![]() |
Citat:
|
Låter rätt schysst det där, få se lite av staden, goa pengar och bra motion. säkert ett bra sätt om man vill få tillbaka försvunna magrutor :D Men 12 timmar per dag säger du, är det inte förbannat svettigt nu mitt i sommaren? hur mkt cyklar du per dag då, tippar du? 5 mil?
|
Jag har faktiskt ingen aning om hur långt jag cyklar... skulle vara kul att veta iof... hur billigt kan man få sån utrustning? :)
Det är flera stycken som hört av sig och vill veta hur det är... vad sägs om att packa ihop sig och komma ner en helg några stycken och kika?.. |
sån där tripmätare kostar bara några hundra på typ team sportia.
|
Måste säga att det var en sjuk men bra idé.
Det finns dock bättre sätt att tjäna likadana pengar, men du kanske gillar att cykla. det är faktiskt ännu bättre när jag tänker på det, du får motion, du lär dig ett annat språk, du får umgås med folk + åka båt :D |
Många väljer ju att åka över till Norge och rensa fisk som sommarjobb också :)
Vad jag har hört/förstått så är ett sånt jobb där dåligt betalt men för en svensk så är 30-40 000 på några veckor bra betalt. En sak är säker, det finns flera sätt att tjäna pengar på. Men ingen genväg till dem! |
Citat:
Finns tusentals sätt att tjäna pengar, men att köra cykeltaxi är så fruktansvärt underbart kul och trevligt. Man träffar massa intressanta mäniskor, och får vara utomhus, vilket jag ALDRIG är annars :) Sen hindrar ju cykeltaxi-körandet mig inte från att fortsätta med mina nät-jobb... så jag tycker det är lyx... |
Hur startar man upp? Behövs det något specialkörkort?
Om man nu vill köra längre sträckor så kan detta vara intressant: http://www.30minutes.se/navmotor.htm |
Det låter riktigt grymt fabian, jag skulle aldrig orka ta mig för nåt sånt där själv, men jag tycker verkligen det är ett skitnice initativ och jag beundrar dig för att du gör det.
Alla inskränkta typer som sitter här och gnäller om hur mycket du tjänar hit och dit eller hur jobbigt det verkar borde ju fan skaffa en hobby eller nåt.. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:28. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson