![]() |
Jag har 99,89% upptid de senaste 6 månaderna hos Glesys. 4h 50m på 6 månader (spritt på 12 gånger) tycker jag är OK.
|
jämfört med:
Citat:
sedan 15-jan-2013. |
Citat:
|
Citat:
Visst hade jag gärna flyttat. Men sitter man med ca. 300 domännamn och xx-antal webbplatser där så är det ju inte något man gör i en handvändning. |
Citat:
|
Citat:
Man kan säkert få bättre service någon annanstans för den hundringen, men jag vet inte om jag personligen hade vågat bygga upp en verksamhet där allting hänger på att t.ex. min e-post fungerar baserat på en e-postlösning genom t.ex. Binero. I det läget bör man nog satsa på något eget dedikerat för det ändamålet. Citat:
Kompetens kan däremot givetvis skilja sig, men jag tycker inte det är särskilt rättvist i det här fallet och skylla på att Binero inte har kompetens om problemen som de har och har haft bl.a. beror på buggar firmware som de fått från sin leverantör av lagringslösningen de använder. Det är oftast inget som man själv direkt kan förutse. Men ska man se det från kundens perspektiv så är det ju inget som kunden ska behöva tänka på eller ta hänsyn till. Oavsett vad så är det tråkigt för alla drabbade. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
Citat:
|
Binero är nu snabbare än någonsin förut..
|
Citat:
Jag kommer fortfarande inte åt min mejl, funkade en stund igår kväll, nu "går" det att logga in men mina mail dyker inte upp.. |
Det gick snabbt i 1 minut, nu var det tack och godnatt igen :/
26 samtal före i telesupporten, wiiiiiii! |
Och ingenting på binerodrift.se om att det ska vara problem....
Men det verkar funka nu (för tillfället) |
BINERO mailen seg som sirap idag, av 33 epostadresser får ja hem bara på 4
resterande blir timeout... faan va det här suger Förresten vem har registrerat www.binere.se ? |
Lyckas inte betala en faktura på Binero fast kortuppgifterna fungerar på andra håll. Totalt intentsägande felsvar så jag antar att det är något systemfel. Suck.
|
Kanske läge för Binero att komma med en riktig incidentrapport med åtgärdsbeskrivning med tanke på hur extrema problem det varit nu? City Network gjorde det rätt nyligen vilket var ett bra initiativ även om det naturligtvis vore ännu bättre om allting fungerade som det skulle :) Förr eller senare råkar alla större webbhotell ut för smärre katastrofer, det är bara det att kunderna tyvärr inte riktigt kan acceptera strulande teknik.
|
Vad jag har hört rör det sig om en större bugg i systemet som leverantören nu är på plats för att (försöka) åtgärda. (kanske nämnts tidigare i tråden)
|
Tycker att Binero kan kreditera allas hotellfaktura för kommande månad =)
|
Citat:
|
Handlar det om en .SE domän så tar de upp till 3 månader innan denna läggs ut för att kunna tas av någon annan. Det som händer är att den blir "server hold" tills dess att räkningen är betald.
Sen är det faktiskt så att .SE kan ge straff åt Binero om dom inte gör det möjligt för användarna att förnya sina domäner. Detta kan ni ringa .SE om så kommer dom att dela ut varningar till Binero. |
Nu kom det påminnelser för fakturor som förföll 2010 med varningen att mitt konto kan stängas av 2015-03-27. :)
Citat:
|
Citat:
Kan inte heller varken betala eller regga något. Blev Citynetwork istället. Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Historien upprepar sig om och om igen. Varje gång kunder uttrycker sina åsikter om webbhotell så kommer det någon och påpekar att det inte är rimligt att uttrycka så starka åsikter eftersom kunderna inte betalar så mycket pengar.
|
Citat:
|
Citat:
|
Fick precis meddelande från Binero (källa https://www.binero.se/newsletter/nyh...arvividare.asp) att de skall byta storageleverantör. Jisses, problemen verkar vara riktigt maffiga. Bäst att skapa backuper på allt material man har på deras servrar.
Är det Binero 3.0 vi har att vänta oss? Resan från 1.0 till 2.0 tog ju minst sagt lång tid. Hoppas det löser sig för dom. Jag har varit kund där sedan 2007 det känns riktigt tråkigt detta. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Videon avslutas med en konstatering från Bineros sida att lösingen (som Cygate troligtvis levererat) ger "bättre upptid för kunderna" och "mindre störningar". Känns ju någorlunda komiskt med tanke på läget de är i nu även om detta kanske inte hade gått att förutse på förhand. |
Vilka använder City Network och Telia själva sig av? De har ju också gått över till Atomia som kontrollpanel i samma veva. Cygate är ett rätt så stort dotterbolag till Telia så de borde ha en del tidigare erfarenhet av stora system känns det som. Är det kanske så att det bara fungerat dåligt just i Bineros fall?
|
Kör inte City Network Dell Equallogic för SAN?
Binero har haft rejäl oflyt med NetApp helt enkelt och jag lider verkligen med dem. |
Nexenta använder de väl enligt dem själva.
Nu är det ju inte NetApp Binero har problem med utan EMC. |
Känns något uttjatat men funkar det för andra? Jag kom igår inte in på kontrollpanelen, idag kommer jag in men kan inte lägga till webplats?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Ni som hade problem att direktbetala fakturor här om dagen bör kolla så att pengarna inte dragits flera gånger. Min betalning hade gått igenom 6 gånger för mycket...
|
Citat:
Binero måste väl själva känna till detta, varför har ingen info gått ut? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:08. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson