WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Napp.se - flopp eller topp? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=6660)

Header 2005-03-11 22:52

Är inte så länge sen jag var små barns förälder, jag assosierade det med nappar inte med att få napp. Beror nog på vad och var i livet man befinner sig till vad man kopplar namnet.
Är man fiskeintresserad är det nog det första man får i huvudet.

Men med rätt marknadsföring, kanske...

dee 2005-03-11 23:39

ja tycker om namnet! tror att dom som besökt napp.se när sidan väl är klar kommer att se napp som att nappa en bra adress men dom som aldrig besökt sidan kommer förmodligen inte veta vad det är, precis som de sägs här i tråden osv.

hör man hitta.se då är det ändå ganska klart vad saken gäller.

men jag tror att napp kommer att fungera, man kan ju göra flashig reklam som genast besättar för besökaren vad sidan handlar om så.

Joel 2005-03-12 00:27

Tack för fina kommenterar och nyttiga ord!

Vi får se vad det blir, idéen i domännamnet har alltid legat klart för mig.
Om man tittar på loopia domänsök så verkar det vara ett väldigt populärt namn iaf, så jag tror vi har en bra start sen är det ju upp till oss vad vi gör med det!

//Joel

Tympanon 2005-03-12 00:38

Den där idén me fiska-flash filmen som reklam är nog inte så bra :) Då kommer folk trp att du har en fiske-hemsida... :D

Joel 2005-03-12 00:47

Det beror alldeles på hur man riktar den, allt behöver inte vara så symboliskt.
Som förslaget löd så måste man ju kombinera ordet med vad det man gör på sidan. Och om ordet napp(få napp på fisk) kan kombineras med att man hittar en adress or whatever så är det en lysnade idé!

Men just nu har jag alldeles för många och viktiga projekt för att det här ska bli verklighet inom den närmsta tiden.

Mats 2005-03-12 01:07

Jag tycker att det är ett lysande namn.

Att ha en verksamhet som redan finns sedan tidigare kräver ett bra namn som folk kommer ihåg. Gärna ett namn som egentligen inte är direkt relaterat till verksamheten, just för att man skall komma ihåg det.

Andra exempel på lysande "ej relaterade namn"
Blocket, Boxman, Torget, Ginza m.fl. Ingen av dom har egentligen nåt med verksamheten att göra men man kommer ihåg namnet för att just ordet är unikt och inte kan blandas ihop med andra. Ex. cd-shoppen, cd-shopen, cdshoppen m.m. Hur skall folk komma ihåg alla namn om dom inte är unika i sig.

Höll ju på att glömma en av dom mest korkade/unika namnen. Lastbryggan! Har inte ett dugg att göra med verksamheten men lätt för folk att komma ihåg, fråga mig jag vet ;)

Joel 2005-03-12 02:06

Haha! Ja, så här tänker och associerar jag dina exempel:
Blocket - Ett block som man med rader skriver sina annonser (därav radannonser)
Boxman - Få skivor i cdcases?
Torget - Ett torg är en mötesplats för säljare å köpare
Ginza - Jadu? :D

Lastbryggan - Här kommer ett skepp till bryggan lastat fullt med p0rr åt Mats shop!

Helix 2005-03-12 05:35

Citat:

Originally posted by programmer@Mar 12 2005, 00:47
Men just nu har jag alldeles för många och viktiga projekt för att det här ska bli verklighet inom den närmsta tiden.
Tycker själv att namnet har potential. Dock vet jag inte hur era företag har det ekonomiskt, men jag själv skulle nog inte klra av ekonomin för en sådan sida, då jag antar att dessa databser kostar skjortan att använda. Det är nog inte några småpengar eller?

Joel 2005-03-12 14:34

Nej det är väldigt mycket pengar! och där lär man ha investeringar/investerare.
Som sagt, vi får se hur det löser sig :-)

Tympanon 2005-03-12 19:47

Måste bara säga att jag håler med mats helt o hållet. Cd-butiken o liknande e ruskigt dåligt, blandas alldeles för lätt ihop och blir inte personligt på något sätt!

Bra inlägg

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson