![]() |
Citat:
Resor är säkert många som frågar efter :) Det känns ju dock lättare än support och chat, som har: Results 1 - 100 of about 1,550,000,000 for support Results 1 - 100 of about 246,000,000 for chat Skulle dock inte anta ett uppdrag på ordet resor, snarare ge dem förslag på alternativa keywords om jag nu var SEO'are :) |
Citat:
Men tror att jag kan slå dig (på google) för vilket ord svenskt ord som helst, med 10k - 1 mille sökträffar på google. Vi kan ta en utmaning om du vill ;) |
Hade en kompis för ett par dagar sedan som inte förstod att det skulle vara så svårt att ranka nummer 1 på "t-shirt".
Fick förklara för honom att det fanns 41,900,000 sidor framför honom och hans egen sida hade inte ens blivit indexad av Google. Efter lite "down to earth" visade det sig att han var inte ens villig att spendera 300 kronor för att ändra sitt domännamn som inte ens hade "t-shirt" i sig. Detta var ingen kund utan en vän som ännu inte är så bekant med internet. Vill visa med detta att folk har ingen aning om vilket jobb det är. För ett par veckor sedan var det en som frågade mig om sökresultaten var sorterade efter alfabetet! Det tog faktiskt priset. |
Citat:
|
Vissa i denna tråd skulle behöva lite grundutbildning i hur google fungerar. Att chat och support i en sökning med en svensk IP skulle konkurera med världen på exempelvis google gäller inte. Är man inte helt säker på det man skriver är det ibland bättre att vara tyst i vissa fall, det står tydligt i WN's regler.
Ursäkta mej men seo är ett ämne många tror sig kunna här på WN, få har dock nån koll och grundar uttalande på luft! Att en sökning på google.com skulle presentera svt.se som #1 på sökordet "tv" för amerikanare är ju bara löjeväckande att tro. En sökning på chat som normalsvensken gör får ju detta resultatet (sidor på webben på .com). Aftonbladet bästa chat-siten av 240 000 000 resultat? knappast! Passagen andre mest relevanta för en japan? knappast. Thomas |
Citat:
|
Det är inte bara sökmotorer som sorterar(ade) i bokstavsordning, det är inte alls dumt att ha en a*-domän.
|
Citat:
Detta var i och för sig, som vi tidigare skrivit, en webb med hyfsade förutsättningar. Dessutom var det vår största och dyraste lösning som levererades... |
Citat:
Om jag som kund skulle anlita ett SEO företag och betala för deras största och dyraste lösning så skulle jag nog bli väldigt besviken när jag upptäcker att jag fått massa länkar från diverse tvivelaktiga webbplatser. Känns inte riktigt seriöst enligt min åsikt. Men det kanske är så det funkar i den världen? |
Citat:
??? Varför skulle arbetet bara bestå i länkar? Och varför skulle dessa vara tvivelaktiga? Acka - du menar alltså att resebolaget skulle blivit besvikna? OK... det är ju också ett sätt att se på saken. Snacka om att SEO är inmålat i ett hörn! Först kritik för att placeringar inte uppnås, sen när de väl uppnås är det inte heller bra... Inget lätt uppdrag vi har... :-) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:59. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson