WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Bill Gates värst mardröm... (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=7618)

MickeH 2005-04-26 17:18

Citat:

Att tvinga på människor något dom inte vill ha är något dåligt.

?? sist jag köpte ett M$ program så var det ingen som tvingade mig.

Spindel 2005-04-26 17:30

Citat:

Originally posted by Jon A@Apr 26 2005, 12:47
Sluta använda IE bara, varför avinstallera? Då och då kommer det ju en sida som inte funkar i FF, då är det väl bra att ha IE i bakfickan.
Man kanske inte vill ha onödigt skräp på hårddisken? Och sedan kan man alltid ladda ned plugins till Firefox som gör att du kan se dåligt kodade sidor (som är anpassade för IE).

gabriel 2005-04-26 17:36

Citat:

Ursprungligen postat av Spindel
Citat:

Ursprungligen postat av Jon A
Sluta använda IE bara, varför avinstallera? Då och då kommer det ju en sida som inte funkar i FF, då är det väl bra att ha IE i bakfickan.

Man kanske inte vill ha onödigt skräp på hårddisken? Och sedan kan man alltid ladda ned plugins till Firefox som gör att du kan se dåligt kodade sidor (som är anpassade för IE).

Vilken plugin är det?

Spindel 2005-04-26 17:50

Citat:

Ursprungligen postat av gabriel
Citat:

Originally posted by -Spindel@Apr 26 2005, 17:30
Citat:

Vilken plugin är det?

Försökte leta lite efter det, men hittade det inte med Google.

Kan ju vara så att det var till en annan webbläsare, Opera eller liknande...

Robert 2005-04-26 18:30

Citat:

Ursprungligen postat av Spindel
Citat:

Kan du på rak arm räkna upp alla filer i windows som du anser att du har blivit påtvingad? Svaret är: det är hundratals som du INTE HAR KUNNAT TACKA NEJ TILL. Däremot står det dig fritt att inte använda IE. SJälv hittade jag ca 4288 exe-filer i windowskatalogen och jag kan inte påminna mig att jag har klickat i "I Agree" till var och en av dom...

Spindel 2005-04-26 19:50

Citat:

Ursprungligen postat av Robert
Citat:

Originally posted by -Spindel@Apr 26 2005, 17:30
Citat:

Kan du på rak arm räkna upp alla filer i windows som du anser att du har blivit påtvingad? Svaret är: det är hundratals som du INTE HAR KUNNAT TACKA NEJ TILL. Däremot står det dig fritt att inte använda IE. SJälv hittade jag ca 4288 exe-filer i windowskatalogen och jag kan inte påminna mig att jag har klickat i "I Agree" till var och en av dom...

Hänger inte riktigt med på vad du vill komma fram till, men visst, finns flera filer/program som tar upp plats som jag inte vill använda.

De filer jag känner mig störst påtvingad är IE, Windows Messenger (observera Windows, alltså inte MSN Messnger) och Windows Media Player.
Windows Messenger fick jag "slita" lite för att få bort, Windows Media Player har jag inte orkat ta bort, men prova VideoLAN så förstår du varför jag inte gillar WMP.

Yohan 2005-04-27 22:38

Citat:

Originally posted by AlphaVoidStudios@Apr 26 2005, 01:26
Vem stod för 60% av finansieringen för all neuroforskning i USA år 2004? Vem har gjort det största privata bidraget till AIDS hjälp i Afrika? Vad spenderade PAul G Allen (Gates (fd) kollega) 100 M $ nyligen på? Snacka om människor som hjälper till något fruktansvärt.
Du kan inte också anta att en stor del av dom bidragen är för att få bättre skattereduktion? Lika bra att donera om man slipper skatta bort lika mycket och samtidigt verka vara en givmild och god person. Bill Gates är djävulen, jag säger det, Djävulen!

andla 2005-04-28 15:23

Kan vi inte bjuda in Bill G här så att han får försvara sig?

Charlie 2005-04-28 19:32

Kan inte hjälpa det, men Bill Gates låter lite som Robin Hood...
tar ifrån de rika, skänker pengar till forskning mot AIDS etc.

Hur många fattiga har råd att köpa Microsoft Office.. de har inte ens en dator!
Istället tar Bill Gates hand om våra pengar och ger dem till bättre behövande ;).

Det som gör folk sura är att vi råkar vara de rika som förlorar pengar. :P

Hade vi haft 300 konkurrenter hade ingen av dem blivit tillräckligt framgångsrik för att kunna skänka bort något alls / särskilt mycket.

kers 2005-04-29 02:38

Citat:

Kan inte hjälpa det, men Bill Gates låter lite som Robin Hood...
tar ifrån de rika, skänker pengar till forskning mot AIDS etc.

haha, sluta trolla.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson