![]() |
Alltså, Svenska Spel har ju helt hutlösa "rakes" eller vad man nu vill kalla det.
Tacka vet jag utländska spelbolag som låter 90-95% gå tillbaka till spelarna på vissa spel till skillnad från Svenska Spel som låter 45% gå tillbaka. (Jag är inte helt supersäker på procenten men de stämmer hyffsat bra) |
Kom på 16 plats på en $1000 freeroll hos expekt. 8000 medtävlande.. vann $7.7 ;) .. Var värt alla 6.5 timmar!
|
Fick för några år sedan 4 trisslotter i födelsedagspresent av en kompis. Vann 100 kr och tog nya lotter, hade tur flera gånger i rad och tog hela tiden nya lotter eftersom jag inte lagt ut något i början så kan jag ju inte förlora. Tillslut vann jag 1000kr och har sedan dess inte köpt någon trisslott själv, det var nog 4 år sedan nu.
|
Citat:
|
Jag har aldrig spelat speciellt mycket, men för några år sen så satte jag in en femhundring på Unibet, de hade en kampanj då och dubblade pengarna man satte in. För att kunna ta ut pengarna var man tvungen att omsätta alla pengarna en gång först, och det gjorde jag.
16 fotbollsmatcher satsade jag på, och vann på alla!! Stryktipset är ju bara 13 matcher, alldeles för enkelt... :) Givetvis hade jag ju dock valt lågoddsarna, och nästan bara singlar så det blev inte mer än ca 1200 spänn i vinst. Annars är det bästa jag har vunnit en Sveneric Loodh-kniv. Grymt fin. Det var en tävling i tidningen Fiske för alla, 1989. / Robban |
Citat:
Iaf, har spelat hem en del, stryktipset 45'000 (12rätt) plus några tusenlappar varje år, bomben runt 10'000. Poker har jag också lirat, plockade ut $1000 en gång efter insättning på $50 + $25 i bonus. Lirade mest på $5/$10 bord efter jag kommit upp i $200. Men när jag spelar nuförtiden, typ en gång i månaden a´$50 så förlorar jag direkt så försöker spela så lite poker som möjligt. :) Stryktipset är dock ett måste, kör alltid ett 64-raders system varje vecka. Sen om bomben kan ge bra, så kör jag ett bombensystem på runt 60:- också. |
van 2500 på rolet (Inte på internet) en gång!
|
Citat:
Visst är det så att svenska spel finansierar en del i svensk idrott m.m. Men fortfarande är det bara en bråkdel. Svenska spel är en kassako rakt igenom för staten. Svenska spel´s omsättning 2004, 20,2 miljarder kronor, 1 miljard gick till idrotten. 5% av omsättningen, det är inte mycket. Kan man likaväl klassa som reklam i mina ögon. Föreningar som får dessa pengar måste använda sig av svenska spel´s loggo. Finns dock ett annat bolag som tillåts syssla med t.ex. lotter. Och det är ett bolag som socialdemokraterna ÄGER, de tilldelades rätten att syssla med lotter av vår kära regering. |
Citat:
Fast det bästa hade nog varit att sälja av Svenska Spel men behålla en post a' 40% eller så för röster och kapital och sedan öppna upp spelmonopolet och låta Svenska Spel vara med o leka med de stora ute i Europa. Som Telia satsningen alltså. Men men, det är ju ett annat ämne :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:55. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson