WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Vad har du vunnit som mest? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=6393)

Kristofer 2005-02-27 14:16

Alltså, Svenska Spel har ju helt hutlösa "rakes" eller vad man nu vill kalla det.

Tacka vet jag utländska spelbolag som låter 90-95% gå tillbaka till spelarna på vissa spel till skillnad från Svenska Spel som låter 45% gå tillbaka. (Jag är inte helt supersäker på procenten men de stämmer hyffsat bra)

villjam 2005-02-28 09:13

Kom på 16 plats på en $1000 freeroll hos expekt. 8000 medtävlande.. vann $7.7 ;) .. Var värt alla 6.5 timmar!

Anders 2005-02-28 21:41

Fick för några år sedan 4 trisslotter i födelsedagspresent av en kompis. Vann 100 kr och tog nya lotter, hade tur flera gånger i rad och tog hela tiden nya lotter eftersom jag inte lagt ut något i början så kan jag ju inte förlora. Tillslut vann jag 1000kr och har sedan dess inte köpt någon trisslott själv, det var nog 4 år sedan nu.

MegaMatte 2005-03-08 00:27

Citat:

Originally posted by Klorinsky@Feb 26 2005, 12:51
Går all in När jag har kåk. Fyra kort på bordet. Idioten callar. På rivern får han fyrtal. Jag vågar inte säga hur mycket jag satsade :(
Liknande har hänt mig ett antal gånger.. Man spelar mot nån helidiot som inte bryr sig om pengar. Själv sitter man med typ flush med ess högt efter floppen o idioten får kåk på rivern. Hänt mig ett antal gånger. Bara att bita ihop =)

robbanf 2005-03-08 08:36

Jag har aldrig spelat speciellt mycket, men för några år sen så satte jag in en femhundring på Unibet, de hade en kampanj då och dubblade pengarna man satte in. För att kunna ta ut pengarna var man tvungen att omsätta alla pengarna en gång först, och det gjorde jag.
16 fotbollsmatcher satsade jag på, och vann på alla!!
Stryktipset är ju bara 13 matcher, alldeles för enkelt... :)

Givetvis hade jag ju dock valt lågoddsarna, och nästan bara singlar så det blev inte mer än ca 1200 spänn i vinst.

Annars är det bästa jag har vunnit en Sveneric Loodh-kniv. Grymt fin. Det var en tävling i tidningen Fiske för alla, 1989.

/ Robban

dP79 2005-03-08 10:44

Citat:

Originally posted by Kristofer@Feb 27 2005, 15:16
Alltså, Svenska Spel har ju helt hutlösa "rakes" eller vad man nu vill kalla det.

Tacka vet jag utländska spelbolag som låter 90-95% gå tillbaka till spelarna på vissa spel till skillnad från Svenska Spel som låter 45% gå tillbaka. (Jag är inte helt supersäker på procenten men de stämmer hyffsat bra)

Man kan inte riktigt jämföra Svenska Spel med utländska bolag då de har krav på sig att fördela pengar till idrottslivet, pengar till statskassan, pengar till spelberoende, pengar för att behålla lite jobb på Gotland osv. Givetivs kan de då inte hålla samma odds eller samma procentsats som går tillbaka till spelarna. Så rent privatekonomiskt är det ju en riktigt dålig affär att spela på någon av Svenska Spels produkter men för det Svenska samhället och speciellt för det svenska idrottslivet är det bra.

Iaf, har spelat hem en del, stryktipset 45'000 (12rätt) plus några tusenlappar varje år, bomben runt 10'000. Poker har jag också lirat, plockade ut $1000 en gång efter insättning på $50 + $25 i bonus. Lirade mest på $5/$10 bord efter jag kommit upp i $200. Men när jag spelar nuförtiden, typ en gång i månaden a´$50 så förlorar jag direkt så försöker spela så lite poker som möjligt. :)
Stryktipset är dock ett måste, kör alltid ett 64-raders system varje vecka. Sen om bomben kan ge bra, så kör jag ett bombensystem på runt 60:- också.

Jocke 2005-03-08 15:27

van 2500 på rolet (Inte på internet) en gång!

Johan H 2005-03-08 15:47

Citat:

Ursprungligen postat av dP79
Citat:

Ursprungligen postat av Kristofer

Man kan inte riktigt jämföra Svenska Spel med utländska bolag då de har krav på sig att fördela pengar till idrottslivet, pengar till statskassan, pengar till spelberoende, pengar för att behålla lite jobb på Gotland osv. Givetivs kan de då inte hålla samma odds eller samma procentsats som går tillbaka till spelarna. Så rent privatekonomiskt är det ju en riktigt dålig affär att spela på någon av Svenska Spels produkter men för det Svenska samhället och speciellt för det svenska idrottslivet är det bra.

Iaf, har spelat hem en del, stryktipset 45'000 (12rätt) plus några tusenlappar varje år, bomben runt 10'000. Poker har jag också lirat, plockade ut $1000 en gång efter insättning på $50 + $25 i bonus. Lirade mest på $5/$10 bord efter jag kommit upp i $200. Men när jag spelar nuförtiden, typ en gång i månaden a´$50 så förlorar jag direkt så försöker spela så lite poker som möjligt. :)
Stryktipset är dock ett måste, kör alltid ett 64-raders system varje vecka. Sen om bomben kan ge bra, så kör jag ett bombensystem på runt 60:- också.

Jag tycker du har en förvrängd syn på svenska spel.
Visst är det så att svenska spel finansierar en del i svensk idrott m.m.
Men fortfarande är det bara en bråkdel. Svenska spel är en kassako rakt igenom
för staten.

Svenska spel´s omsättning 2004, 20,2 miljarder kronor, 1 miljard gick till idrotten.
5% av omsättningen, det är inte mycket. Kan man likaväl klassa som reklam i mina ögon.
Föreningar som får dessa pengar måste använda sig av svenska spel´s loggo.

Finns dock ett annat bolag som tillåts syssla med t.ex. lotter.
Och det är ett bolag som socialdemokraterna ÄGER, de tilldelades rätten
att syssla med lotter av vår kära regering.

dP79 2005-03-08 18:07

Citat:

Originally posted by Haghjoo@Mar 8 2005, 16:47

Jag tycker du har en förvrängd syn på svenska spel.
Visst är det så att svenska spel finansierar en del i svensk idrott m.m.
Men fortfarande är det bara en bråkdel. Svenska spel är en kassako rakt igenom
för staten.

Svenska spel´s omsättning 2004, 20,2 miljarder kronor, 1 miljard gick till idrotten.
5% av omsättningen, det är inte mycket. Kan man likaväl klassa som reklam i mina ögon.
Föreningar som får dessa pengar måste använda sig av svenska spel´s loggo.

Finns dock ett annat bolag som tillåts syssla med t.ex. lotter.
Och det är ett bolag som socialdemokraterna ÄGER, de tilldelades rätten
att syssla med lotter av vår kära regering.

Ja, jag skrev ju att de drar in pengar till statskassan. Därav sämre odds till spelarna då Svenska Spel har krav på sig att skicka vinster till staten vilken gynnar alla oss svenkar (så är det tänkt iaf). Så länge spelarna använder Svenska Spel och så länge vinsten hålls uppe så kommer ju regeringen att köra på. När (om) monopolet upphör kommer kanske Svenska Spel att tappa men förmodligen finns det andra metoder för Svenska Spel för att bevara sin ställning i Sverige. Det hade kanske till och med varit bra för Svenska Spel och statens finanser att låta Svenska Spel arbeta mot andra marknader och bli utsatt för konkurrens på lika villkor. Svenska spel har ju helt klart har bra teknisk kunskap och enligt mig en väldigt bra webbplats för sina spel. De har också mångårig erfarenhet.

Fast det bästa hade nog varit att sälja av Svenska Spel men behålla en post a' 40% eller så för röster och kapital och sedan öppna upp spelmonopolet och låta Svenska Spel vara med o leka med de stora ute i Europa. Som Telia satsningen alltså.

Men men, det är ju ett annat ämne :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson