WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Snart når .SE miljonen.. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1044037)

mindphaser 2010-10-01 22:48

Citat:

Ursprungligen postat av evomedia (Inlägg 20371654)
Svårt att registrera något vettigt:P

Var går gränsen för ngt vettigt? :)

Tobab 2010-10-01 23:31

Citat:

Ursprungligen postat av betting (Inlägg 20371650)
Hur ändrar man namnservern på citynetwork? hittar inget om det:)

1. Tryck på knappen .SE i vänstra menyn.
2. Tryck på knappen ägare. Du kommer då in i vår domänhanterare.
3. I rutan "Domäner" listas de domäner ditt kontakt-id är ansluten till. Tryck på länken till den domän du ska byta namnserver på.
4. Tryck på knappen "ändra" i rutan "namnservrar".
5. Ändra namnservrar genom att ange de nya adresserna i rutorna "Namnserver 1" och "Namnserver 2". Du måste ange minst två namnservrar för att kunna byta. När du är klar trycker du på knappen "Ändra".
6. Ett meddelande visas som informerar om att domänen uppdateras. Detta ska bara ta några minuter.

kevandro 2010-10-01 23:40

Citat:

Ursprungligen postat av Tobab (Inlägg 20371662)
1. Tryck på knappen .SE i vänstra menyn.
2. Tryck på knappen ägare. Du kommer då in i vår domänhanterare.
3. I rutan "Domäner" listas de domäner ditt kontakt-id är ansluten till. Tryck på länken till den domän du ska byta namnserver på.
4. Tryck på knappen "ändra" i rutan "namnservrar".
5. Ändra namnservrar genom att ange de nya adresserna i rutorna "Namnserver 1" och "Namnserver 2". Du måste ange minst två namnservrar för att kunna byta. När du är klar trycker du på knappen "Ändra".
6. Ett meddelande visas som informerar om att domänen uppdateras. Detta ska bara ta några minuter.

På min står det "Domänadministration tillgänglig endast för .SE domäner." Vad är det för fel?

evomedia 2010-10-02 00:49

Citat:

Ursprungligen postat av mindphaser (Inlägg 20371661)
Var går gränsen för ngt vettigt? :)

hmm jadu det beror väl på egen smak:P dom jag registrerade först tycker jag var vettiga och något jag kan göra något utav men sen mot slutet så börjar det bli mindre kvalité och mer kvantitet på registreringarna :P

Mina första var dessa fina

mypoker.se
inklife.se
lenslife.se
Jeanslab.se
colins.se
emporio.se

sen började dessa reggas
outset.se
waterclouds.se
wako.se
silverschampo.se

någon annan som registrerat någon som dom gillar extra mycket??=)

evomedia 2010-10-02 02:35

Nu börjar problemen hos binero kännas av även för mig eller ja en kompis, hon har aldrig haft en domän förut och jag hjälpte henne regga 10. Allt var bra vi la till domänerna fyllde i hennes uppgifter och hela tiden stod det "att betala 0 kr" tryckte på beställa så fick hon en räkning på 250kr :P får se vad ekonomi säger

Ciffan 2010-10-02 04:20

Av de 10 hos Binero är jag mest nöjd med
munvig
kakmix

hade funderingar men avstod från
stursk
syrlig
lyckokast
ledbruten
skakad

Beslöt även att avstå från skita och pissa

mindphaser 2010-10-02 09:24

Citat:

Ursprungligen postat av Ciffan (Inlägg 20371686)
Av de 10 hos Binero är jag mest nöjd med
munvig
kakmix

hade funderingar men avstod från
stursk
syrlig
lyckokast
ledbruten
skakad

Beslöt även att avstå från skita och pissa

Letade själv mest efter nyckelordsdomäner för olika affiliateprojekt och hittade en hel del bra, om man ska använda AWKT som mått på detta.

T.ex. badrumsmatta(dot)se och dorrmattor(dot)se

Lycka till med alla nya domäner och projekt! :)

kevandro 2010-10-02 11:22

Blev ganska nöjd med letaflygresor.se och rymdresebyrå.se:)

BjörnJ 2010-10-02 14:29

Jag kan bekräfta att det fungerar att registrera gratis domäner hos Binero när man är inloggad, åtminstone i gamla kontrollpanelen. Utan någon kampanjkod (som jag inte har sett till). Man behöver inte heller beställa alla vid samma tillfälle. Jag beställde 6 st igår och 4 st idag.

Hur är det hos City Network? Jag antar att det fungerar att beställa några åt gången vid flera tillfällen där också?

Ciffan 2010-10-02 15:08

Jo, man kan beställa vid flera tillfälle hos City Network

Dessutom verkar City Network gå snabbare - kanske 99 öre gör att det blir mindre belastning. Jag beställde 10 st hos Binero i natt, bara 3 blev registrerade. Pratade med supporten när de öppnade och fick veta att de kördes (runt runt) mot .se tills de blivit registrerade eller nekade (ni förstår vad jag menar!) så det kunde ta lite tid. När det gått 12 timmar från det att jag beställde gav jag upp och registrerade dem hos City Network där det gick på direkten.

evomedia 2010-10-02 15:25

Hos citynetworks hur gör man för att reigstrera vid flera tillfällen har redan registrerat 43 st och jag vill regga dom andra 7 nu men ingenstans på kontrollpanelen kan jag hitta lägg till eller köp domän...

Hur gör man ni som har gjort?

tartareandesire 2010-10-02 15:30

Citat:

Ursprungligen postat av Ciffan (Inlägg 20371718)
Jo, man kan beställa vid flera tillfälle hos City Network

Dessutom verkar City Network gå snabbare - kanske 99 öre gör att det blir mindre belastning. Jag beställde 10 st hos Binero i natt, bara 3 blev registrerade. Pratade med supporten när de öppnade och fick veta att de kördes (runt runt) mot .se tills de blivit registrerade eller nekade (ni förstår vad jag menar!) så det kunde ta lite tid. När det gått 12 timmar från det att jag beställde gav jag upp och registrerade dem hos City Network där det gick på direkten.

Hehe, det var nog lite slumpmässigt. Upplevde själv det omvända, hos City Network tog det 20-30 min för en del medan det hos Binero gick på direkten.

BjörnJ 2010-10-02 15:39

De jag beställde hos Binero blev registrerade inom ett par minuter (bortsett från första timmen då jag aldrig lyckades få igenom någon order p.g.a. tekniskt fel eller vad det nu stog efter sista steget). Jag försökte dock inte under dagtid/kväll igår.

BjörnJ 2010-10-02 15:42

Citat:

Ursprungligen postat av evomedia (Inlägg 20371720)
Hos citynetworks hur gör man för att reigstrera vid flera tillfällen har redan registrerat 43 st och jag vill regga dom andra 7 nu men ingenstans på kontrollpanelen kan jag hitta lägg till eller köp domän...

Hur gör man ni som har gjort?

När jag har beställt hos City Network tidigare har det inte gått att beställa från kontrollpanelen. Man fick beställa ungefär som om man inte hade något konto där (och fylla i namn etc igen), men sedan hamnade domänerna på gamla kontot trots allt.

johan1234 2010-10-02 16:57

evomedia - gå här för att köra flera domännamn samtidigt. Kör du med samam person eller orgnummer så hamnar det på samma konto som eventuella tidigare beställningar. http://www.citynetwork.se/bulk_order

evomedia 2010-10-02 17:07

Citat:

Ursprungligen postat av johan1234 (Inlägg 20371730)
evomedia - gå här för att köra flera domännamn samtidigt. Kör du med samam person eller orgnummer så hamnar det på samma konto som eventuella tidigare beställningar. http://www.citynetwork.se/bulk_order

ok tack ska testa=) förresten en liten fråga till alla som använder binero och sitter på den gamla kontrollpanelen.

Kan man göra massändring för kontakt hos binero, om det går hur gör man?

Vill ha samma kontakt id/info för alla domäner men nu är det typ 15 olika...

Har provat söka men hittar inte.

dyplin 2010-10-02 17:26

Hur är det med domännamn på Citynetwork, raderas dem automatiskt om man låter bli att betala, eller måste man säga upp dem?

mindphaser 2010-10-02 19:00

Citat:

Ursprungligen postat av dyplin (Inlägg 20371734)
Hur är det med domännamn på Citynetwork, raderas dem automatiskt om man låter bli att betala, eller måste man säga upp dem?

Gissar på att dom avregistreras eftersom jag endast ser en "förnya" knapp brevid de domäner jag har som snart går ut.

evomedia 2010-10-02 19:02

1 bifogad(e) fil(er)
Jahapp någon mer som har förlorat rättigheterna till sitt konto??? Inta bara jag iaf en kompis har också det likadant...

Se bild

mindphaser 2010-10-02 19:25

Nu reggas miljonte domänen när som helst .....

Network 2010-10-02 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av mindphaser (Inlägg 20371742)
Nu reggas miljonte domänen när som helst .....

någon gång i natt gissar jag.

Ciffan 2010-10-02 19:47

Att det ska vara så lätt att dras med i köpyra ;)
Nu sitter jag med 20 domäner jag inte riktigt vet vad jag ska ha till - men en del var riktigt bra namn ...

Network 2010-10-02 19:53

Är det någon belöning eller pris utnämnt för den miljonte registreringen?.
Livstid-registrering kan man väl förutsätta?

Kedi 2010-10-02 20:48

Någon som vet om det är problemfritt att regga en .se domän via kontrolpanelen (eller nu vad det heter) på Binero? På Loopia får jag bara upp ett felmeddelande hela tiden. Jag antar att det är gratis att regga .se domän även om man har ett konto hos Binero för att sedan ändra om namnserverna så att de pekar till Loopia.

Hoppas ni fattar vad jag menar ...

AnOnYmUs 2010-10-02 20:55

Kul att se att ngn hade användning av dom jag la ut iallafall :)

Internet Sweden 2010-10-02 21:24

Någon som vill ha mer domäntips?
http://www.internetsweden.se/mindre-...nen-domantips/

Alto 2010-10-02 22:00

gött..... ;)

AnOnYmUs 2010-10-02 22:17

Utan att trampa dig på tårna Peter, men gäller fortfarande regeln om egenreklam? :)

Alto 2010-10-02 22:21

Citat:

Ursprungligen postat av AnOnYmUs (Inlägg 20371765)
Utan att trampa dig på tårna Peter, men gäller fortfarande regeln om egenreklam? :)

Stäng av din dator för dagen, gå ut träffa lite folk och få lite frisk luft!

Internet Sweden 2010-10-02 22:26

Citat:

Trodde inte att det skulle uppskattas om jag fyllde en hel sida med ett inlägg..

Alto 2010-10-02 22:28

Citat:

Ursprungligen postat av Internet Sweden (Inlägg 20371767)
Trodde inte att det skulle uppskattas om jag fyllde en hel sida med ett inlägg..

Istället ska vi tacka dig för du tog dig tid och sammanställde en lista!

Tack!

mindphaser 2010-10-02 22:29

Citat:

Ursprungligen postat av Network (Inlägg 20371744)
någon gång i natt gissar jag.

Japp....kollade fel....men NU börjar det närma sig :)

evomedia 2010-10-02 22:31

Citat:

Tacka den generösa mannen istället! Tack för tipset har nu 10 av dina tips i min lilla portfölj=)

AnOnYmUs 2010-10-02 22:34

Citat:

Ursprungligen postat av Alto (Inlägg 20371766)
Stäng av din dator för dagen, gå ut träffa lite folk och få lite frisk luft!

Jag föreslår att du taggar ner en bit.

Och angående Peters inlägg så kunde det likaväl ha stått "Om ngn är intresserad så har jag en större lista, PMa mig eller kolla min blogg".

Peter: Nej, jag vet att den långa listan inte skulle passa här.

Network 2010-10-02 22:39

För er som tror er sitta på för långa listor som ni inte vill posta.

Posta omslutet med PHP
PHP-kod:

din långa text 

eller HTML
HTML-kod:

din långa text
då blir det en scroller i inlägget om det är för långt.

AnOnYmUs 2010-10-02 22:40

Citat:

Ursprungligen postat av Network (Inlägg 20371772)
För er som tror er sitta på för långa listor som ni inte vill posta.

Posta omslutet med PHP
PHP-kod:

din långa text 

eller HTML
HTML-kod:

din långa text
då blir det en scroller i inlägget om det är för långt.

Thanx. Tänkte inte ens på det. :)

Internet Sweden 2010-10-02 23:02

Citat:

Ursprungligen postat av AnOnYmUs (Inlägg 20371771)
kunde det likaväl ha stått "Om ngn är intresserad så har jag en större lista, PMa mig eller kolla min blogg".

sant sant..

tartareandesire 2010-10-02 23:21

Citat:

Ursprungligen postat av Kedi (Inlägg 20371752)
Någon som vet om det är problemfritt att regga en .se domän via kontrolpanelen (eller nu vad det heter) på Binero? På Loopia får jag bara upp ett felmeddelande hela tiden. Jag antar att det är gratis att regga .se domän även om man har ett konto hos Binero för att sedan ändra om namnserverna så att de pekar till Loopia.

Hoppas ni fattar vad jag menar ...

Det framgår inte riktigt exakt vad du försökt göra och vilket felmeddelande du fått så det är lite svårt att svara på. Registrera domäner via kontrollpanelen på Binero går givetvis alldeles utmärkt och ändra namnservrar gör du som du själv vill (gäller även för Loopia naturligtvis).

AnOnYmUs 2010-10-02 23:40

Några hyffsade premiums.

Meddela gärna om ni reggar ngn.

IT o diverse
=============
idchips.se
mobilikoner.se
positionssystem.se
systemutveckla.se
ponchos.se

Mat och snacks
===============
kycklingklubbor.se
farskost.se
lagprisvaror.se
grillchips.se
sourcreamchips.se
pepparchips.se
baconchips.se
jordnötsringar.se
jordnotsringar.se
pistagenötter.se
pistagenotter.se
saltapinnar.se

Domännamn
============
landsdoman.se
landsdomän.se
landsdomäner.se
landsdomaner.se
registrarlista.se

Restaurang
===============
kallskankor.se
kallskänkor.se
huvudkock.se
servitor.se
servitorer.se
servitörer.se
servitriser.se
krogvakter.se
serveringen.se

dyplin 2010-10-03 00:03

Tackar för dina tips Peter, blev ett par därifrån :)
Uppe i 50 på City network nu, och köpte från binero igår, bara loopia kvar ;)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson