![]() |
Efter att ha scrollat igenom 8 sidor, och finner att man det finns i 3st filer så blir man något pissed...
|
Citat:
|
Citat:
|
Ni missade xxx.se haha
|
Saftig årsavgift på alla dom där...
|
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
|
Tänk vad kul om vi hade haft ett domänpris på 300kr eller mer istället :) Så slipper en person sitta på över 5000 domäner bara för att...
|
Hoppas SEDO parkeringen ger lite cäsh :) Du måste ha en bra deal med dem?
|
Citat:
|
Citat:
|
|
Citat:
Lycka till Marcus med din försäljning! |
omfg! :)
Imponerande måste jag säga, ska se om jag behöver nått! *känner sig som ett barn i en godisaffär* |
bra att affär och köpa dom för 6k och sälja för 5millar :-)
|
Jag har gjort en sökbar lista:
http://lajm.eu/emil/lll.se/ |
Jag vill höra om dagen då du tänkte: "jag köper alla resterande domäner med 3 bokstäver" till dagen då du betalade loopiafakturan. Måste cirkulerat mycket i huvudet. Loopia måste ha undrat också om det här va på riktigt?
Berätta :) Tror detta kan bli en lysande affär och hoppas att detta blir ett klipp för dig. Friskt vågat hälften vunnet. Axel |
Mycket imponerande lista (och faktura). Jag som nästan satte kaffet i halsen när det kom en faktura på 2300 kr för ett gäng domäner.
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Bjuder 10kr för hwf.se.
|
Citat:
Följande domäner är sålda och alltså ej till salu samt ej inkluderade i eventuellt köp-nu paket-pris för "alla" domäner: czy.se, crz.se, vww.se, quk.se, bzd.se, lxk.se, lxu.se, llx.se |
Nu tror jag nog att det räcker med Loopias ordinarie pris vilket ju även denna försäljning visar. Annars skulle ju inte försäljningen komma nu. "Problemet" om man nu uppfattar det som ett problem var väl då kampanjpriset på 1:- som gjorde det möjligt att förra året boka alla namnen för under 6.000:-. Det borde de ju ha dragit in genom parkeringen samtidigt som man fått statestik över vilka som det är värt att spara vidare. :)
Det största problem som jag ser det nu är att få en bra överblick. Någon hade gjort namnen sökbara. Skulle dock gärna även se en sökfunktion där man kunde ange tecken som man inte är intresserade av och då kunna sortera bort dessa. X och Z kan fungera men Q, Y är svårt att få in i förkortningar över bra tjänster och det är ju en hel del av namnen som innehåller just q och y. |
Citat:
http://lajm.eu/emil/lll.se/ |
Älskar bilden på fakturan! Galet dyrt, förstår att du behöver sälja av dig lite ;)
Lycka till Marcus! |
Fy fan vilket jobb att regga alla dessa domän det måste varit. Du lär ha svårt att sälja tillräcligt många genom wn för att ens täcka din urspungliga kostnad på ca 6000 kr. På wn vill alla betala 100 kr :)
Det kanske är bättre att googlar lite av dina förkortningar och kontaktar företagen bakom med fråga om de vill köpa din somän som passar förmodligen bättre än deras egna ex "lastbilsserviceochreparation.se" Jag har en som jag ska försöka sälja på det sättet, aä.se Hoppas Svensk Adressändring nappar :) Tror du hade kunnat få rätt många avslut om du sålde dessa relativt billigt, under tusenlappen. Det kan ju vara bra domän för företag med krångliga namn. Lycka till |
Tänk om du hade haft msb.se, se http://nwt.se/karlstad/article611156.ece
|
Citat:
I slutändan blir det nog dock så att Glück kommer sitta på de flesta av de här domänerna och då kommer det inte handla om någon enstaka tusenlapp de säljs för. Citat:
|
yld.se såld.
|
Marcus, du borde varit ute i lite mer god tid. Men oavsett, kontakta domänmäklare som kan göra skitgörat mot provision.
|
Citat:
|
Man måste väl inte betala domänerna? Tänkte på din feta räkning.. Jag brukar skita i det och då stängs dem bara ner. Har aldrig blivit något av det efteråt :D
|
Bud på domännamn
Wow va många domännamn!
|
Snygg PR-kupp :)
|
Så kan man också se det, som ett PR-och SEO-expriment. Trådskaparen var noga med att lägga upp alla domäner som länkar i tråden, istället för att hänvisa till en sida/lista med namnen. Alltid gör det något för parkeringsintäkterna.
|
Citat:
|
Imponerande må jag säga. Tråkigt om du hade haft bindande avtal på domänerna
|
Får man vara nyfiken och fråga hur lång tid det tog att registrera alla domänerna? :) Känns som en förlustaffär.
|
Citat:
Eftersom många frågar vad minimibudet är för domänerna så är det 500 SEK. Är man intresserad av fler än en domän så är det ca 300 SEK. Ja, domänöverlåtelser för .SE-domäner är väldigt tidskrävande från nuvarande ägarens sida... |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:32. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson