Citat:
Originally posted by Mats@May 28 2005, 15:30
Citat:
Jag vill ha en platt skärm men det sägs att dessa är känsliga för upplösningen?
|
Japp, det var därför jag åkte på att även köpa en 17-tummare,köpte ju bara 20-tummaren först och den är optimerad för 1600*1200 och hur kul är det när man jobbar med webben, (det är överlägset med annat) kör jag den på 1024 så blir den suddig, köpte 17-tummaren som är optimerad för 1280 men den går utmärkt att köra i 1024 med bra kvalitet.
Citat:
Vilka alternativ har jag om jag jag vill ha en stor skärm i 1024*768 och dessutom platt
|
Finns nog inga tft som är optimerade för 1024 idag, t.o.m dom flesta 15-tummare idag är för 1280.
// Mats
|
Det vore inte helt fel om man kunde göra en plugin till firefox som zoomar in 200% på allt så att en bild på 100x175 pixels blir 200x350 pixels etc och samma sak på flashfiler, applets, osv. Helt enkelt ett plugin som "lurar" firefox att varje pixel är 2x2 pixlar stor egentligen.
I framtiden kommer det förhoppningsvis bättre lösningar så att man (liksom när man se en flashfil) kan ha vilken upplösning som helst och att allt innehåll behåller sina relativa storlekar (med högre skärpa vid högre upplösning). Nackdelen är bitmappade bilder som då skulle behöva "mipmaps" eller liknande.
|