WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Loopia sänker domänpriserna i sommar (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=8409)

hubbert 2005-06-10 21:13

Citat:

Hur många tror ni låter loopia ta hand om framtida förnyelser av sina domäner.
Lek med tanken att loopia höjer sina priser till det dubbla, det skulle bli fina pengar.... *

Har för mig att det står i avtalet att man godkänner att Loppia får förnya domänen så länge de har lägre priser än ex NIC-se.

Det står
Citat:

Jag vill betala ett lägre pris för min .se-domän även nästa år och låter därför Loopia sköta den framtida faktureringen (gäller givetvis så länge Nic-SE's pris är på tok för högt)
Men man kan kanske oroa sig för att de får för sig att ta betalt för Domän-alias - Subdomäner etc om något år.

ric 2005-06-10 21:16

Undrar vilket som drar mest, lågt pris eller mobiltelefonvinsten när besökarna väl är där. Jag tycker det är väldigt smart att först locka med lågt pris och sedan när besökaren kommer dit, så deltar man även i en tävling om man beställer. Två flugor i en smäll.

Thomas 2005-06-10 21:16

Citat:

Originally posted by hubbert@Jun 10 2005, 21:13
Har för mig att det står i avtalet att man godkänner att Loppia får förnya domänen så länge de har lägre priser än ex NIC-se.
Fan loppia var upptaget, skrev samma fel förut men kan ju redigera utan att det syns.
Thomas

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>*ironi*</span>

hubbert 2005-06-10 21:19

Citat:

Fan loppia var upptaget, skrev samma fel förut men kan ju redigera utan att det syns.
Hur?

Thomas 2005-06-10 21:23

Citat:

Originally posted by hubbert@Jun 10 2005, 21:19
Citat:

Hur?

PM skickat.

Thomas

patrikweb 2005-06-10 21:26

Citat:

Originally posted by hubbert@Jun 10 2005, 21:13
Citat:

Hur många tror ni låter loopia ta hand om framtida förnyelser av sina domäner.
Lek med tanken att loopia höjer sina priser till det dubbla, det skulle bli fina pengar....

Inget man skulle förlora på alla fall, då man kan peka om domänen från NIC-SE alla fall.

Frågan vad som händer när dom får förmånga domäner om dom blir som Spray helt hopplösa och support med svaret att "Vi kan tyvärr inte hjälpa dig" efter 1 vecka.

En annan sak som kan vara intressant att veta är hur många som tar riktigt faktura, isåfal tjänar dom en del på faktura avgiften med.

jonny 2005-06-10 23:38

Nu vet jag inte vad Loopia tar ut i faktureringsavgift; men att skicka en faktura per post inklusive hantering kostar en hel del.

Det finns en anledning till att vi valt enbart elektroniska avier istället för fakturor för vår sommarkampanj.

Men man får väl gratulera Loopia.

Thomas 2005-06-10 23:43

Citat:

Originally posted by jonny@Jun 10 2005, 23:38
Nu vet jag inte vad Loopia tar ut i faktureringsavgift; men att skicka en faktura per post inklusive hantering kostar en hel del.

Det finns en anledning till att vi valt enbart elektroniska avier istället för fakturor för vår sommarkampanj.

Men man får väl gratulera Loopia.

Man räknar ju givetvis med att allt är gratis om man får faktura per mail.

Thomas

hubbert 2005-06-11 00:10

Citat:

45:- om jag inte tar fel. Så det går nog plus minus noll.
Men som jag skrev tidigare, de tjänster som nu är gratis, ex subdomäner (med egen mapp), obegränsat med e-post-konton, domän-alias, etc börjar kosta pengar om något år.
Då blir det inte så skoj längre. Att flytta ett domännamn, ja inga större problem men om man lagt upp ett antal subdomäner med e-postkonton som exempel. Det kan bli lite knöligt då...

Som det heter "Det finns inga gratisluncher"

patrikweb 2005-06-11 02:28

Citat:

Originally posted by hubbert@Jun 11 2005, 00:10
Citat:

45:- om jag inte tar fel. Så det går nog plus minus noll.
Men som jag skrev tidigare, de tjänster som nu är gratis, ex subdomäner (med egen mapp), obegränsat med e-post-konton, domän-alias, etc börjar kosta pengar om något år.
Då blir det inte så skoj längre. Att flytta ett domännamn, ja inga större problem men om man lagt upp ett antal subdomäner med e-postkonton som exempel. Det kan bli lite knöligt då...
Som det heter "Det finns inga gratisluncher"

Nu snackar vi ju bara domäner, det gäller ju alla Webbhotell att det blir jobbigt flytta ifrån. Men du får inget webbhotell paket i endast domänköp så. DNS reckord kan du ju dumpa med en zone tranfser, om dom inte tillåter det bara be dom en kopia av zone filen.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson