WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Rekommenderar ni City Network? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1045526)

MusikMixen 2011-01-15 14:37

Jag använder mig av Loopia till två sidor. Tycker loopia har blivit riktigt bra och snabba när det gäller att regga domän eller begära support.

Loopia gick ut som stora, sedan gick deras system åt helsike. Binero blev helt plötsligt bäst och nu är deras tid över med en massa strul.. Är det att vänta sig City Networks nergång oxå, kanske? Under min tid här på WN så har jag lärt mig att man som webbhotellsägare ska ligga lågt och inte skryta om sina tjänster iaf, hehe..

johan1234 2011-01-20 12:30

Dansbandsdax - som kommentar till din fråga om uppgång och fall. Riktigt stor tillväxt är alltid svårt att hantera. Konkurrensen är så pass hård idag att det är nog svråt att göra en binero så att säga. Dubbla intäkterna på bara webbhotell...

Vi har dock varit med i 10 år och byggt upp ett par av Sveriges största driftsföretag. Känner oss trygga i att kunna hantera det. Fö sökes en ny support person - i syfte att ta ytterligare suppor som vi förväntar oss till hösten. :-)

tartareandesire 2011-01-20 12:49

Citat:

Ursprungligen postat av Dansbandsdax.se (Inlägg 20387924)
Jag använder mig av Loopia till två sidor. Tycker loopia har blivit riktigt bra och snabba när det gäller att regga domän eller begära support.

Loopia gick ut som stora, sedan gick deras system åt helsike. Binero blev helt plötsligt bäst och nu är deras tid över med en massa strul.. Är det att vänta sig City Networks nergång oxå, kanske? Under min tid här på WN så har jag lärt mig att man som webbhotellsägare ska ligga lågt och inte skryta om sina tjänster iaf, hehe..

Håller med dig helt och hållet. Loopia känns väldigt stabila jämfört med många konkurrenter. De vill inte så mycket men man vet vad man får :)

Erik Stenman 2011-01-21 16:29

Ner fler som City Network är nere för?

tartareandesire 2011-01-21 16:32

Citat:

Ursprungligen postat av Erik Stenman (Inlägg 20389100)
Ner fler som City Network är nere för?

Funkar fint här.

Erik Stenman 2011-01-21 16:33

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20389101)
Funkar fint här.

Min sida har pendlat mellan att inte fungera och fungera de senaste 30 minuterna. Dessutom kommer jag inte åt FTP:n :(

MusikMixen 2011-01-21 16:44

Citat:

Ursprungligen postat av johan1234 (Inlägg 20388859)
Dansbandsdax - som kommentar till din fråga om uppgång och fall. Riktigt stor tillväxt är alltid svårt att hantera. Konkurrensen är så pass hård idag att det är nog svråt att göra en binero så att säga. Dubbla intäkterna på bara webbhotell...

Vi har dock varit med i 10 år och byggt upp ett par av Sveriges största driftsföretag. Känner oss trygga i att kunna hantera det. Fö sökes en ny support person - i syfte att ta ytterligare suppor som vi förväntar oss till hösten. :-)

Det är nog ingen dum ide att förstärka oavsett. Binero gick ju från 0 - 100 på en dag, kändes så iaf. Mitt ex hade Aleborg och supporten där var helt underbar, de tom hjälpte henne med koden i scriptet när det strulade, det är service för mig :)

Hur Binero är vet jag inte, men har förstått att de har en super bra service, men i detta läget hjälper det verkligen inte.

Jag vet inte hur deras tekniker jobbar eller deras server park ser ut. Men med tanke på alla problem som uppstått så hade jag nog tagit en funderar på om deras tekniker verkligen gör det de ska. Sedan hade jag checkat med leverantörer av hård och mjukvaran och frågat de om hjälp. Så som det är nu skäms man nästan över Binero samtidigt som man tycker jäkligt synd om de.

Med tanke på hur aktiva du är här, så blir det kanske en Binero för er del, men se då till att ha allt fixat ;)

patrikweb 2011-01-21 16:49

Citat:

Ursprungligen postat av Erik Stenman (Inlägg 20389102)
Min sida har pendlat mellan att inte fungera och fungera de senaste 30 minuterna. Dessutom kommer jag inte åt FTP:n :(

Dom kanske fått någon DDoS, fick själv en DDoS senaste 30 min på runt 800Mbit. Inte något som påverkade något eller skapade några larm.

Såg det bara på live nätkartan man har på kontoret.

Erik Stenman 2011-01-21 17:06

Det är jobbigt när jag försöker utveckla mot servern och allt ligger nere. Dessutom var dom 35+ minuter sena med att uppdatera driftstatus på bloggen..

Björklund 2011-01-21 17:34

Citat:

Ursprungligen postat av patrikweb (Inlägg 20389109)
Dom kanske fått någon DDoS, fick själv en DDoS senaste 30 min på runt 800Mbit. Inte något som påverkade något eller skapade några larm.

Såg det bara på live nätkartan man har på kontoret.

Det är ju snart läge att byta nick till ddos-webpatrik? :)

patrikweb 2011-01-22 01:01

Citat:

Ursprungligen postat av Björklund (Inlägg 20389117)
Det är ju snart läge att byta nick till ddos-webpatrik? :)

Har faktiskt tappat räkningen på antal DDoS bara som varit under denna veckan.

johan1234 2011-01-22 10:49

Erik - får ett fåtal kunder "svajade" det, inte pga ddos-attack eller liknande, utan att ett par servrar utnyttjade för mycket minne - på felaktigt sätt. Åtgärdades och de sajterna var åter utan "svaj" efter ca 2 timmar.

johan1234 2011-01-22 10:53

patrikweb - vi hade en vänlig och kunnig kund som en gång påpekade hur vi använde orden garantera och garanti. Ingen av oss kan garantera viss upptid (månen kan falla ner och vi kan inte förutse detta :-) men däremot kan vi alla ge garantier och i bästa fall ersättning om man inte uppfyller garantin. Såg att du använde garantera upptid (som vi gjorde och kanske har kvar någonstans med vi har försökt förändra). Tänkte bara påpeka det då det är lätt att förväxla orden...

tartareandesire 2011-01-22 13:09

Citat:

Ursprungligen postat av johan1234 (Inlägg 20389196)
patrikweb - vi hade en vänlig och kunnig kund som en gång påpekade hur vi använde orden garantera och garanti. Ingen av oss kan garantera viss upptid (månen kan falla ner och vi kan inte förutse detta :-) men däremot kan vi alla ge garantier och i bästa fall ersättning om man inte uppfyller garantin. Såg att du använde garantera upptid (som vi gjorde och kanske har kvar någonstans med vi har försökt förändra). Tänkte bara påpeka det då det är lätt att förväxla orden...

Om månen faller ner så finns nog inte möjligheten att ge någon ersättning kvar :)

johan1234 2011-01-23 09:30

Sant! :-) Hoppas poängen gick fram trots extremfallet som gavs. :-)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson