för oss med hundratals domäner.

2. Jag verkar inte kunna ta bort domäner med delete-funktionen. Jag har sålt ett annat utanför Missdomain och vill därför ha bort dessa.

Frebjo 2014-09-29 10:16

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20499510)
Hej,

1. Ett önskemål för framtiden, om möjligt:

På Afternic, Flippa, Sedo etc kan man söka bland sina egna domäner. Det underlättar mycket för oss med hundratals domäner.

2. Jag verkar inte kunna ta bort domäner med delete-funktionen. Jag har sålt ett annat utanför Missdomain och vill därför ha bort dessa.

Hej!

1. Tack för din feedback, jag lägger upp det som en request så ser vi till att få in den funktionen omgående!

2. Vår utvecklare kikar på detta just nu, något ser ut att blivit fel där efter lanseringen med att ta bort domäner.

Ingo 2014-09-29 14:55

Ang fakturan så fick jag svar från kundtjänst att det visst bara var en gammal faktura för 4 år sedan som dessutom var betald.

Lite komiskt måste jag medge att det är men en sak jag tycker är ytters märklig. Med så mycket fel, varför inte markera webbplatsen som beta.

Frebjo 2014-09-29 16:21

Citat:

Ursprungligen postat av Ingo (Inlägg 20499530)
Ang fakturan så fick jag svar från kundtjänst att det visst bara var en gammal faktura för 4 år sedan som dessutom var betald.

Lite komiskt måste jag medge att det är men en sak jag tycker är ytters märklig. Med så mycket fel, varför inte markera webbplatsen som beta.

Hejsan,

Ja det var tråkigt att ett fåtal fakturor blev daterade fel när vi importerade fakturorna från det gamla systemet och vi ber så mycket om ursäkt för detta! Allt ska dock vara åtgärdat nu när jag har kollat med vår support och utveckling.

btng 2014-09-29 20:01

Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20499493)
Mer än att några på Miss Domain tidigare har jobbat där nej. Vi har inga kopplingar eller sammarbete med dem. :)

Samarbeten - antagligen inte men kopplingen är väl supertydlig? Skulle gissa på att absolut största majoriteten på Miss Group är fd Crystone (ägaren, säljare, marknadschef)? En enkelt sökning på Linkedin visar det ganska tydligt.

Frebjo 2014-09-29 20:12

Citat:

Ursprungligen postat av btng (Inlägg 20499547)
Samarbeten - antagligen inte men kopplingen är väl supertydlig? Skulle gissa på att absolut största majoriteten på Miss Group är fd Crystone (ägaren, säljare, marknadschef)? En enkelt sökning på Linkedin visar det ganska tydligt.

Ja som jag svarade tidigare, en del av Miss Domains anställda har tidigare jobbat på Crystone.

laststory 2014-10-07 23:27

När beräknar ni att sajten ska vara fungerande annat en till ytan?

Frebjo 2014-10-08 07:22

Citat:

Ursprungligen postat av laststory (Inlägg 20499942)
När beräknar ni att sajten ska vara fungerande annat en till ytan?

Hej, alla fel som rapporterats här har åtgärdats. Vi har själva testat igenom och åtgärdat alla funktioner back och frontend. Vi har inte heller mottagit några andra felrapporter från några användare. Du får gärna dra ett PM till mig med det du upplever som fel så kan vi kolla på det direkt.

tartareandesire 2014-10-08 07:53

Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20499548)
Ja som jag svarade tidigare, en del av Miss Domains anställda har tidigare jobbat på Crystone.

"En del av Miss Domains anställda" :) Du får det att låta som ett storföretag, så många är ni knappast :)

Frebjo 2014-10-08 08:00

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20499949)
"En del av Miss Domains anställda" :) Du får det att låta som ett storföretag, så många är ni knappast :)

Idag är det 9 personer som jobbar på Miss Domain, så det är absolut inget storföretag! :) Samtliga är även med och driver Miss Affiliate :)

Sians 2014-10-08 08:47

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20499949)

Lät väl inte som ett storföretag bara för att man skriver så... :)

NuCo 2014-10-08 09:50

Under kategori hemsidor ska det väl endast finnas hemsidor som är till salu eller hur? Hela kategorien är full med parkerade domäner eller sidor med texten "Domänen är till salu".

Kanske dags för en rensning?

Frebjo 2014-10-08 10:10

Citat:

Ursprungligen postat av NuCo (Inlägg 20499957)
Under kategori hemsidor ska det väl endast finnas hemsidor som är till salu eller hur? Hela kategorien är full med parkerade domäner eller sidor med texten "Domänen är till salu".

Kanske dags för en rensning?

Hej,

Det är lite upp till användarna att hålla sig till ramarna inom vad det får lägga upp, men vi kan helt klart bli bättre att se över dessa och flytta dom till korrekt kategori! Tack för din feedback!

laststory 2014-10-08 13:18

Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20499948)
Hej, alla fel som rapporterats här har åtgärdats. Vi har själva testat igenom och åtgärdat alla funktioner back och frontend. Vi har inte heller mottagit några andra felrapporter från några användare. Du får gärna dra ett PM till mig med det du upplever som fel så kan vi kolla på det direkt.

Alltså hur kan ni missa så mycket?

Ett exempel:
https://missdomain.com/auction/all/newObjects/1

Ett annat:
https://missdomain.com/auction/website/1

Ni har ju ingen ordning alls på vad som är sajter och domäner, det är en jävla prisskillnad på en domän & en domän med sajt allt som oftast. Vi vet ju inte alls vad vi bjuder på.

Sen var det ju skapligt lustigt igår när jag lade bud på en domän via riktiga sidan för att kolla på "mina bud" och se att jag har lagt bud på en helt annan domän :)

Er support fixade det snabbt iaf.

Frebjo 2014-10-08 13:48

Citat:

Ursprungligen postat av laststory (Inlägg 20499976)
Alltså hur kan ni missa så mycket?

Ett exempel:
https://missdomain.com/auction/all/newObjects/1

Ett annat:
https://missdomain.com/auction/website/1

Ni har ju ingen ordning alls på vad som är sajter och domäner, det är en jävla prisskillnad på en domän & en domän med sajt allt som oftast. Vi vet ju inte alls vad vi bjuder på.

Sen var det ju skapligt lustigt igår när jag lade bud på en domän via riktiga sidan för att kolla på "mina bud" och se att jag har lagt bud på en helt annan domän :)

Er support fixade det snabbt iaf.

Hej,

Där syns det bara domäner om det är några nyligen upplagda sedan du sist loggade in, vi ser dock till att den kategorin är dold om inga nya objekt är upplagda. (Precis som det var i tidigare versionen av Miss Domain).

Att felaktiga domäner har hamnat under kategorin hemsidor är åtgärdat nu, alla som finns där har en aktiv hemsida, om det mot förmodan skulle vara någon vi missat äre bara säga till så tar vi bort den, vår support går manuellt igenom detta nu.

Felet där som du rapporterade till supporten är första gången det inträffat, så vi kunde tyvärr inte förutse det, problemet har inte uppstått vid några test och vi har inte haft någon kund som rapporterat detta problem tidigare. Så vi ber så mycket om ursäkt för detta och åtgärdar så att det inte kan inträffa igen.

btng 2014-10-08 14:40

Ni kanske skulle hyra in en testare ett tag som kan testa er sida? Verkar vara många missar.

Frebjo 2014-10-08 14:46

Citat:

Ursprungligen postat av btng (Inlägg 20499986)
Ni kanske skulle hyra in en testare ett tag som kan testa er sida? Verkar vara många missar.

Vi har både externa och interna testare för att se över sidan! :) Efter ändringar vi har gjort idag kommer vi be personerna testa sidan igen för att kolla om dom hittar några andra fel.

Jesper Ribacka 2014-10-08 15:18

förstår att det är mycket som knasar i början av en lansering. Måste ge er beröm att ni är snabba på att rätta till problemen som tas upp! :)

Timofey 2014-10-13 15:38

Bugg: Sidan https://missdomain.com/auction/item/ listar en auktion felaktigt

Frebjo 2014-10-13 18:37

Citat:

Ursprungligen postat av Timofey (Inlägg 20500310)
Bugg: Sidan https://missdomain.com/auction/item/ listar en auktion felaktigt

Tack för detta, vi kollar upp detta och åtgärdar omgående! :)

Timofey 2014-10-14 14:41

Bugg:
https://missdomain.com/auction/categ...20&%20Garden/1 är vissa rader tomma där domännamnet ska stå. Det har blivit något fel med encoding på dessa domäner med svenska tecken.

Frebjo 2014-10-14 15:15

Citat:

Ursprungligen postat av Timofey (Inlägg 20500368)
Bugg:
https://missdomain.com/auction/categ...20&%20Garden/1 är vissa rader tomma där domännamnet ska stå. Det har blivit något fel med encoding på dessa domäner med svenska tecken.

Hejsan, det är efter vi har importerat domännamn via den nya bulkfunktionen (som fortfarande genomgår test och utveckling) som detta uppstod, vi såg problemet direkt och vår utvecklare jobbar på problemet redan. Men stort tack för din feedback! :)

Zedrick 2014-10-31 13:43

Är det någon som lyckats få missdomain att sluta skicka "nyhetsbrev"? 3-4 avregistreringsförsök har ignorerats, och de ignorerar också spamcop-rapporter.

Edit: Det ska nog tilläggas at det antagligen är mailchimp.com's fel, men det är missdomain som anlitat de skurkarna, och de som står bakom mailen som aldrig slutar komma.

Frebjo 2014-10-31 14:28

Citat:

Ursprungligen postat av Zedrick (Inlägg 20501303)
Är det någon som lyckats få missdomain att sluta skicka "nyhetsbrev"? 3-4 avregistreringsförsök har ignorerats, och de ignorerar också spamcop-rapporter.

Edit: Det ska nog tilläggas at det antagligen är mailchimp.com's fel, men det är missdomain som anlitat de skurkarna, och de som står bakom mailen som aldrig slutar komma.

Hejsan,

Det stämmer att vi har Mailchimp som mailsystem, oss vetligen så tas du bort ur listan om du klicka på avregistrera längst ned i mailet. (Jag kontaktar mailchimp också och meddelar dom detta! ) Om du ger mig din e-postadress här i ett PM så tar jag bort dig permanent från dessa listor!

Zedrick 2014-10-31 14:59

Tack för svaret, PM kommer.

sioustis 2014-11-13 14:49

Blir helt tokig när jag försöker köpa en ny .SE domän. Först strul med att logga in och sedan går det inte att redigera profilen vilket krävs för att jag ska kunna lägga ordern... Är det bara för mig eller funkar det inte för andra?

Frebjo 2014-11-13 14:53

Citat:

Ursprungligen postat av sioustis (Inlägg 20501921)
Blir helt tokig när jag försöker köpa en ny .SE domän. Först strul med att logga in och sedan går det inte att redigera profilen vilket krävs för att jag ska kunna lägga ordern... Är det bara för mig eller funkar det inte för andra?

Hej Sioustis!

Flera kunder har köpt domännamn under dagen så måste vara något specifikt problem med din profil där, skicka mig bara ditt kundnummer här på ett PM så kollar jag över din profil direkt och fixar till detta så att du kan regga din domän! :)

Edit: Såg att jag precis fick ett PM av dig innan jag posta detta, jag kollar över din profil direkt!

Mvh, Fredrik

erebos 2014-11-13 15:03

Jag har en god vän som skrivit på mäklarkontrakt där missdomain ska ha 15? % under en viss tid oavsett vem som säljer ett antal domäner. (missdomain eller ägaren av domänerna)
Efter att kontraktet blev signerat får han inga svar på sina mail längre säger han.
Han har tom sålt en domän själv men får inget svar när han meddelar detta. Vad händer om missdomain och en kund säljer samma domän samtidigt om det är så svårt att hålla kontakt.
Borde man inte ha en direktkontakt med den på missdomain som mäklar ens domäner?
Har kompisen fel eller är det verkligen svårt att hålla kontakten?
Det är en allmän fråga så kommer inte att ta upp vilken av era kunder det gäller.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson