Citat:
Ursprungligen postat av Robert
Citat:
Originally posted by -Spindel@Apr 26 2005, 17:30
Citat:
Ursprungligen postat av Jon A
Sluta använda IE bara, varför avinstallera? Då och då kommer det ju en sida som inte funkar i FF, då är det väl bra att ha IE i bakfickan.
|
Man kanske inte vill ha onödigt skräp på hårddisken? Och sedan kan man alltid ladda ned plugins till Firefox som gör att du kan se dåligt kodade sidor (som är anpassade för IE).
|
Kan du på rak arm räkna upp alla filer i windows som du anser att du har blivit påtvingad? Svaret är: det är hundratals som du INTE HAR KUNNAT TACKA NEJ TILL. Däremot står det dig fritt att inte använda IE. SJälv hittade jag ca 4288 exe-filer i windowskatalogen och jag kan inte påminna mig att jag har klickat i "I Agree" till var och en av dom...
|
Hänger inte riktigt med på vad du vill komma fram till, men visst, finns flera filer/program som tar upp plats som jag inte vill använda.
De filer jag känner mig störst påtvingad är IE, Windows Messenger (observera Windows, alltså inte MSN Messnger) och Windows Media Player.
Windows Messenger fick jag "slita" lite för att få bort, Windows Media Player har jag inte orkat ta bort, men prova VideoLAN så förstår du varför jag inte gillar WMP.
|