![]() |
Jag håller däremot inte med er, lättöverskådlig, enkel och man hittar det man vill.
Kunder som vet vad dom vill ha, förstår tekniken och fullständigt struntar i vad det kostar kan jag garantera er inte bryr sig ett smack om hur hemsidan ser ut ;) Lite mer färgglatt kanske vore på sin plats :) |
Håller med Decibel. Den är kanske inte snygg, men man får intrycket att PRQ vet vad de gör och att de istället satsar på sina egna tjänster än att skapa en flashig hemsida.
|
Placerade precis min nyköpta server hos Crystone i Stockholm och det fungerade fint! Helt otroligt att man får det för 195kr/mån. Jag uppgraderade bandbredden till 160gb, men det kostade inte mycket extra. De startade om servern 2 ggr då jag strulade till det, snabb service och det kostade inget, får hoppas att det håller i sig!
Ping till sunet ligger på 4ms, BBB på ca 20ms och till mitt gamla webbhotell, tripnet, på 12 ms. Från Sunet tankar den i 7Mb/s och det känns som en dator i mitt lokala nätverk när jag jobbar från den. Nu har jag inte mer än 1 måndads erfarenhet, men än så länge ser det bra ut! |
Citat:
Sedär... du får vad du betalar för ;) (Observera den mycket mycket stora graden av ironi i mitt inlägg, närapå att jag själv bör förpassas till papperskorgen :D ) Om det håller i sig, och du har jämn aktivitet på supporten gällande hjälp och liknande så är riktigt bra priser, förstår inte varför dom tar ut såna priser, när det faktiskt går att ta betalt utan större problem. Trevligt ändå med lite marknadspress, sätter fart på andra leverantörer också. |
Om man bara skulle gå på hemsida skulle PRQ vara det självklara valet av hosting i sverige för mig.
Inte en sekunds tvekan. |
Micke, har du ställt en egen server?
Är det 1U rackserver i en en riktig hall med datagolv, kyla, brandsläckningssystem etc som du får stå i för det priset? *bara nyfiken* |
Citat:
|
195 i månaden.. det täcker väl knappt elen?
|
Citat:
Jag var med om att en skruv tappades genom ett av hålen i plattorna till datagolvet i en serverhall som jag har tillgång till. Av bekvämlighet hämtades inte rätt verktyg, vilket nästan medförde två bananformade skruvmejslar. |
Datagolv ger ett visst skydd mot översvämning i hallen också :)
Brukligt är att den kalla luften från kylaggregaten blåser ut under datagolvet och varje rack är öppet undertill så att kylan kan komma fram, stiga upp och kyla utrustningen i racket. Datagolv brukar vara en av de saker som skiljer en riktig hall från en liten skrubb. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:58. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson