WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Tävling på wn (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=8628)

Tobias Bergius 2005-06-25 19:48

Det spelar väl ingen roll, sålänge vi bygger på ett udda ord som inte ger så många träffar idag. Alla jobbar ju utifrån samma grundförutsättningar.

Dessutom röstar ni väl inte fram ett bidrag som har Flash eller bilder istället för text? :)

Annars är det ju bara att sätta upp regler: all text måste finnas i HTML (inte bilder eller insticksprogram) t ex.

Tobias Bergius 2005-06-25 19:51

Citat:

Originally posted by Xyzi@Jun 25 2005, 19:46
Vem skall förresten bedöma koden? Det lättaste är nog att utgå ifrån så få KB som möjligt. Problemet är att det innebär att det blir en nackdel att följa webstandards fullt ut (med doctype, som tar extra utrymme, osv.) :P
Det var just storleken jag tänkte att vi kunde bedöma efter.
Men givetvis bör det vara lite regler: ska validera, inte tabeller för layout, eller för dålig semantik och fungera i både FF och IE6.

hubbert 2005-06-25 20:13

Citat:

Det spelar väl ingen roll, sålänge vi bygger på ett udda ord som inte ger så många träffar idag. Alla jobbar ju utifrån samma grundförutsättningar.
Orden skall inte ge några träffar alls idag. Det är väl bara att hitta på nonsensord som överhuvudtaget inte ger några träffar. Roligare då.
Men visst blir det ett litet problem här. Frågan är ju var det tävlingsbidraget enligt 4 skall publiceras någonstans.
Skickar man upp det på en egen sajt med hög pagerank blir det ju inga problem att vinna trots att sidan är helt ny.

Tobias Turesson 2005-06-25 20:41

SEO tävling, det är väl bara köra tävling på sökordet "wnseo" eller nåt.

hubbert 2005-06-25 20:48

Citat:

SEO tävling, det är väl bara köra tävling på sökordet "wnseo" eller nåt.
Kanske inte uttryckte mig tillräckligt klar.
Sidan som skall SEO:as (heter det så) måste ju ligga någonstans. Om vi skall placera den på en undersajt till en befintliga sida lär ju den som pagerank 6-7 eller högre vinna på studs när han petar in en länk på första sidan på den ordinarie.
Så det blir ju inte riktigt på lika villkor för alla.

Jim_Westergren 2005-06-26 19:56

Citat:

Originally posted by hubbert@Jun 25 2005, 20:48
Sidan som skall SEO:as (heter det så) måste ju ligga någonstans. Om vi skall placera den på en undersajt till en befintliga sida lär ju den som pagerank 6-7 eller högre vinna på studs när han petar in en länk på första sidan på den ordinarie.
Så det blir ju inte riktigt på lika villkor för alla.

Man kanske kan ha en regel typ att man kör utan länkpopularitet. Dvs utan några länkar till sidan. Den som visas ha någon länk blir diskad. Och man kanske kan ha en bra PR sida där alla kan ha EN länk så att sidorna åtminstånde blir indexerade av Google. Då blir det lika för alla och det gäller bara att optimera sidan bäst.

hubbert 2005-06-26 20:01

Citat:

Man kanske kan ha en regel typ att man kör utan länkpopularitet. Dvs utan några länkar till sidan. Den som visas ha någon länk blir diskad. Och man kanske kan ha en bra PR sida där alla kan ha EN länk så att sidorna åtminstånde blir indexerade av Google. Då blir det lika för alla och det gäller bara att optimera sidan bäst.
Just, det verkar ok

ztream 2005-06-26 20:15

Så ens länknätverk och kontakter är inte en intrikat del i SEO-arbete? Vad har jag missat? :)

Varför inte tävla i något konstruktivt istället?

Lindahl 2005-06-26 20:33

Tycker också att det blir knepigt om man inte ska få använda sina kontakter. Så brukar väl ändå inte liknande tävlingar vara uppbyggda? Nej, tillåt allt med enda villkor att sidan ska validera. Det är min åsikt.

Jim_Westergren 2005-06-26 20:38

Visst men då bör det också vara en sida som är värt något med något nyttigt innehåll och inte bara skräp med ett påhittat ord. Det tycker jag i alla fall, och säkert ni andra också. Vi ska väl inte offra textlänkar för tusentals kronor på skräp?

Sedan eftersom jag är ny och inte ännu har en sida över PR 4 vet jag att jag kommer loosa direkt ...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson