![]() |
Komiskt på binerodrift.se (http://www.binerodrift.se/?groupId=47&m=201012): enligt den så ska den brandvägg som varit nere mest under hela året, varit nere i 3h och 35 minuter.
Bara idag var de väl nere i över 10 timmar.. ? |
Citat:
|
Värt att läsa IDG's artikel: http://www.idg.se/2.1085/1.360655/br...slog-ut-binero.
Ja, det är ju inte särskilt bra reklam det här. Diggar headern "Ett misslyckat byte av brandväggar slog på onsdagsmorgonen ut hela webbhotellet Binero." - Haha det är så sorgligt men uppenbarligen sant ^^ |
Citat:
|
Citat:
Jag har använt Binero i nästan 10 år (på den tiden de hette Aleborg och det mesta var bättre) och för den typ av enklare sajter jag skapat åt kunder så har Binero fungerade lysande under många års tid, speciellt i förhållande till vad det kostar. Så att säga "man får vad man betalar för" är inte hela sanningen, de försämringar som skett på flera plan på senaste åren (och då tänker jag inte ens gå in på Binero 2.0) är ett avsteg från vad man brukade få för sina pengar. |
Jag är inte direkt den som brukar klaga. Men man börjar allt ledsna nu...
Sen det här Binero 2.0 som alla nya kunder får sen ett bra tag tillbaka har man ju blivit lovad bra länge nu. Tror senaste jag hörde var hösten 2010. Men det känns som att det har passerats nu när man sitter här med -20 grader och snö. Känns just nu som att man som kund sedan tidigare ska betala för det gamla sega. Medans nya kunder får det nya fräscha. Vet ju dock inte om 2.0 är så väldans mycket bättre, men har fått intrycket av det i alla fall. Just nu är man oftast fast i labyrinten när man försöker hitta något i den snabba och användarvänliga kontrollpanelen :). Det ska också bli intressant och se om Internetworld kollat driftsäkerheten nu vid den här tidpunkten som de gjorde i det senaste webbhotellstestet. Lär inte bli något dunderresultat direkt... Jag saknar Bineros glansdagar när man faktiskt tyckte att det var Sveriges bästa webbhotell. Vet inte om jag kan rekommendera Binero till bekanta längre för tillfället. |
Citat:
Jag har väldigt lite erfarenhet av serverdrift men till och med jag hade kunnat tänka ut att det är bra idé att göra en gradvis utbrytning och att testköra lite innan man kopplar ur de gamla maskinerna och kör allt genom de nya. Det är ju bara sunt förnuft att göra så. |
Lunarmys: Pingdom visar en uptime på 99.13% för denna månad. Binerodrift visar 99.45-99.66% :)
|
Jag tycker Binero är grymma iaf, har inte haft några större problem med dem och jag gillar deras support och prestanda.
Det ända jag kan klaga på är att migreringen till 2.0 drar ut på tiden. De sa att det skulle påbörjas under hösten, dock vet jag inte vilket år... ;) |
phpMyAdmin
Någon annan som har strul med att ansluta till dom med phpMyAdmin?
Får meddelande att deras certifikat löpt ut men även om jag lägger till ett undantag så funkar det inte. Va så igår med men då va det inget certifikat fel. Jag har inte kollat med supporten en tänkte först ta en koll här... |
|
Citat:
|
Konstigt att det är deras storage som lägger av varje gång. De har ju inte
direkt köpt billigaste skiten om man säger så.. NetApp har ju ett riktigt gott rykte om att vara både stabila och dyra - lite som EMC. Kanske är själva storage-nätet som strular (switcharna/HBA:erna)?.. |
Vet inte om ngn annan har läst ryktena om Binero blivit hackade? Det florerar iallafall en del på flashback nu.
|
Citat:
Hörde bara lite snabbt om det då jag varit bortrest i tyskland hela veckan så har jag orkat läsa allt som skrivits. Har dock inte läst vad som står på FB. Men vad jag fattade så fixade dom det snabbt. |
Det verkar som om Binero nu får uppleva den växtvärk som vi själva fick uppleva när kritiken som allra mest haglade över oss, runt 2007-2008. Det är ju lätt att vara extra tillmötesgående ("Sveriges vänligaste support") när man är lite av en "underdog" och inte har någon större volym av kunder att "hålla i handen"...
Nu gäller det att de snabbt lyckas få rätt på sin hårdvara och teknik, annars riskerar de att permanent skada sitt rykte. |
Din skadeglädje är nästan mer obehaglig än bineros inkompetens.
|
Citat:
Jag vet mycket väl vad Binero går igenom just nu, och det är allt annat än roligt... Jag önskar dem helt ärligt lycka till i sitt arbete. |
Kommer heller inte in på mitt konto längre pga inga rättigheter. Fick svar från supporten:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
För dem som ännu inte märkt av detta så har Binero problem med direktregistrering av .SE domäner idag.. Tröttnade efter 7h väntan och reggade den på ett annat ställe.
Tyvärr får man inte heller någon information på deras sida om att dem har just problem med detta. |
Citat:
|
Citat:
Tillbaka till ämnet. Bineros nya miljö känns allt annat än stabil just nu men jag tror och hoppas de kommer få ordning på allt inom kort. Jag misstänkte för länge sedan att deras nya "vi är amerikaner"-strategi skulle medföra försämringar men det blev värre än jag trodde. |
Citat:
Kan inte mer än hålla med. Om hemköp i en annons skriver "Vi är 10kr billigare än konkurrenterna på falukorv" så tycker jag att det är helt ok. Om dom däremot skriver "Vi är 10kr billigare än Ica på falukorv" då tycker jag att det är en riktigt dålig stil. Skulle förmodligen bojkotta hemköp av ren princip. |
Citat:
Binero körde ju liknande kampanjer när Loopia hade allvarliga e-postproblem, där de hade en stor banner på IDG där de erbjöd "fungerande e-post" - vilket jag tyckte var vältajmat, lite humoristiskt och med "glimten i ögat." Jag tror inte branschen tar skada av att konkurrenterna vågar pika varandra lite då och då... Snarare tror jag vi får en öppnare och vänligare miljö att konkurrera i, samt snabbare utveckling av våra tjänster. :) Citat:
Men med dagens teknik är det lättare än någonsin med "overselling," då man betydligt enklare och snabbare kan skala upp/ner på hårdvaran. Så jag ska absolut inte säga att det är fel av Binero att ha de gränser som de har, för jag tvekar inte en sekund på att de hade hunnit fördubbla sina resurser på väldigt kort tid. Jag menar, vi hade klarat av det relativt enkelt och då har vi ingen dyr lösning från NetApp... ;) |
Citat:
Citat:
Måste säga att jag har sett er som en seriös konkurrent men nu börjar jag undra... |
Citat:
Och jag blir helt paff över hur "pessimistiska" många är här, som tolkar allt man skriver som direkt fientligt! Snart behöver man ha en advokat bredvid sig, innan man vågar skriva något på WN... |
Citat:
|
Citat:
Har du ens läst vad det hela handlar om? Eller vårt blogginlägg? Eller Bineros? Eller City Networks? Eller... Det handlade inte om några lättförtjänta stålar (vi gick ju minus på varje beställning) utan att istället ge One.com:s kunder en liten "knuff" så de tar tag i det hela och väljer en leverantör som inte ljuger sina kunder rätt upp i ansiktet. Nu blev det lite väl barskt och ännu mer off topic, och jag ber om ursäkt för det. Men jag kommenterade faktiskt miljön på WN på Twitter igår, och jag var inte ensam om att tycka att det har försämrats väldigt mycket senaste tiden. Några av de bästa inom sina områden höll med mig, några som hade kunnat tillföra hur mycket kunskap och erfarenhet som helst till alla nykomlingar i branschen... Synd att de istället väljer att överge forumet helt och hållet. För det är väl det som detta forum handlar om - utbyte av erfarenheter och kunskaper mellan branschkollegor? |
Jag ligger också på Binero och börjar bli lite trött på problemen där.
Efter att få svaren... "det kommer bli bra, vänta lite bara... vi ska bara uppdaterar en sak... bara vi byter till v2.0..." Samma svar under mer än ett år nu? Är ju kul att de går bra för dem och att de växer, men om de "blivit för stora för fort" så kan de snabbt gå åt andra hållet istället tyvärr... För flera år sedan låg jag på Surftown (och som Jonathan tidigare nämnde fick stora problem) Då rekommenderade alla Binero som var mer "personligt" otroligt bra och bäst på allt... Då är man återigen i samma sits :( Frågan är vart man ska byta till nu, många pratar om Oderland... Känner någon till ett webbhotell som är bra, men som INTE planerar att om något år bli störst, bäst och vackrast... vilket uppenbarligen ofta leder till katastrof :confused: |
Gör som jag. Själv är bäste dräng.
Amazon EC2 micro-instans för hosting = bra prestanda och minimal kostnad. Amazon Route 53 för DNS = man slipper bli collateral damage i DDoS eller falla offer för folk som inte kan koda (se min gnälltråd om egensajt.se's DNS:er) |
Stackars Jonathan, vad hände där? Helt omotiverade påhopp på hans inlägg, inkl från moderators. Wn är verkligen på väg utför.
Och nej, inte kund hos ST. |
Nu ligger våra projekt på binero nere... igen...Linweb43 hmm
|
Vi lever i en värld där vi ska tjäna pengar. Att utnyttja ngn konkurrent är helt OK, har man bara vinning av det så. Dock ska man ta det försiktigt när det gäller att publicera namn.
Jag tycker oxå ni går lite hårt mot @Jgabor, man måste få säga saker utan att bli anklagad :) |
Citat:
Jag och en kund har i samråd nyss valt att lägga dess domäner på GleSYS DNS, som också ligger på olika datacenter. |
fler mindre leverantörer (mindre hosting företag, webbdesigners, konsulter och liknande) borde göra som några av oss på WN gör.
Vi utbyter vpser och liknande tjänster där vi hostar DNS som vi på eget bevåg syncar emellan våra dnser då. Alltså att de vpser jag fått är "mina" som om jag vore kund hos dessa leverantörer. Och i gengäld så ger jag dem då en vps som de sätter upp sin dns på så som de själva vill. Det ger ett ganska bra underlag och själv har jag mer än 10 dns servrar och det kostar inte mycket att göra detta. Alla leverantörer bör göra liknande så de har stabila backupdnser i HELT externa nät. Alltså utanför deras egna ip-nät, helt utanför deras kontroll (förutom kontrollen de självklart har för vpsen/dedikerade servern). Tex om bineros nät helt dör.. så funkar fortfarande de externa dnserna för uppslagningar iallafall. Och inte att de kunder som endast har domäner+dns hos nu tex binero och hosting externt också helt förlorar sina siter. Detta kan alla bolag göra och det tycker jag de bör göra. Det finns ett samarbete på gång som ska fungera som en "pool" som kanske skulle vara aktuellt. DNS är ju inte en direkt krävande tjänst generellt. |
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:00. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson