WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Feedback om det grafiska (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=5848)

villjam 2005-03-10 14:41

Tycker också den är snygg..

Men mousover effekten på länkarna i boxen längst ned till vänster på sidan är väl fel? .. Det blir understrykning av hela raden inklusive pilen innan. I boxen ovanför är det inte så.

LiX 2005-03-11 14:47

Citat:

Originally posted by Andreas Rönnqvist@Mar 5 2005, 02:41
Så, nu har jag arbetat med att ta fram en design för sidan som de flesta bör gilla.
1. Den är mer rollspel än de tidigare, både i färgval och i logga.
2. Den är fast på 1024 pixlars bredd.
3. Jag har reggat en ny adress www.omegaproject.se
4. All reklam är borta
5. Navigeringen har rensats upp litegrann gentemot tidigare.
Så, vad tycker ni nu om min sida OmegaProject, står att finna på www.omegaproject.se

Framsteg! Keep it up...

Infocore 2005-03-13 12:10

Nu är jag ju ingen fantasy/world of worldcraft-lover direkt. Men hade jag varit det så hade det varit klart intressant.

Designen, säga vad man vill om den typen av design, passar en sådan sajt. Nu såg jag inte den tidigare men vad jag kan säga direkt om designen är att du borde vara riktigt nöjd.

För att få ett åsikter om helhetsintryck etc bör du nog antingen fråga en medlem eller en person mer insatt i er "värld" ;).

Andreas Rönnqvist 2005-03-15 20:19

Koala: Lite svårt att undvika Nuke-känslan, även om det är Dragonfly CMS jag kör, med tanke på att alla nuvarande CMS:er är designade ungefär likadant. Tack för de varma orden!

Viljam: Jag ska se över det och försöka ändra så att den inte agerar så, tack för påpekandet!

LiX: Ingen mer kritik? :-) Det hjälper fruktansvärt mycket och jag är tacksam för den! Min nuvarande "kritik" är att det är för mkt World of Warcraft så jag ska arbeta med att integrera andra fantasy-bilder...

Infocore: Tack, det värmer att höra! Hade hoppats på att mypay kanske kom med lite kritik, rollspelare som han är! :-)

matteus 2005-04-21 23:01

Fin sida. Jag tycker att läsa vitt på svart är jobbigt, ändra kanske bakgrunden där det finns text till någon mildare

fasko 2005-04-22 14:56

Jag tycker att alla "delar" av sidan (huvudmeny, "välkomment ill omega project", användarmeny osv) borde ha åt minstånde en liten annan färg än övriga bakgrunden. Det ser dessutom lite illa ut med en del bilder på svart bakgrund (de är uppenbarligen gjorda för vit).

Så farlig tycker jag inte sidan var dock. Kanske är för att du uppdaterat sen de andra kommenterade...

Venice 2005-04-22 18:21

På själva loggan i hedern så ser det ut som om du använt en gradient i Omega Project-lagrets mask på vardera sida så att den får en gradvis transparens. Pröva att ta bort transparensen, för P och T i Project smälter nästan in i bakgrunden.

Pröva även att öka teckenavståndet på Project (står lite tätt).

Andreas Rönnqvist 2005-04-24 09:07

Tack för kommentarerna.

1. Ska se över att byta färg från vit text till grå text, lättare på ögonen då.
2. Ska se över alla bilder och anpassa dem lite bättre!
3. Ska se över loggan och öka teckenavståndet på Project.

Tack för er konstruktiva kritik! :-)

madsoul 2005-04-26 12:54

loggan var snygg.

Andreas Rönnqvist 2005-04-26 18:20

Tackar, dock ska jag se över den om jag kan göra "OmegaProject" mer tydlig samt lägga till lite mer variation i loggan...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson