Sten_UNICELL |
2006-01-16 14:37 |
Citat:
Originally posted by dilbert@Dec 12 2003, 13:37
För att använda ett bokföringsprogram måste du kunna grundläggande bokföring. Det ligger i sakens natur. Att överlåta allt till en dator är ingen bra idé. Bokföringsprogrammet bör endast vara ett stöd. Jag föreslår att den som inte har tillräckliga kunskaper för att använda ett bokföringsprogram anlitar någon som kan......
|
Om man nu går på Din linje att inte använda datorns möjligheter, då är det kanske så att Du helst ser att en dyslektiker (en med läs/skrivsvårigheter) abslolut inte ska använda en ordbehandlare - "Jag föreslår att den som inte har tillräckliga kunskaper för att stava rätt anlitar någon som kan......"
Nej jag tror inte att Du tycker så - så, varför tycka så när det gäller "bokföringsdyslektiker"? Det är därför helt rätt som Jevesus föreslår:dumt att människan måste förstå bokföring när datorn borde kunna göra det istället.
Gå gärna in på vår hemsida http://www.unicell.se/ och titta på UNI_BAS - ett program som är ett bra stöd och som inte kräver bokföringskunskaper. Du behöver inte veta om att det finns något som heter Debet och Kredit. Du ser också att bokföring inte alls behöver vara så gravallvarligt och tråkigt - kan t.o.m. vara roligt!
|