![]() |
Citat:
//N!cklas |
Hittade "nålen"... www.hotscripts.com/search/3658179.html Om sidan inte kan nås prova att söka på "TrafficStuff Lite". Tyvärr kan man inte kolla på scriptet, då deras sajt ligger nere...
//N!cklas |
Jag tror inte jetspot skapar sidorna live/dynamiskt utan dom ligger på webben hela tiden. Det finns en sitemap på sidan med länkar till alla dessa sidor. Sedan kan sidorna ha skapats med nått program, mycket möjligt men dom ligger där alltid.
|
Citat:
|
Ingen konkurrens. Om någon skriver fel på ordet så kommer den sidan att komma upp.
Jag tror det kan vara lönsamt, just eftersom det är ett rätt svårt ord att stava till (jag själv har iaf problem med hur många d'n det skall vara i ord). |
Citat:
Hur länge kan man göra det med hjälp av sånt här då? :rolleyes: |
Citat:
Speciellt som vissa SEO företag* säger att det är inga problem att köra exempelvis vit text på vit bakgrund, eller dölja den i osynliga lager/layer. *Med vissa SEO företag menar jag INTE något av de som är aktiva i det här forumet. |
Skulle då vara intressant att få ett svar från ett seriöst SEO-företag som jag vet finns och är aktiva här på wn.
|
Mycket intressant.
Varför är så mycket tabu inom SEO när endel kommer undan men dessa "dåliga saker" och dessutom antagligen tjänar en del pengar? |
Det är rätt tydlig skillnad på att fylla en sida med 50kb skräpdata och att använda html på ett korrekt och giltigt sätt om än överdrivet optimerat för sökmotorer.
När de seriösa SEO-firmerna här på WN optimerar så går de som jag har förstått tillväga så att den utnyttjar meta-taggar och ibland gör de även ingrepp i själva html-koden för att ett fåtal nyckelord skall bli relevanta för sidan. Det jetspot m.fl här gör är att försöka maximera antalet besökare som kommer till deras sidor genom att fylla sökmotorernas databaser med nyckelord som deras sidor egentligen inte ens handlar om. Dom säljer ju flygresor och inte flgyresor etc. Om jag startar ett företag som heter flgyresor (fånigt exempel, jag vet), så skall ju inte en eventuellt kund till mig komma till jetspot.se. Man kan snatta i affärer och komma undan också, det gör det inte till rätt sak att göra. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:23. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson