![]() |
Sitter på V-ås stadsnät med labs 2
Nic-se går att nå nu edit: tjo, läste tråden så långsamt att andra innan mig hann skriva :D |
Hur många gånger har nic-se varit nere totalt sedan verksamheten kom upp?
|
Citat:
Kan rekommendera fler ombud att sätta upp övervakning på Nic-SE's tjänster och att omedelbart rapportera de fel som uppstår till den person som är tekniskt ansvarig hos dem. Även om vi är rätt så bra på att sätta press på dem (;)) så skadar det inte om det är fler som är uppmärksamma på det här. När Nic-SE ligger nere så är det trots allt vi som ombud och våra kunder som kommer i kläm. Mvh Jonathan Sulo Loopia Webbhotell AB |
Citat:
Sedan om man tittar på de 371 ombuden som finns listade på nic.se så är det ju inte bara svenska företag, så att det hände under lågtrafik i sverige är ju ingen ursäkt. "It's Five O' Clock Somewhere". Om det nu finns Japanska ombud så försvann en hel arbetsdag. Grejar vi inte att hålla uppe vår domänhantering i Sverige är vi illa ute, har vi inte den kompetensen? Det kan omöjligt se bra ut i världsmarknades ögon. Citat:
Thomas |
NIC-SE är väl den enda TLD med så överpris och manuelt system i världen? Skulle ta några timmar koda en webapplikation för arbeta mot root servrarna. Sedan skulle det säkert ta några veckor koda något större system för hantera just helheten men det skulla vara värt och spara mycket personal. När ska NIC-SE gå över till helt automatiskt system.
97% tillgänglighet? Har runt 98-99% på mitt "lek server park" i medel på en lina utan SLA. Om dom har sådan låg tillgänglighet per månadbas mostsvarar det ju massor om man räknar det på 1 år. |
Citat:
Att nic-se skulle vara nere 43 minuter per dygn är, om det är sant, extremt anmärkningsvärt. Sen detta eviga tjat om nic-ses manuella system. Det är inte så manuellt numera och de bitar som är det ser jag inte problemet med. Som ombud är registreringar automatiskt, dns-ompekning är automatiska osv. Att det kostar 130, 140 eller 160 spänn att regga en domän, att ens bråka om det, det måste visa omvärlden hur oseriöst vi i Sverige ser på internet. |
Citat:
Thomas |
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:37. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson