WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Officiella Adrecord-tråden (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1045922)

habbcraw 2013-06-13 13:51

Hej, jag undrar om keywordpolicyn som är stängd. När det står att den är stängd så står det att man inte får köpa sökord, men då bör det vara tillåtet att ranka på sökord? Har jag rätt?

jensplan 2013-06-13 14:51

Vad menar du med att ranka på sökord?

Det man vanligtvis menar med stängd sökordspolicy el. dyl. är att man inte får köpa sökord som länkar direkt till spårningslänken. Du får inte heller köpa det aktuella varumärket, eller skriva varumärket i din annonstext. Dock får du marknadsföra din egen webbsida via sökord hur mycket du vill. Precis som du får marknadsföra din webbsida på Facebook eller via mailutskick.

Någon som anser något annat?

Droog 2013-06-13 15:07

Du får alltså inte använda t.ex. Google Adsense och betala Google för att visa dina länkar för vissa givna sökord. På din egen webbplats får du göra precis vad du vill.

Adrecord 2013-06-13 17:36

Stämmer precis som jensplan säger.

Är något oklart eller om det gäller en specifik annonsör så kontakta [email protected] så går det att svara mer specifikt.

/Jonny

Pkkz 2013-09-17 17:43

Vill passa på och varna om Adrecord.

Haft innestående betalningar i snart 6 månader mailat deras support utan framgång.

Adrecord 2013-09-17 17:46

Citat:

Ursprungligen postat av Pkkz (Inlägg 20477502)
Vill passa på och varna om Adrecord.

Haft innestående betalningar i snart 6 månader mailat deras support utan framgång.

Hej,

Det låter inget vidare. Vi svarar i princip på alla supportmail på dagen så då måste det vara något fel. Maila mig gärna direkt på [email protected] så tittar jag på detta omgående.

Edit: Kollade på ditt konto nu och du har varken nått utbetalningsnivån (1000 kr) eller angett dina utbetalningsuppgifter. Och som sagt, något supportmail har vi inte fått.

Mvh
Jonny

bredbandsbloggen.se 2013-10-02 07:15

är ni nere idag?

Jag pingar och får inget svar. Försöker sedan med tracert och kommer till en netnod.glesys.se eller någe liknande sedan e de stopp.
Har ni problem eller är det bara några ni stänger av?

Adrecord 2013-10-02 08:02

Hej!

Vår ena leverantör har haft lite nätverksstrul under morgonen men det ska nu vara löst. Ska se över vad som gick fel hos oss för vi ska inte behöva bli drabbade på det sättet. Beklagar problemen.

Mvh
Jonny

bredbandsbloggen.se 2014-06-28 07:03

gleesys nere igen

Varit nere två dygn.
Vem betalar förlorad trafik och förtjänst?

gregoff 2014-06-28 07:12

Om du syftar på leads och sales via adrecord trackingen så har detta legat på annan maskin och fungerat alldeles utmärkt under nedtiden. Jag hade flera sales registrerade nu när jag tittade.

KristianE 2014-06-28 09:08

Citat:

Ursprungligen postat av bredbandsbloggen.se (Inlägg 20494034)
Varit nere två dygn.
Vem betalar förlorad trafik och förtjänst?

Hej,
Vaddå, GleSYS nere i två dygn? Jag tror snarare du menar att Adrecords server varit nere? För om GleSYS skulle legat nere i 2 dygn så skulle man hört talas om det...

Så förtydliga gärna ditt påstående så inte folk missförstår.

gregoff 2014-06-28 09:59

Citat:

Ursprungligen postat av KristianE (Inlägg 20494037)
Hej,
Vaddå, GleSYS nere i två dygn? Jag tror snarare du menar att Adrecords server varit nere? För om GleSYS skulle legat nere i 2 dygn så skulle man hört talas om det...

Så förtydliga gärna ditt påstående så inte folk missförstår.

Delar av Glesys VM-kluster har varit nere
http://drift.glesys.se

Men förstår dock inte att man klagar på Glesys i en tråd som handlar om Adrecord. Visst adrecord använder en och annan server hos glesys säkert men om man klagar på glesys så kanske det lämpar sig i en egen tråd

elofsson 2014-06-28 10:39

Fel konto. Ta gärna bort denna.

Adrecord 2014-06-28 10:40

Hej!

Som gregoff redan skrivit så är det endast vår hemsida (+ feeds och api) som varit nere. Banners, klick och leads/sales har fungerat.

Det är så klart inte bra att vår sajt inte fungerat och vi kommer prioritera att även den får högre tillgänglighet vid liknande incidenter.

Vi har kommunicerat detta på vår temporära sajt (ej https), på Facebook och på Twitter.

Glesys har skött sig fenomenalt, sånt här är inte kul för någon.

Vi beklagar de problem detta har skapat och så tar vi lärdom och ska se till att vår sajt (+ feeds och api) ligger spridd på flera noder precis som banners, klick och spårning av leads/sales inom det närmaste.

Mer info på vår blogg på måndag, fortsatt trevlig helg!

P.S. Vi har i samband med detta, men helt orelaterat driftproblemen, haft problem med vissa länkar som använder epi efter en uppgradering tidigare i veckan, men detta åtgärdades igår. D.S.

Mvh
Jonny Elofsson

TheCheesePolice 2014-10-02 16:50

Hej!

Söker en kontakt hos er på annonsörsidan. Vänliga PM:a Skype/epost!

Mvh

Adrecord 2014-10-02 16:56

Citat:

Ursprungligen postat av TheCheesePolice (Inlägg 20499711)
Hej!

Söker en kontakt hos er på annonsörsidan. Vänliga PM:a Skype/epost!

Mvh

Telefonnummer och e-postadress finns på Adrecord.com.

Skickar ett PM också.

Mvh
Jonny Elofsson

Adrecord 2014-12-08 17:25

Hej!

Det är inte ofta vi skriver något här men vi vill nu mitt i julhandeln slå ett slag för vår julsida där vi samlat deals från våra annonsörer.

Det är framför allt höjda provisioner, bonusar till nya affiliates och tävlingar med provisionsbonusar i potten. Något presentkort finns också, men mest är det cash för det vet vi brukar uppskattas mest!

http://www.adrecord.com/jul-2014

Släng gärna ett öga och plocka upp några schyssta affiliateprogram att marknadsföra. Partykungen.se har t.ex. riktigt snygga julbanners uppladdade och provisionen höjd till 15% t.o.m. julafton.

Tack för i år, lycka till med julhandeln och ha en fin avslutning på 2014!

Mvh
Jonny, Markus och Jesper

Piraten 2016-07-05 13:13

Länge sedan någon skrev här så vill inkomma med ett klagomål.
Hade precis ett supportärende som jag var tvungen att vänta i hela fem minuter på innan det blev löst.
Får det gå till på det här viset?

elofsson 2016-07-05 13:20

Citat:

Ursprungligen postat av Piraten (Inlägg 20518566)
Länge sedan någon skrev här så vill inkomma med ett klagomål.
Hade precis ett supportärende som jag var tvungen att vänta i hela fem minuter på innan det blev löst.
Får det gå till på det här viset?

Tråkigt att höra att du behövde vänta men vi har dessvärre lite längre svarstid nu under sommaren. =)

Mvh
Jonny

bredbandsbloggen.se 2017-02-01 07:46

Är adrecord nere igen? Jag kan pinga den men den fungerar varken med chrome eller IE.
Jag får felkod 504 Gateway time out.

bredbandsbloggen.se 2017-02-01 08:11

Ok, ser ut som om den e tebaks igen. Jag ber om ursäkt för "morgonkaffet i halsen".

Adrecord 2017-02-01 13:38

Citat:

Ursprungligen postat av bredbandsbloggen.se (Inlägg 20521988)
Är adrecord nere igen? Jag kan pinga den men den fungerar varken med chrome eller IE.
Jag får felkod 504 Gateway time out.

Citat:

Ursprungligen postat av bredbandsbloggen.se (Inlägg 20521989)
Ok, ser ut som om den e tebaks igen. Jag ber om ursäkt för "morgonkaffet i halsen".

Hej! Det stämmer att vi hade en störning mellan ca kl 7-8 imorse som innebar att vår webb inte gick att nå. Klick och spårning som ligger externt och redundant påverkades inte av detta. Beklagar strul.

Mvh
Jonny

bredbandsbloggen.se 2017-12-20 07:23

Ser ut som om något är galet med er sida igen. Helt plötsligt kan jag inte logga in. Får besked att "Denna användaren existerar inte..."

Adrecord 2017-12-20 09:38

Hej!

Du har även mailat vår support och jag har nu svarat dig där.

Ärendet är av sådan karaktär att den primärt behöver hanteras mellan dig och oss och därför kan jag inte ge några ytterligare detaljer publikt kring detta.

Mvh
Jonny

Herrolov 2018-04-04 22:37

Tråkigt, Adrecord har nu anlitad Cool Company för att hantera utbetalningar.

Tjäna 10.000:- och du får ut 5.008:- (https://coolcompany.com/se/rakna-ut-...for-jag-i-lon/)

Dags att hoppa över till Adtraction eller avfärda den svenska marknaden helt, antar jag..

Mycket trist, Adrecord har varit riktigt bra med utmärkt support.

NuCo 2018-04-05 07:32

Om du är privatperson så måste Adrecord / Adtraction och alla svenska nätverk dra av för skatt och arbetsgivarkostnader. Blir väl ca 47%.

Den enda skillnaden är istället för att Adrecord ska hålla på med så har de anlitat CC och de tar ut en avgift.

Vill du slippa detta så starta egen firma . Då får du själv betala skatt mm.

Herrolov 2018-04-05 08:34

Citat:

Ursprungligen postat av NuCo (Inlägg 20525956)
Om du är privatperson så måste Adrecord / Adtraction och alla svenska nätverk dra av för skatt och arbetsgivarkostnader. Blir väl ca 47%.

Den enda skillnaden är istället för att Adrecord ska hålla på med så har de anlitat CC och de tar ut en avgift.

Vill du slippa detta så starta egen firma . Då får du själv betala skatt mm.

Nej, den enda skillnaden är inte att 5% av dina intäkter nu ges iväg till någon annan.

Problemet är att jag bor utomlands och att förbereda papper härifrån tar lång tid och är en relativt komplicerad process.

Så istället för att fortsätta som vanligt där jag skattar på egen hand i mitt land, blir jag nu påtvingad 47% avdrag på mina intjänade pengar. Bisarrt.

Utan förvarning implementerades detta dessutom. Så alla semesterdagar som spenderades framför datorn. Juldagen, kvällar och helger som dedikerade till arbete. De pengarna skalas nu av med 47%, utan förvarning!

Om Adrecord hade meddelat detta 1-2 månader INNAN själva rånet, så hade det varit en annan sak.

Bara i Sverige..

Adrecord 2018-04-05 10:34

Hej,

Det stämmer att vi börjat anlita Cool Company för utbetalningar till privatpersoner och att detta medför en kostnad på 5%. Anledningen är att vi vill kunna betala ut i Sverige och globalt och att skatter hanteras och betalas in på rätt sätt i respektive land.

För Sverige blir t.ex. skillnaden i nettolön 27 kr om ett provisionsbelopp på 1000 kr utbetalas från oss.

Samarbetet med Cool Company kommer också med diverse fördelar som sänkt utbetalningsgräns från 1000 kr till 300 kr samt att utbetalningar kan göras när som helst och hur ofta som helst. Dessutom ges möjlighet till avdrag kopplade till arbetet, rabatt på resor och hyrbil, försäkringar, möjlighet till tjänstepensionssparande m.m.

Detta gäller som sagt endast privatpersoner. För företagare, oavsett land, betalar vi ut provisionen precis som vanligt.

För specifika ärenden hänvisar vi som vanligt till [email protected] och vi löser givetvis en tillfällig kompensation motsvarande kostnaden (5%) om någon privatperson vill avsluta sitt konto till följd av detta och få hela sitt saldo utbetalt som lön med skatteavdrag.

Mvh
Jonny

wave media 2018-04-06 11:06

Citat:

Ursprungligen postat av Herrolov (Inlägg 20525957)
Nej, den enda skillnaden är inte att 5% av dina intäkter nu ges iväg till någon annan.

Problemet är att jag bor utomlands och att förbereda papper härifrån tar lång tid och är en relativt komplicerad process.

Så istället för att fortsätta som vanligt där jag skattar på egen hand i mitt land, blir jag nu påtvingad 47% avdrag på mina intjänade pengar. Bisarrt.

Utan förvarning implementerades detta dessutom. Så alla semesterdagar som spenderades framför datorn. Juldagen, kvällar och helger som dedikerade till arbete. De pengarna skalas nu av med 47%, utan förvarning!

Om Adrecord hade meddelat detta 1-2 månader INNAN själva rånet, så hade det varit en annan sak.

Bara i Sverige..

Skicka dem bara dina företagsuppgifter från lander du bor i så får du hela summan utbetald.

Herrolov 2018-04-06 16:45

Citat:

Ursprungligen postat av wave media (Inlägg 20525972)
Skicka dem bara dina företagsuppgifter från lander du bor i så får du hela summan utbetald.

Jag har kontaktat mitt "nya" lands myndigheter för att få ut rätt papper. Dessvärre fungerar inte sådant speciellt smidigt här, så det tar tid.

Så det hade ju varit bra om detta meddelades innan man ordnade så att sagda företag tar hand om fakturor och sedermera få 5% av mina inkomster. Nu kom det helt utan förvarning att det här företaget ska få 5% av min lön och att jag måste kontakta myndigheter för att få ut papper.

Men jag får väl anpassa mig och acceptera läget, nu efter att min initiala frustration har lagt sig.

elofsson 2018-04-06 16:59

Citat:

Ursprungligen postat av Herrolov (Inlägg 20525975)
Jag har kontaktat mitt "nya" lands myndigheter för att få ut rätt papper. Dessvärre fungerar inte sådant speciellt smidigt här, så det tar tid.

Så det hade ju varit bra om detta meddelades innan man ordnade så att sagda företag tar hand om fakturor och sedermera få 5% av mina inkomster. Nu kom det helt utan förvarning att det här företaget ska få 5% av min lön och att jag måste kontakta myndigheter för att få ut papper.

Men jag får väl anpassa mig och acceptera läget, nu efter att min initiala frustration har lagt sig.

Oavsett om utbetalning görs av oss eller Cool Company så behöver vi samma typ av dokumentation för att säkerställa identitet, hemvist och skattskyldighet för att kunna betala in korrekt skatt på rätt sätt i respektive land. Tidigare har vi lagt detta på våra affiliates att sköta utanför Sverige men nu vill säkerställa detta i alla led och hjälpa våra affiliates att skatta rätt. Därav detta nya samarbete med Cool Company.

Det är sällan rekommenderat att skatta som privatperson vid större affiliateinkomster utan här rekommenderar vi att man tar in sina inkomster i ett bolag, men det är en annan diskussion. För företag sker som sagt ingen förändring mot idag.

Mvh
Jonny, Adrecord

Herrolov 2018-04-16 22:13

Citat:

Ursprungligen postat av wave media (Inlägg 20525972)

Så, nu när jag har fått klarhet i vad som pågår så kan jag ju informera de som är nya eller bor utomlands och hamnar i samma förvirring som mig. Kanske hjälper det någon:

Dina inkomster faktureras alltså nu av CoolCompany. Detta kommer att resultera i att du får ut 50,1% av dina inkomster fram tills dess att du hostat upp ett A1-dokument till sagda företag.

Ett A1-dokument är till för de som arbetar i två EU-länder samtidigt och inte ville dubbelbeskattas i de båda länderna. Du räknas numera som "anställd" hos Cool Company, som betalar ut din lön. Det spelar alltså ingen roll om du, som mig, varken bor, arbetar eller skattar i Sverige längre.

Vanligtvis är det företag som skickar sina anställda utomlands som utfärdar och hanterar A1-dokumenten. Det är ytterst sällan privatpersoner som sysslar med sånt.

Jag har själv varit i kontakt med sociala myndigheterna här i mitt "nya land" och det tycks vara bökigt och omständigt. Och troligtvis tidskrävande, med tanke på hur byråkratin fungerar. Detta berättade hon efter att hon fnittrat färdigt över att den här "anställningen" tvingats på mig.

För den som vill få ut A1-dokument så kan den här sidan vara bra att titta på: https://europa.eu/youreurope/citizen...s/index_sv.htm

Väl mött!

wave media 2018-04-17 09:47

Citat:

Ursprungligen postat av Herrolov (Inlägg 20526043)
Så, nu när jag har fått klarhet i vad som pågår så kan jag ju informera de som är nya eller bor utomlands och hamnar i samma förvirring som mig. Kanske hjälper det någon:

Dina inkomster faktureras alltså nu av CoolCompany. Detta kommer att resultera i att du får ut 50,1% av dina inkomster fram tills dess att du hostat upp ett A1-dokument till sagda företag.

Ett A1-dokument är till för de som arbetar i två EU-länder samtidigt och inte ville dubbelbeskattas i de båda länderna. Du räknas numera som "anställd" hos Cool Company, som betalar ut din lön. Det spelar alltså ingen roll om du, som mig, varken bor, arbetar eller skattar i Sverige längre.

Vanligtvis är det företag som skickar sina anställda utomlands som utfärdar och hanterar A1-dokumenten. Det är ytterst sällan privatpersoner som sysslar med sånt.

Jag har själv varit i kontakt med sociala myndigheterna här i mitt "nya land" och det tycks vara bökigt och omständigt. Och troligtvis tidskrävande, med tanke på hur byråkratin fungerar. Detta berättade hon efter att hon fnittrat färdigt över att den här "anställningen" tvingats på mig.

För den som vill få ut A1-dokument så kan den här sidan vara bra att titta på: https://europa.eu/youreurope/citizen...s/index_sv.htm

Väl mött!

Men tanke på att du undviker att bemöta frågan ang aeget företag så antar jag att du inte har något utan vill att de ska skicka ersättningen till dig som privatperson?

Jag jobbar också som freelancer och har ännu inte stött på ett företag som jag gjort tjänster åt i Sverige som skickar pengar till mitt konto utna att jag anger företagsuppgifter så att de kan redovisa det.

Om du har tips på några svenska företag som betalar ersättning "svart" så får du gärna dela med dig, det hade varit guld värt.

Herrolov 2018-04-17 09:56

Citat:

Ursprungligen postat av wave media (Inlägg 20526053)
Men tanke på att du undviker att bemöta frågan ang aeget företag så antar jag att du inte har något utan vill att de ska skicka ersättningen till dig som privatperson?

Jag jobbar också som freelancer och har ännu inte stött på ett företag som jag gjort tjänster åt i Sverige som skickar pengar till mitt konto utna att jag anger företagsuppgifter så att de kan redovisa det.

Om du har tips på några svenska företag som betalar ersättning "svart" så får du gärna dela med dig, det hade varit guld värt.

Var har någon frågat om jag har ett företag? Vänligen citera personen som frågar om jag har ett företag. Och det räcker inte att bevisa det, du måste ha ett A1-dokument.

Frågan är varför du ljuger? Det finns FLERA stora företag och nätverk som betalar till privatpersoner utomlands utan att dra av någon skatt och Adrecord har varit en av dem.

Så du påstår att jag undviker att svara på en fråga som ingen ställt och du försöker påstå att svenska nätverk och företag inte "betalar ersättningar "svart"".

Med andra ord har båda dina inlägg hittills varit felaktiga och lögner.

Det låter som att du har en agenda.

elofsson 2018-04-17 11:35

Citat:

Ursprungligen postat av Herrolov (Inlägg 20526055)
Det finns FLERA stora företag och nätverk som betalar till privatpersoner utomlands utan att dra av någon skatt och Adrecord har varit en av dem.

Det är just denna problematik vi velat hjälpa våra affiliates utan företag med och vi har valt att göra det tillsammans med Cool Company för att allt ska bli korrekt.

Detta samarbete innebär inte att skatten blir högre.

I övrigt så skulle jag gärna se att skattediskussionen förs i separat tråd.

wave media 2018-04-17 12:03

Citat:

Ursprungligen postat av Herrolov (Inlägg 20526055)
Var har någon frågat om jag har ett företag? Vänligen citera personen som frågar om jag har ett företag. Och det räcker inte att bevisa det, du måste ha ett A1-dokument.

Frågan är varför du ljuger? Det finns FLERA stora företag och nätverk som betalar till privatpersoner utomlands utan att dra av någon skatt och Adrecord har varit en av dem.

Så du påstår att jag undviker att svara på en fråga som ingen ställt och du försöker påstå att svenska nätverk och företag inte "betalar ersättningar "svart"".

Med andra ord har båda dina inlägg hittills varit felaktiga och lögner.

Det låter som att du har en agenda.

Nämn gärna de företag? Jag menar allvar jag vill gärna promota deras tjänster.

Vet ej vad det är för fel på dig, men även du bör ju förstå att ett företag INTE kan betala ut ersättning för en tjänst till en privatperson bara så där, utan att redovisa det. Det är ju olagligt.

Jag har sagt flera ggr att du ka nskicka dina företagsuppgifter och du har inte sagt att du inte har ett företag, utan att det är krångligt att få fram uppgifter i byn du bor i. Så ja, du undviket svara på den frågan indirekt.

Bevisa vad, försök inte krångå det. Skicka in dina företaguppgifter, gör rätt för dig och de komme betala ut pengarna. Det är inte svårare än så.

Herrolov 2018-04-17 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av wave media (Inlägg 20526059)
Nämn gärna de företag? Jag menar allvar jag vill gärna promota deras tjänster.

Vet ej vad det är för fel på dig, men även du bör ju förstå att ett företag INTE kan betala ut ersättning för en tjänst till en privatperson bara så där, utan att redovisa det. Det är ju olagligt.

Jag har sagt flera ggr att du ka nskicka dina företagsuppgifter och du har inte sagt att du inte har ett företag, utan att det är krångligt att få fram uppgifter i byn du bor i. Så ja, du undviket svara på den frågan indirekt.

Bevisa vad, försök inte krångå det. Skicka in dina företaguppgifter, gör rätt för dig och de komme betala ut pengarna. Det är inte svårare än så.

Återigen - citera där någon har frågat mig om jag har ett företag.

Du har ingen aning om jag har ett företag, sole proprietorship eller kör som privatperson.

Baserat på din okunnighet och ditt sätt att skriva så antar jag att du är väldigt ung. Eller ensam. Men jag har sagt till dig, att det inte räcker att skicka "företagsuppgifter", du behöver ett A1-dokument. Hur svårt är det att förstå?

Allt du gör är att sprida lögner, anklaga och ha en allmänt arrogant attityd. Att du dessutom fortsätter trots att du har blivit "tagen på sängen" visar ju vilken bristande karaktär du besitter.

wave media 2018-04-17 12:51

Citat:

Ursprungligen postat av Herrolov (Inlägg 20526060)
Återigen - citera där någon har frågat mig om jag har ett företag.

Du har ingen aning om jag har ett företag, sole proprietorship eller kör som privatperson.

Baserat på din okunnighet och ditt sätt att skriva så antar jag att du är väldigt ung. Eller ensam. Men jag har sagt till dig, att det inte räcker att skicka "företagsuppgifter", du behöver ett A1-dokument. Hur svårt är det att förstå?

Allt du gör är att sprida lögner, anklaga och ha en allmänt arrogant attityd. Att du dessutom fortsätter trots att du har blivit "tagen på sängen" visar ju vilken bristande karaktär du besitter.

Tagen på sängen av vad? Jag skrev att det räcker att du skickar dina företagsuppgifter för att du ska få betalning, och du pratade om att du kontaktat landets myndigheter för att få ut rätt papper. Om du skickar fakturor till dina andra kunder så har du väl redan dina uppgifter? Eller måste man ställa frågor till dig som till ett litet barn för att du ska förstå?

Men du kan ha rätt. Jag skickade mina uppgifter till de, som jag gör till alla andra jag fakturerar för mina tjänster och det var inga problem. Men vi får vänta på en bekräftelse från de att det även krävs A1 dokument också. I så fall har du rätt, det är ganska dåligt av de.

elofsson 2018-04-17 12:57

Som sagt, vänligen för denna diskussion i annan tråd.

Herrolov 2018-04-17 13:00

Citat:

Ursprungligen postat av wave media (Inlägg 20526061)
Tagen på sängen av vad? Jag skrev att det räcker att du skickar dina företagsuppgifter för att du ska få betalning, och du pratade om att du kontaktat landets myndigheter för att få ut rätt papper. Om du skickar fakturor till dina andra kunder så har du väl redan dina uppgifter? Eller måste man ställa frågor till dig som till ett litet barn för att du ska förstå?

Men du kan ha rätt. Jag skickade mina uppgifter till de, som jag gör till alla andra jag fakturerar för mina tjänster och det var inga problem. Men vi får vänta på en bekräftelse från de att det även krävs A1 dokument också. I så fall har du rätt, det är ganska dåligt av de.

Jag förstår inte ens vad du gaggar om i slutet. Att du inte kan urskilja "de" och "dem" gör det ännu svårare att förstå vad du vill få sagt.

Bara för att du bor i en sliten lägenhet, som du inte ens äger, i Hägersten behöver du inte ta ut din frustration här. Det känns väl ganska sorgligt att på ålderns höst sitta och hetsa folk över nätet, inte sant? Ta ut din livsfrustration någon annanstans.

Allt jag har sagt stämmer. Allt du har sagt stämmer inte. Jag vidhåller mitt initiala inlägg om hur det fungerar gällande A1-dokument. Du kan fortsätta sprida din sorgsna dynga med en massa påhitt och en dryg attityd.

@elofsson, absolut. Allt är klart hur det fungerar, och mitt sista inlägg var enbart ett tips till folk som bor i utlandet eller som ska flytta utomlands. Så att de slipper googla och kontakta olika instanser för att få svar. Det var alltså inte menat som ett hån eller kritik mot Adrecord.

Detta blir mitt sista inlägg i ärendet, på din förfrågan.

Fortsatt trevlig dag.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson