WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Adsense, utan $ (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=8967)

robertsson 2005-07-20 09:14

Jag har råkat klicka på mina adsense annonser då och då av misstag, men inte drabbats av något straff än :) Ibland när jag sitter i telefon kan jag bara sitta och klicka fram och tillbaka på hemsidor utan att tänka vad jag gör och helt plötsligt komma på mig själv att han klickat på min egna adsense annons.

Bengt 2005-07-20 10:08

Citat:

Originally posted by robertsson@Jul 20 2005, 09:14
Jag har råkat klicka på mina adsense annonser då och då av misstag, men inte drabbats av något straff än :) Ibland när jag sitter i telefon kan jag bara sitta och klicka fram och tillbaka på hemsidor utan att tänka vad jag gör och helt plötsligt komma på mig själv att han klickat på min egna adsense annons.
Jo, det där händer faktiskt någon gång. I rent misstag när man håller på med något intill annonserna. Det är ju inget "idiotsäkert" system. Just att tala i telefon samtidigt som man klickar omkring på sin sajt är ju riskabelt. Men det märks formodligen skillnad i klickmönster jämfört med de som verkligen fuskar.

/Bengt

Bengt 2005-07-20 10:14

Citat:

Originally posted by fabian@Jul 20 2005, 01:10
Jag tycker det verkar som om många har problem med att få klick och betalningar registrerade med AdSense
Det tycker inte jag. Vad grundar du det på? Tvärtom upplever jag att det är betydligt större problem med att få klick, lead och avslut registrerade i de svenska affiliatenätverken så som man borde ha rätt till. AdSense bryr sig inte om ifall det är "no referrer" efter vad jag har förstått.

/Bengt

grazzy 2005-07-20 11:30

Straffet blir att WN's lynchmobb kommer leta rätt på dig och jaga dig genom stan med tangentbord och ide-kablar i högsta hugg.

Robert 2005-07-20 13:00

Citat:

Originally posted by grazzy@Jul 20 2005, 11:30
Straffet blir att WN's lynchmobb kommer leta rätt på dig och jaga dig genom stan med tangentbord och ide-kablar i högsta hugg.
"Smisk med liten elkabel" är ett populärt straff har jag hört.

faker 2005-07-21 08:02

Nu har det iaf gått ett par dagar och det har kommit igång med min dollars..=)

Jag var nog lite otålig i början bara..

Decibel 2005-07-21 08:41

Hum, jag ligger fortfarande på $0 :)
3610 visningar igår och CTR på 1,2% borde ge lite mer än $0 känns det som.

Hur lång tid tog det för er? själv har jag haft adsense ute på sidan cirka 2år tillbaka, men bytte "google_ad_client" den 18;e

mindgem 2005-07-21 09:55

Du ser ingen inkomst den första eller de första dagarna, det tar en stund. Dina egna klick kommer inte att räknas med. Vissa klick räknas inte som t ex klick från kända robotar och spindlar. Ideella annonser får du inte betalt för, de är endast de som det står "ideell annons" på och inte Public service, för den får du betalt för enligt vad de sa till mig när jag frågade om det.

Du kan klicka på dina egna annonser en del utan att riskera att bli bannad, eftersom de räknar med att du ska testa att länkar och sånt fungerar. Jag gissar att klickarens IP blir spärrat efter 1 klick på en viss annons. Ett tips är att inte försöka bluffa klick, uppmana besökare att klicka eller tvinga någon att klicka eller att placera annonser på sidor som inte har relevant innehåll. Detta kan få dig avstängd utan betalning och det är inte bra för ett företag i den här storleken.

mindgem 2005-07-21 09:59

Citat:

Originally posted by Decibel@Jul 21 2005, 08:41

Hur lång tid tog det för er? själv har jag haft adsense ute på sidan cirka 2år tillbaka, men bytte "google_ad_client" den 18;e

Jag skulle gissa att du tittar på fel kanal eller att du har skapat en kanal som pekar på något annat, t ex en speciell sida som inte har klickningar. Men statistiken du ser visar samtliga klick men endast inkomst från en speciell sida.

Har du en massa kanaler av olika slag, jag har själv nästan 30 kanaler, då ska du bocka för "total" eller "samtliga" eller något i den stilen.

Decibel 2005-07-21 10:08

Citat:

Ursprungligen postat av mindgem
Citat:

Ursprungligen postat av Decibel

Jag skulle gissa att du tittar på fel kanal eller att du har skapat en kanal som pekar på något annat, t ex en speciell sida som inte har klickningar. Men statistiken du ser visar samtliga klick men endast inkomst från en speciell sida.

Har du en massa kanaler av olika slag, jag har själv nästan 30 kanaler, då ska du bocka för "total" eller "samtliga" eller något i den stilen.

har inte skapat några kanaler alls utan har bara två sajter som snurrar adsense för just detta konto.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson