![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Angående cron så är det en väldigt enkel php-fil som skall köras, inget krävande, fungerat bra hittills så stannar nog vid Binero. Tack för all hjälp! |
Stor varning för binero.
Har varit kund där sedan Aleborg (2003?), då allt fungerade och man fick snabb och rätt hjälp. Nu kan man ibland få ett snabbt svar som inte hjälper dig alls. Sedan får man mala sig igenom dagar och veckor innan du får en lösning. Just nu fungerar inte minst 3 olika domäner på olika webbpaket. Binero hävdar att dom fungerar. Efter 3 -4 dagar kommer dom fram till att "den kanske inte ser rätt ut innehållsmässigt" Detta hade min 3 åriga son upptäckt på 3 sekunder. Varför tror dom att jag kontaktade dom? Denna information fick dom redan i första kontakten, dom bara segar ärendena något otroligt. Senast påstod dom att sidorna var hackade, helt obetydliga små sidor som ligger på olika webbpaket. Tror inget orkat bry sig att hacka dessa på olika konton. Den 3:e domänen fungerar inte alls och den har dom absolut inte påverkat, säger dom Denna har jag inte varit inloggad på under 2-3 år vet inte ens inloggningsuppgifterna mer. Men enligt googles cache fungerade den för 3 veckor sedan.... Bara detta visar att dom inte har koll, man blir nästan rädd. Liknande problem hände för 2 år sedan, men då löstes det efter cirka 1 veckas jagande av supporten. Kanske man kom till rätt person tillslut, den gången. Men nu är sidorna som sagt korrupta igen. Extremt långa handläggningstider. Du kan få ett snabbt svar, men om det är okompetent och innehållslöst, så hjälper ett snabbt svar föga. ÄR du ny och ingen expert, så välj inte Binero. Det är mycket stor risk dom kör över dig och du står där veckovis med en ikke fungerande domän. Får se när vi ser en ände på detta. Uppskattar 200 kontakter med Binero sista 2 åren. Och man får som regel bara svar på hälften av frågorna. Och får kontakta dom igen. Skicka aldrig in kompletterande uppgifter på ett problem då 0-ställs din plats i supportkön och du får vänta 1 dag till. Har du kompletterande information måste du ringa! Support systemet är ala 1990. Som inte sparar konversations historiken. För att man inte lika lätt ska se att dom bara svarade på 50% av frågeställningarna? Har du inte obegränsat med tid, välj inte Binero. Är du nyföretagare etc så välj inte Binero pga. för höga risker. Blir det problem är det för stor risk du hamnar i träsket utan hjälp. Även om Binero säkert lyckas någon gång.... Vill du se vilka häpnadsväckande svar man får från Binero så hör av dig. Vet inte hur man lättast byter leverantör, och hur mycket nertid det handlar om. har 30-40 domäner, varav de flesta vilande eller pekande. Man kan undra på vilka kriterier dom fått utmärkelserna årets webbhotell?! De som gett denna utmärkelse har nog inte sökt av kundnöjdhet och funktion, endast pris. Alla kan vara billiga, men vad hjälper det när det inte fungerar. Har 4 konto/domäner med bloggar på one, sedan 2006 har ALDRIG behövt kontakta supporten. Utarbetad, uppgiven Binero kund. |
Om du inte rört en sida på flera år så kan det ju mycket väl ha skett ett intrång? Räcker med att man har en gammal version av Wordpress, ett sårbart tema/plugin eller vad som. Att sidan är liten och obetydligt spelar ingen roll, för de flesta intrång sker inte av en människa, utan av automatiska program som spindlar internet likt en sökmotor och ger sig på eventuellt sårbara sidor.
Nu vet jag visserligen inget om sidan i fråga, men används någon välkänd tredjeparts-applikation så är det nästan en garanti för intrång att lämna den orörd så länge. |
Gud så mysigt... har inte tänkt på mina sidor på ett par dagar, fullt upp med annat.. så går jag in och ska kolla över dem.. INGEN fungerar.. ringer Binero.. ja det är inget problem här.. men det fungerar ju inte.. nä de gör de inte.. ska be en tekniker kolla på det. MINA SIDOR LIGGER NERE. ... ja vi återkommer på eposten....
|
Skönt att man kan få prata av sig nånstans :)
Skulle regga 2 domäner hos B idag, den ena gick igenom och den andra inte. Kontaktade support som skulle starta om beställningen av den första domänen, det skulle ta en timme. Orkade inte vänta så reggade den hos Loopia på 2 minuter istället. Tycker det är tråkigt att det ska va såhär men det är väl bara att gilla läget. Fick till slut nöt.se samt djb.se för 27 kr, så får vara nöjd med det! Vad har Binero för nyårslöfte tro? ;) |
Varför går det inte och regga premium .nu domän hos BINERO?!?!?!
|
Citat:
|
För att veta aktuell driftsstatus hos Binero kolla www.binerror.se
|
Citat:
Bättre är att använda http://binere.se/ eller http://binerodrift.se/ |
Citat:
|
Det var tydligen inte ok att driva med dem. Självdistansen sträckte sig inte så långt som de vill att den ska verka göra.
|
Citat:
|
Fler och fler av mina sidor laddas inte eller laddas extremt långsamt hos binero efter flytten till 2.0.... deras senaste svar....
"När jag ersatte länkarna till att plocka filen via ./namn.css efter att jag kopierat in css-filen till både namn1.nu och namn2.nu så verkar de ladda jättesnabbt. Osäker på varför det helt plötsligt skulle bli så segt men jag ska hålla ärendet öppet och klura vidare på det, så att du förhoppningsvis kan läsa in css-filerna som du vill. " Förhoppningsvis???????? sidor nere!!!!!!! |
Jag har som många av er problem med Binero. Är också kund sedan Aleborg Solution tiden och har väntat på migreringen länge..
För 2v sedan slutade flera domäner fungera pga DNSSEC. De stängde av detta och då vipps blev jag erbjuden migrering till 2.0. Den gjordes för en vecka sedan och efter det laddas sidor extremt långsamt. Runt 12-14s för en sida. Posta i bloggen tar 3 gånger längre än tidigare, även via iOS WP app. Även Pingdom och liknande tjänster har angett nedtid då och då, "Failed to connect to host". Vad jag fått reda på genom Bineros support är att citet: "Vi har hårdare begränsningar per nod i 2.0" och "..så kör vi MySQL 5.1 med HA/Proxy samt replikering, detta gör att databasen blir snäppet segare". W3 Total Cache la de till och tog bort då den bara fick allt att gå ännu segare. Supporten försöker verkligen hjälpa till, vilket jag uppskattar, men har nu fastnat vid citat: "Det är väldigt märkligt..". De lyckade dock hitta en WP plug "Web Ninja Google Analytics" som inte funkar bra i 2.0. Varför är det ingen som vet. Det läskiga är att svarstiderna på sajten varierar upp och ner. Helt olika under dagen. Bineros 2.0 känns inte stabilt. Jag förväntade mig åtminstone samma prestanda som tidigare i och med 2.0 migreringen. Inte sämre. Många talar gott om City Network. Vad tror ni, vågar man lägga över en WP blogg med 650 inlägg och 200 besökare om dagen (ej särskilt resurskrävande anser jag) på City Network och hoppas på bättre prestanda än hos Binero 2.0? Tacksam för era åsikter! |
Då city kör liknande system så skulle jag nog först testa med en kopia av sidan innan jag flyttar den. Kikar du på den där prestandasidan som florerar här i forumet så verkar inte City ha så mycket bättre prestanda.
|
Ser att City kör med liknande.
Något tips om vart jag annars ska vända mig för att få stabil och bra prestanda? Citat:
|
Jag skulle nog börja med att gå igenom den egna sida och leta efter flaskhalsar. Jag har kunder med wordpress hos Binero med betydligt större sidor än den du nämner och har inte upplevt några sådana laddtider. Det låter snarare som att det är något med dina tillägg, tema etc som stör. Och inget webbhotell kan ha fullt stöd för alla dessa otaliga plugins som finns till WP. Om du inaktiverat alla tillägg och kör originaltemat är det lika segt då?
|
Jag har flyttat och skapat indentiska kopior hos City N.. och där rullar samma sidor på utan problem.... Skulle dock behöva fler konton hos CityN för att flytta allt :) Har testat i olika webläsare, olika system olika typer av uppkopplingar.... samma resultat....
|
Någon som vet hur man får ut kvitton från binero? Jag fick nämligen inga när jag förnyade några domäner.
|
Kan inte tala om att jag vet, dock har jag ett tips.
Du skriver en ticket till dem och frågar? |
Det verkar som om det är en ny funktion i 2.0 att inte visa ett riktigt kvitto vid betalning eller att skicka ut några. Men jag antar att det dom erbjuder i kontrollpanelen möjligtvis kan klassas som ett kvitto, men särskilt snyggt är det inte jämfört med förr.
|
fan Binero, julhälsningen man fick nyss, färgkorra!! ;)
|
Fan Binero, kom igen. Fixa supporten nu så att jag kan jobba vidare. Har testat alla work-around jag kan komma på. Nu pallar jag inte mer. Vägrar skriva om tabellen med risk för felaktigheter. KOM IGEN!
|
Jag tror inte det där inlägget kommer göra så mycket för din sida tyvärr : )
Alla ni som är så missnöjda med Binero, har ni verkligen försökt prata med dem om vad ni är missnöjda med? De ska ju vara det vänligaste webbhotellet så de borde ju vara villiga att lyssna och ta till sig. Funkar inte det så får ni väl klaga på rejta.se och reco.se. Det är ju två sidor som de inte kan kontrollera (inte styrda av affiliate-inkomster såsom alla andra sidor om bra webbhotell). Då kanske det sker en snabbare förändring. |
Citat:
/Live long and prosper - fortfarande frustrerad |
hmm typiskt att just när man skall sätta sig och pilla lite så ligger hela Binero nere...
|
Citat:
|
Citat:
|
Var även deras 100-procentiga dns nere?
|
Citat:
|
Vad var det som hände?
|
Citat:
(om det är så att du inte får ovanstående att funka så är det ju en helt annan sak) |
Citat:
Hade jag vetat att jag efter alla dessa timmar och försök fortfarande inte kan jobba med min applikation så hade jag köpt plats på annat hotell redan för 5 dagar sedan. Nu hoppas jag fortfarande att Binero skall fixa det åt mig. Skam den som ger sig, sist såg det lovande ut, dock missade han hälften av datan vid överföringen så jag bad om komplettering. Nu vet jag inte igen.... men vi ser... jag har hopp forfarande. Apropå värdelöst verktyg. Det är ju faktiskt så att om de tillhandahåller ett verktyg som skall kunna importera så skall det ju faktiskt kunna göra det också. Man skall ju inte behöva sitta på egen server... då kan de skippa verktyget och be alla hålla med eget. |
Citat:
Är det timouts på mysql databasen för att databasen är för stor eller? Jag brukar köra med detta script isfåfall http://www.ozerov.de/bigdump/ har funkat varje gång för mig. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Glöm inte att du måste köra följande lilla kodsnutt för att mappa ditt SQLkontos SID mot din användares SID i MSSQL-databasen. exec sp_change_users_login @Action='UPDATE_ONE', @UserNamePattern='DITTSQLKONTO', @LoginName='DITTSQLKONTO' |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:31. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson