Citat:
Originally posted by goranix@Aug 30 2005, 13:47
Tur att ingen betalat än, då jag lägger projetet på framtiden några månader. Måste se över kod och just detta med att SMS och lösenord. Ingen bra idé att göra allt manuellt. Bättre med översyn och släppa nåt färdigt sen. Men bra med tips och tankar om det. Konceptet jobbar jag vidare med.
|
Jag körde likadant som du när jag startade min sms betalsida, det håller inte i längden med över 500 betalande per månad är det en omöjlighet.
Jag har nu coinlet från http://www.portalify.com/ , de sköter inloggningen, tiden man kan se bilderna och allt som är krångligt.
Aftonbladet.se använde dem till sina reseguider förut också.
mosms tar mycket mer betalt också, blir ju ingenting kvar...
Det enda negativa är att bara folk med telia, tele2/comviq och vodafone kan betala via sms. Får ganska många mail med frågor om varför det inte funkar för deras mobil.
Det finns nog svenska företag som är bättre än coinlet och kan ta betalt av mer eller mindre alla operatörer. Cellsynt bla. finns här på forumet också..
Jag ska byta så fort jag hittar en firma som erbjuder smsbetalningar i EU, bla England, Tyskland och Norge. Om jag kunde köra PSMS i USA skulle jag kunna dra mig tillbaka, men det är tokdyrt, har frågat flera företag. Svaren är entydiga, man bör ha minst 1000 sms betalningar varje dag för att gå plus... :(
|