WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   FS DATA (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=928)

Starweb 2005-03-17 01:22

Citat:

Ursprungligen postat av insu
Citat:

Originally posted by -DanneG@Dec 22 2004, 00:10
Citat:

Originally posted by -kristian@Nov 30 2004, 21:30
Citat:

Originally posted by -grr@Nov 11 2004, 22:31
Citat:

Ursprungligen postat av kristian
Citat:

Min erfarenhet är att de mer eller mindre systematiskt skickar ut felaktiga fakturor och drar ut på tiden vid uppsägning, allt för att hindra kunden från att byta webbhotell. Redan från början är de inte särskilt billiga heller.

Jag har oxså varit med om det.
fick faktiskt en faktura häromdagen från dom och det är ett par år sedan jag var kund där.
Jag rekomenderar inte dom.

Precis samma de kör med mig, BLUFF FÖRETAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En till som upplevt samma fenomen här! :angry:

Samma här... :ph34r:

Samma... :angry:

Johan H 2005-03-17 02:18

Går det sämre för FS data eller? Varför har ett så pass seriöst företag börjar skicka bluff-fakturor?

foks 2005-03-17 11:11

Vad jag vet har de kört med bluffakturor i åratal, det tillhör deras affärsidé och jag antar att de måste ha det för att bekosta sin marknadsföring. Jag har även hört rykten om att deras ekonomi är ganska bristfällig, ett antal betalningsanmärkningar och så.

Roger Å 2005-06-14 13:22

Läser era inlägg och fnissar lite för mig själv...
Jag har också fått felaktiga fakturor, deras faktureringssystem är kanske inte det bästa.
Men deras webbhotell håller mycket hög klass!
Jag har anlitat dom sedan 1998, har aldrig haft problem med dom.
Supporten är super, och när det gäller avancerade lösningar är dom helt outstanding!
Man kan göra allt!

Man får vad man betalar för!

THL 2005-06-14 13:38

Jag har anlitat FS Data sedan de startade (tror jag var kund 212 eller nåt.

Här är min historia:

Början:
Kanonbra! Supersupport, allt var klockrent!

Mitten:
Dom växte för fort (min gissning) och hann inte med att sköta befintliga kunder och servrar.
De betalade inte ut provisionen till mig på massor med kunder som jag lagt upp konton till. Jag skickade dem på Inkasso.
Strax efter anställde de en kille som skulle ha hand om åf-kåren, de betalade och allt löste sig.

2 år tillbaka och nutid:
Fungerar perfekt, svarar i telefon, betalar provis osv.

Deras admin WAFF är i mitt tycke helt oslagbart för slutkunden (dvs jag slipper sitta och lägga till nya epostadresser m.m.)

Jag kan varmt rekommendera dem! Klockrena servrar!

Som sagt, jag tror de växte för fort och klarade inte av det.

/Thomas THL

Edit: Glömde tillägg att jag också har fått vad ni kallar "bluff" fakturor.
Men som föregående talare sa, deras faktureringssystem var kass men nu var det ett tag sedan.
Återigen tror jag att det beror på växtverk!

MAT 2005-07-01 16:05

Har en massa historier om FSdata men jag orkar inte bry mig om dem längre.
De vet min inställning till dem.....och jag vet deras...

Men att de skulle vara seriösa.....knappast!

tobbe303 2005-07-01 16:21

Jag har haft ett antal konton hos FS-Data för diverse projekt, jag måste säga att om man tänkt köra en server med lite mer krav på kapacitet och stabilitet så är ju inte 10kr/mån-hotellen ett alternativ och jag tycker de skötte sig galant med den biten (driften och stabiliteten).

Så, även om jag tycker den biten var bra så fick jag en eller två extra fakturor som jag inte borde fått efter att jag avslutat ett av kontona. Lite märkligt, för det där har man ju hört om i flera år - man tycker att de borde tagit åt sig av kritiken.

Men summa summarum - ett av de bästa webbhotell jag använt mig av, förutom den där lilla petitessen på slutet. :)

tydal 2005-07-01 17:27

Jag har varit kund hos FS Data sedan 2000 då jag skaffade webbhotellskonto. Förra sommaren utökade jag med en dedikerad server. De gånger jag har behövt kontakta supporten har det inte varit några problem. Faktum är att de till och med använder min hemsida som hjälpmedel, så de vet vem "tydal" är.

Jag har dock vid ett tillfälle fått en faktura som var dubbelt så hög som normalt, men eftersom den var specad mailade jag dem bara och sa att "det här har jag inte beställt" om de saker jag inte kände igen, och så drog de av de sakerna så det blev ordinarie belopp och flyttade fram förfallodagen en månad. Inget tjafs.

eleven 2005-09-13 11:26

Kände att jag också ville bidra till denna tråden. Som THL skrev tidigare:
Citat:

Som sagt, jag tror de växte för fort och klarade inte av det.
Det känns som det var sant för mig också, jag har varit kund hos dem sedan 1997 och var kanonnöjd i början. Supporten var fenomenal, jag kunde föreslå nya funktioner som de sedan implementerade.

Något/några år senare började det gå neråt, supporten svarade aldrig, man fick aldrig tag på dem via telefon, fakturor från 1-2 år tidigare kom helt plötsligt. Det håller jag med om, det är jäkligt dåligt. Har det gått 1 år och det är företaget själv som slarvat / haft dåliga rutiner / haft dåligt system så bör de vara "snällare" mot kunden anser jag.

Sedan något år tillbaka nu så har jag varit 100% nöjd igen och jag har nu flyttat tillbaka alla mina domäner till dem igen. Det enda som jag inte gillar nu, men som är helt utanför deras ansvar kan tyckas, är att deras lina går ner och är nere i upp till 18 h utan att man kan få svar, men det händer max 1 gång per 4 månader (för mig). De gångerna på senaste året har dock varit deras leverantör som haft problem och kan därmed inte belasta dem.

De har dessutom nu utökat sina öppettider till nedanstående:
Citat:

Vår support har kvälls- och helgöppet från och med 5:e september.

Våra nya öppettider är:
Må-To 8:00-22:00, Fr 8:00-17:00, Lö-Sö 10:00-15:00

Faktura-hanteringen verkar ha blivit bättre också så från mig får de med beröm godkänt nuförtiden!

jonny 2005-09-14 21:26

Man kan ju tycka vad man vill, men ligger man så pass högt prismässigt som FS-Data gör bör man kanske ha redundant anslutning.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson