WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   I valet och kvalet. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=923)

Tobias Turesson 2003-12-12 13:43

Lycka till :D
Du borde skaffa ett.nu också ;D

jake 2003-12-12 19:09

Citat:

Originally posted by WN@Dec 12 2003, 00:03
Då var det klart då, se fram emot er nya startsida.

Sidan 1 - www.1.nu - Här börjar Internet!
www.1.nu

Spännande projekt, dax att börja jobba!

WN

grattis.

När kan man tänka sig att få se en demo respektive lansering.

Blir säkert en bra sida.

Även om jag inte hade satsat på det namnet. Finns ändå mycket att blanda ihop den med...
1 - ett - 1st - et - samt att folk är ganska ovana att skriva siffror i url:en
samt att det är .nu och inget som riktigt hänger ihop som tex. kom.nu

ps. -här börjar internet använde sig väl spray av i början?

men det är ju innehållet som räknas.

Thomas 2003-12-12 19:31

Citat:

När kan man tänka sig att få se en demo respektive lansering.
Jag gissar på om en månad, stora delar är redan klart vad det gäller tekniken.

Citat:

Även om jag inte hade satsat på det namnet. Finns ändå mycket att blanda ihop den med...
1 - ett - 1st - et - samt att folk är ganska ovana att skriva siffror i url:en
samt att det är .nu och inget som riktigt hänger ihop som tex. kom.nu

Jepp håller med om att "word of mouth" blir krångligt, domänen kan förväxlas om en person säger "gå in på ett punkt nu", det hade jag med i värderingen. Som jag tänkte var att iom att jag har fördelen att i nu läget exponera domännamnet i grafik för runt 150 000 unika surfare varje dag, så är det ett namn som folk minns när dom sett det jag behöver. Ang siffran och associeringen med .nu så måste jag erkänna att jag inte sett det som ett problem, får hoppas det inte blir det heller.

Citat:

Här börjar internet använde sig väl spray av i början?
Okey, killen som ägde namnet tidigare körde "här börjar internet", från 1997 om jag inte minns fel, för att sedan byta till "Här slutar internet" senare, tyvärr var sidan oftast offline så archive har inte scannat sidan. Enligt archive körde spray med en annan slogan då fram till 1998 "Starta med spray."
Får se hur jag skall göra, vill ju inte förknippas med spray, tack för du upplyste mej.

Citat:

Men det är ju innehållet som räknas.
Jepp det är ju det helt klart.

WN

Jacob 2003-12-14 04:19

Citat:

Originally posted by WN@Dec 12 2003, 17:31
Okey, killen som ägde namnet tidigare körde "här börjar internet", från 1997 om jag inte minns fel, för att sedan byta till "Här slutar internet" senare, tyvärr var sidan oftast offline så archive har inte scannat sidan. Enligt archive körde spray med en annan slogan då fram till 1998 "Starta med spray."
Får se hur jag skall göra, vill ju inte förknippas med spray, tack för du upplyste mej.

En liten sökning visar att "här börjar internet" är starkt förknippat med Spray. Jag tänker själv också på Spray när jag hör "här börjar internet".
Jag skulle nog undvika den sloganen trots att den är onekligen passande till 1.nu. Att komma på en slogan i liknande stil, typ "internets kärna", är nog inga större problem.

Till sist, grattis till en tämligen förstklassig, ypperligt ansenligt förträfflig domän (ramlade på en synonymordbok på internet ;))!

Thomas 2003-12-23 13:53

Verkar som köpet ledde fram till en bonus ( 6.nu ) helt okey det också ...

WN

foks 2003-12-23 14:11

Ha! Då gissade jag ju rätt (i PM) i alla fall. Får jag en puss nu?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson