WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   2011-01-31 Binero nere igen? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1046237)

johan1234 2011-04-25 22:23

Danielos - absolut finns det massor av lösningar. Jag menar bara på att klustrat i sig är inte en garanti för noll nertid. Det finns en hel del andra möjliga felkällor. Vad Binero i sig möjligen lider av har jag inte en aning om.

JensS 2011-04-26 13:23

Bineros fel är väl att de har köpt in ett system
De inte verkar ha kunskapen att ratta själva. Hur kan man annars förklara alla dessa missar som begås?

Holmgren 2011-04-26 18:33

Binero fallerar på alla möjliga tänkbara områden.
Kan någon nämna någon tjänst som inte haft nertid eller driftstörningar detta året?

Allt som var till deras fördel i början, är emot dem tyvär.

Danielos 2011-04-26 20:19

Citat:

Ursprungligen postat av Holmgren (Inlägg 20403245)
Kan någon nämna någon tjänst som inte haft nertid eller driftstörningar detta året?

Det kanske inte är en lätt fråga att svara på för det handlar väl också om vilka behov du har?

De flesta webbhotell har väl nertid och driftsstörningar, och jag tycker inte det är det som är problemet, utan det är väl mer om problemet är kroniskt som kan vara ett problem. Vi införde tex. infiniband och fick därmed lite driftsstörningar, men när allt väl var implementerat och löst så har det fungerat mycket bra. Om man sätter upp ett system som är designat och sedan får problem mellan varven är det naturligtvis allvarligt då det kan bero på ett grundläggande designfel, men i bineros fall vet jag inte om så är fallet.

Holmgren 2011-04-29 19:43

Det jag menar är att det verkar som om att inte binero har någon testmiljö alternativt inte tillräckligt kompetent personal.
Dem uppdaterar brandväggar, stöter på problem och tjänster är nere.
Deras egna sajt fungerar knackigt, finns många buggar.. osv

Underhåll är helt okej och driftstörningar kan viss förekomma och förekommer hos alla men varje vecka, flera ggr om. Då börjar man titta efter alternativa webbhotell.

Har alltid tyckt om binero tidigare och väntar fortfarande på att dem ska komma upp på fötter igen efter en hård tid, om dem nu återhämtar sig inom snar framtid.

abergman 2011-04-30 10:14

Citat:

Ursprungligen postat av Holmgren (Inlägg 20403663)
Det jag menar är att det verkar som om att inte binero har någon testmiljö alternativt inte tillräckligt kompetent personal.
Dem uppdaterar brandväggar, stöter på problem och tjänster är nere.
Deras egna sajt fungerar knackigt, finns många buggar.. osv

Underhåll är helt okej och driftstörningar kan viss förekomma och förekommer hos alla men varje vecka, flera ggr om. Då börjar man titta efter alternativa webbhotell.

Har alltid tyckt om binero tidigare och väntar fortfarande på att dem ska komma upp på fötter igen efter en hård tid, om dem nu återhämtar sig inom snar framtid.

Sånt där kan ju bero på hög personalomsättning, dålig monitoring eller bristande erfarenhet. Finns ganska många faktorer som inte är teknisktrelaterade utan management/kompetens.

Men jag kan inte svara på vilket av det det beror på.

Dennis Holm 2011-04-30 12:06

tror vi kan släppa tråden lite :).
Vi behöver ju inte dra rappkäppen på illbattingen som redan ligger ner. ;).

robertsson 2011-05-02 20:01

2011-05-02 20:00

503 Service Unavailable

The server is temporarily busy, try again later!
Powered By LiteSpeed Web Server
LiteSpeed Technologies is not responsible for administration and contents of this web site!

daniel_ 2011-05-05 22:53

Dags igen?

Jag kommer inte åt någon sida relaterad till Binero. Ej mina egna, ej Binero.se (sedan minst 30min), ej binerodrift.se...

Update:
Verkar bara vara min lina.. Lustigt att man kommer in på allt annat.

Spirre 2011-05-05 22:56

DNS problem...

daniel_ 2011-05-05 23:01

Citat:

Ursprungligen postat av Spirre (Inlägg 20404423)
DNS problem...

Japp, så var det visst. Lyckades se driftsidan genom en proxysida:

Citat:

Tillfällig störning i DNS
vi felsöker problemet med leverantör och återkommer med mer information.

Droog 2011-05-05 23:05

Borde inte DNS-problemen vara ett minne blott genom Anycast?

hnn 2011-05-05 23:11

HAHA! Så mycket för Anycast :)

Men så är det Binero...

Dood 2011-05-05 23:23

Ärligt talat - vad håller Binero på med?!?!

Dreamworks 2011-05-05 23:24

Binerodrift, binero.se och alla mina sidor hos dem ligger nere nu...
Men är väl iof inget ovanligt med det, börjar bli van nu :D

tobiaslarssonnu 2011-05-05 23:24

Binerodrift.se ska väll ändå funka även om deras egna servrar går ner?

Greiien med en drift sida är väl att den ligger på en oberoende server som kan se om övriga servrar den bevakar är uppe och kör?

Binero har ju själva sagt att www.binerodrift.se ligger på en oberoende server men det gör den ju inte om den krachar samtidigt som allt annat? eller tänker jag fel?

Mina domäner är nere iaf, undrar hur lång tid det är denna gången...

tobiaslarssonnu 2011-05-05 23:33

Nu funkar allt igen, gick fort denna gången...

Undra när dom löst så att dessa mini stop slutar och sker mer normalt.
Att dom kan ha nertid är ju självklart men detta året har ju haft mer än normalt hittils plus slutet av december förra året.

Dreamworks 2011-05-05 23:34

Citat:

Ursprungligen postat av tobiaslarssonnu (Inlägg 20404432)
Binerodrift.se ska väll ändå funka även om deras egna servrar går ner?

Det är uppenbarligen inte lika självklart som man tycker att det borde vara...

tobiaslarssonnu 2011-05-05 23:39

Citat:

Ursprungligen postat av Dreamworks (Inlägg 20404434)
Det är uppenbarligen inte lika självklart som man tycker att det borde vara...

Problemet är nog så här tror jag.

Jag tror att binerodrift ligger på en av deras servrar som går ner sällan vilket gör att vi användare inte märker det.

Dock har binero själva sagt att binerodrift.se ligger på en oberonde server, men jag tror personligen att det är bullshit.

Dessutom skulle ju deras anycast göra så att dns fel inte inträffa och om det nu gör det precis efter deras feta lansering av det funderar jag på om dom verkligen har anycast nu eller om det är så att dom annonserar att dom har det men inväntar implentering av det.

Menar att annonsera att dom har anycast och sen få ett DNS problem strax efter gör ju att man undrar vad händer hos dom.

Jäkla tomtar haha...

tobiaslarssonnu 2011-05-06 02:28

haha nu har Binero tagit bort jätte bannern på sin sida om Anycast...

Tror jag hade rätt om det jag trodde som jag skrev i föregående inlägg...

Hoppas dom får ordning på sitt system snart annars flyttar nog dom flesta ifrån dom tror jag.

Captain Thailand 2011-05-06 06:59

Hej,

Verkar ju utvecklas till ett smärre skämt detta. Det är trist att Internetworld lagt ner sitt årliga webbhotelltest.

digiArt 2011-05-06 07:39

Jag läser dessa trådar med intresse, har varit kund hos Binero allt sedan de hette Aleborg Solutions. Skapade mitt konto hos dem i oktober 2003.

Vad jag saknar i kritiken är vilken kontotyp (teknik, dvs PHP/ASP.NET) ni ligger på som har problem. Har ni Binero 1.0 eller 2.0.

Själv ligger jag på Binero 1.0 med ASP.NET (dvs Windows-konto) och har med få undantag upplevt nedtid. I de fall jag har haft längre nedtid handlar det om problem jag själv orsakat, som därmed inte kan klandras Binero.

För att vara konstruktiva i detta forum (WN generellt) önskar jag att ni berättar lite mer om vad ni har för konto hos dem. All form av inlägg med ironiska undertoner tillför inget konstruktivt och kanske bör tänkas till både en eller två gånger innan de skrivs.

Kom ihåg att allt som skrivs på internet och kan kopplas till dig som person färgar andras bild av dig.

Captain Thailand 2011-05-06 08:12

Hej,

Citat:

Ursprungligen postat av digiArt (Inlägg 20404447)
Kom ihåg att allt som skrivs på internet och kan kopplas till dig som person färgar andras bild av dig.

Och vad var konstruktivt med just detta? Tråden handlar ju om kunder som är missnöjda med att ett "webbhotell", som flera gånger vunnit pris som Sveriges bästa (eller motsvarande), i nuläget inte motsvarar många kundernas förväntan. Att dessa berörda kunder blir aningen sarkastiska, när deras webbplatser är nere, är väl ganska rimligt eller i varje fall förståeligt.

Däremot håller jag helt med att det är konstruktivt att beskriva vilket konto man har osv.

digiArt 2011-05-06 09:42

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20404450)
Och vad var konstruktivt med just detta?

Ett råd i all välmening.

Danielos 2011-05-06 10:01

Citat:

Ursprungligen postat av digiArt (Inlägg 20404459)
Ett råd i all välmening.

Tycker ditt inlägg digiArt var ett bra inlägg och känns som mycket konstruktivt

Citat:

Och vad var konstruktivt med just detta?
Jo, precis vad digiArt sa, att man ska tänka sig för vad man skriver.

Citat:

Att dessa berörda kunder blir aningen sarkastiska, när deras webbplatser är nere, är väl ganska rimligt eller i varje fall förståeligt.
Till viss grad svar ja, men inte "Jäkla tomtar haha..." och lite annat tycker jag personligen inte är speciellt förståeligt. WN ska vara ett forum för professionella webmasters, inte ett forum för avreagera sin frustration på.

Captain Thailand 2011-05-06 10:48

Hej,

Detta håller jag naturligtvis med om. Det säger ju sig självt att ordval som "jäkla tomtar" är opassande. Jag tror 99% här avfärdar det som pubertalt trams.

Jaja, tillbaka till ämnet. Vi får väl hoppas att Binero lyckas lösa sina (eventuella) problem.

Roosweb 2011-05-08 21:00

Jag råkade snubbla över denna tråd: https://www.flashback.org/t1538779
Var det bara något tillfälligt, eller har man länge kunnat besöka denna och se vad som ännu inte hunnit bli registrerat?

AndersN 2011-05-08 23:10

Alltså om den där informationen legat publikt, då tappar jag det lilla förtroende jag har kvar för dem.

najk 2011-05-09 07:31

Citat:

Ursprungligen postat av Roosweb (Inlägg 20404712)
Jag råkade snubbla över denna tråd: https://www.flashback.org/t1538779
Var det bara något tillfälligt, eller har man länge kunnat besöka denna och se vad som ännu inte hunnit bli registrerat?

http://www.wn.se/t1048075.html

Syke 2011-05-09 08:03

Någon mer än jag som har problem med databasservrarna idag på morgonen? Går oerhört segt... står dock inget på deras driftsida.

re:perkussioner 2011-05-18 17:13

Sjukt provocorerande med Bineros banner här på WN, med den sponsrade utmärkelsen "Sveriges bästa webbhotell två år i rad".

MKÖ 2011-05-22 21:46

HTTP Error 503. The service is unavailable.

Nu blir jag förbannad, nu får det vara nog.
Alla mina 36 kunder som vi har konsulterat till Binero kommer nu att få en ny leverantör och vi hjälper gärna till med flytten!

Bye bye!

Aleborg 2011-05-22 22:26

Om du skickar över några kundnummer till mig så kan jag ta en titt på varför det händer. Jag har inte fått höra från supporten att det är nått som återupprepat händer och tar gärna en koll på det för att lösa det.

Ger vanligtvis våra Windows-servrar när poolen har nått max begränsningar och måstestarta om eller upprepade gånger har krashat. Om sidorna ligger i 2.0 så har varje kund en egen pool och påverkas inte av andra, då kan vi snabbt ta fram orsaken ur loggarna åt dig. Är det 1.0 så måste vi kolla på poolen och se vad som har hänt och vem som har orsakat det och därigenom lösa det. Men jag behöver mer info som domännamn och kundnummer.
Maila mig på [email protected]

Aleborg 2011-05-31 11:23

Citat:

Ursprungligen postat av MKÖ (Inlägg 20406291)

Alla mina 36 kunder som vi har konsulterat till Binero kommer nu att få en ny leverantör och vi hjälper gärna till med flytten!

Bye bye!

Citat:

Ursprungligen postat av Aleborg (Inlägg 20406295)
Om du skickar över några kundnummer till mig så kan jag ta en titt på varför det händer. Jag har inte fått höra från supporten att det är nått som återupprepat händer och tar gärna en koll på det för att lösa det.

Ger vanligtvis våra Windows-servrar när poolen har nått max begränsningar och måstestarta om eller upprepade gånger har krashat. Om sidorna ligger i 2.0 så har varje kund en egen pool och påverkas inte av andra, då kan vi snabbt ta fram orsaken ur loggarna åt dig. Är det 1.0 så måste vi kolla på poolen och se vad som har hänt och vem som har orsakat det och därigenom lösa det. Men jag behöver mer info som domännamn och kundnummer.
Maila mig på [email protected]

Hörde aldrig av dig!

Spirre 2011-05-31 13:14

Mycket klag, lite action....

MRDJ 2011-06-01 18:13

Citat:

Ursprungligen postat av MKÖ (Inlägg 20406291)

Bye bye!

Jag har inte haft några som problem alls sedan januari. allt funkar kanon och jag har en tung site som gör tusentals requests per per minut..

Deras support har jag inte heller haft några problem med.. så jag förstår faktiskt inte varför folk är så missnöjda med binero nuförtiden.

Golfer 2011-06-01 20:06

Nere igen

Min sajt ligger nere ca 1-2 timmar om dagen. Dom har alltid samma svar. - Vi kan inte se att det har varit några problem. Binero har kostat mig väldigt mycket pengar. Men jag får skylla mig själv, man får det man betalar för.

Droog 2011-06-01 21:21

Jag har också problem med Binero. Nertid titt som tätt och laddningstider på 2-5 sekunder på sidor som laddar på 0.2 sek på min hemdator. Detta är dock inget jag tagit upp med Binero utan jag bara skriver av mig lite nu.

Anders Larsson 2011-06-01 22:45

Ni som är nöjda med Binero, grattis!
Ni som har problem med dem, byt och upplev grattis med den nya leverantören!

KristianE 2011-06-01 23:04

Citat:

Ursprungligen postat av Droog (Inlägg 20407251)
Jag har också problem med Binero. Nertid titt som tätt och laddningstider på 2-5 sekunder på sidor som laddar på 0.2 sek på min hemdator. Detta är dock inget jag tagit upp med Binero utan jag bara skriver av mig lite nu.

Hrm... http://localhost är lite halvsvår att slå - oavsett webhotell..

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson