![]() |
Citat:
Stor marknad om den kommer igång. Thomas |
Intressant tillväxtmarknad är det.
Kom sen på att .in inte är så dumt ändå. ;) Ensamma blir url-erna inte märkliga, men man hänger förstås på nåt i stil med http://hotels.in/scandinavia så blir det genast bättre.. Och en domän kan användas för hela världen. |
Citat:
Men visst Takeaway som vår norska kompis äger blir ju tuff på katalognivå, Takeaway.in/London är ju snyggt! Kanske nåt för dem som säljer video'n med Paris Hilton. OneNight.In/Paris Thomas |
det stora problemet är att ordet "in" ignoreras i google och att namnen blir rätt långa om man ska köra med ./land eller ./stad.
långa och svåra namn får mkt färre type-ins. sen kommer det nog dröja länge innan .in är "känd" hos gemene man (både indier och övriga). Fram tills nu har ju .co.in varit "standard". jag har i alla fall precis börjat vidarebefodra en .IN domän för att se hur type-ins den får jämfört med min .com med samma namn. (det är ett indien relaterat ord) |
Även om marknaden inte finns där ännu så verkar ju folk tro att den finns.
Se Länk till eBay |
Själv har jag domänen butts.in men ingen större trafik att prata om.
|
Citat:
ett problem med indien till en början är att .co.in har varit den dominerande tld'n för företag verksamma inom landet. en viss för förvirring kommer det säkert vara för de många olika 3rd level domains som finns.. |
Citat:
fick du några andra? |
Citat:
Dessa med transexual.in photomodels.in |
Jag tog ett par svenska namn.
bilar.in ekonomi.in filmer.in gud.in porr.in |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:09. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson