![]() |
Citat:
|
tack för koden. :D
Ska jag göra något speciellt på mina länkar som jag har nu? för att knappen ska vara markerad. om jag tar bort "anchors" så kommer jag inte till titeln. Starweb, hur fungerar din kod då? dvs. är det lättare att infoga osv. |
Kod:
<div id="nav"> Och mer lätt administrerad. Var det något sådant här du Starweb hade i tankarna? |
joo, min lösning är väl inte den kortaste, orkade bara inte göra om den :)
För övrigt så är inte case sats heller en bra lösning! |
Citat:
|
Citat:
Men vad jag tänkte på är att jag använder två php, guide.php (som innehåller länkarna) och guider.php (som innehåller texterna). Om jag förstår det rätt så kommer inte denna kod att fungera på sidan guider.php p.g.a "r" extra? dvs. i koden så finns endast guide.php utskriven och ska visa sidan efter eventuella "markering" som #, ? osv... Tex. guide.php#divx. Jonas, den koden som du beskrev gör inte så att knapparna blir markerade efter att man tryckt. |
Citat:
Kod:
<div id="nav"> |
Nu blir det 2 knappar av Guider-menyknapp, om man trycker på länkarna som finns på guide.php.
Men det är på rätt väg. ;) Går det inte få dit en funktion som tex. "om guide eller guider är markerad" så markera guider knappen. tex. Kod:
if($sida == 'guide' eller 'guider'){ |
Citat:
|
Nu fungerar den. Tack för all hjälp du lagt ner för att hjälpa mig herkules.
Väldigt snällt av dig. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:22. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson