WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   aftonbladet.se (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=4657)

Jacob 2004-11-26 23:10

Man kan fråga sig hur det skulle bli om en stor världskatastrof (a lá 11 sep) skulle inträffa under dessa 24 timmar. Skulle H&M-reklamen ligga kvar? I så fall, hur seriöst intryck skulle det ge?

Thomas 2004-11-27 02:45

Citat:

Originally posted by Jacob@Nov 27 2004, 00:10
Man kan fråga sig hur det skulle bli om en stor världskatastrof (a lá 11 sep) skulle inträffa under dessa 24 timmar. Skulle H&M-reklamen ligga kvar? I så fall, hur seriöst intryck skulle det ge?
aftonbladet med fler, trycker bara på en knapp och får en sida som tål stora volymer trafik för dessa tillfällen, denna har endast en logo och sedan endast ren text, bland annat såg vi den 11/9, Anna Lind, och om jag inte miss fel tidvis vid gripandet av Saddam med flera.

Thomas

Marcus 2004-11-27 03:54

tycker mer det handlar om. en eller flera annonsörer, vad är bäst?
personligen tycker jag det var rätt skön kampanj just för att sajten blev mer enhetlig och man slapp (i princip) en massa blinkande småannonsörer här och var på sidan. hoppas det blir sådana annonser året om.. fast okej, det kan kanske hellre för min del vara t.ex. Dustin som köper upp Aftonbladets utrymme. :)

användarvänligheten bibehölls på Aftonbladet så jag kan inte direkt klaga på kampanjen överhuvudtaget.. förutom kanske den hårda kontrasten gentemot övriga aftonbladets sidor...

N!cklas 2004-11-27 08:02

Det är väl bara att gratulera Aftonbladet (och Jon...har de tjuvläst här eller?). Ser absolut inget fel i kampanjen och tror att den snarare visar vad som komma skall vad gäller reklam på Internet. För de som har råd vill säga...

Jawn 2004-11-27 10:09

Citat:

Ursprungligen postat av Thomas
Citat:

Ursprungligen postat av Jawn
Om det där är ju helt crazy haha trodde inte det var så jäkla illa men det där tar nog priset.

450 000 kan man göra mycket för.

Thomas

Iof hehe men 450 000 är väl inte så jäkla mycket för en sådan tidning eller? jag menar slänga in annonser i själva tidningen är svin dyrt.

Jacob 2004-11-27 12:56

Citat:

Citat:

Originally posted by -Thomas@Nov 26 2004, 23:51
Citat:

Om det där är ju helt crazy haha trodde inte det var så jäkla illa men det där tar nog priset.

450 000 kan man göra mycket för.

Thomas

Iof hehe men 450 000 är väl inte så jäkla mycket för en sådan tidning eller? jag menar slänga in annonser i själva tidningen är svin dyrt.

Då en helsida "inte kostar mer än" 100 000 - 200 000 kr är 450 000 minst sagt en hel del.

Citat:

aftonbladet med fler, trycker bara på en knapp och får en sida som tål stora volymer trafik för dessa tillfällen, denna har endast en logo och sedan endast ren text, bland annat såg vi den 11/9, Anna Lind, och om jag inte miss fel tidvis vid gripandet av Saddam med flera.
Det är sant, det minns jag. Men det skulle ju knappast vara någon höjdare för Afbl då H&M troligen skulle vilja ha ytterligare ett dygn. Nåja, det tjänar inte så mycket till att spekulera om. Jag antar att ingen lagt vantarna på deras avtal...

Björn 2004-11-27 13:37

De lär ju inte vinna fler pris för bästa site osv med sånt här skit på nätet... det är ffn en usability-mardröm...

N!cklas 2004-11-27 13:58

..kanske tar de ett pris i innovation istället..?

Mats 2004-11-28 18:15

Tydligen fler som retar sig på detta... Länk

// Mats

ZN 2004-12-28 11:07

Nu har spray.se gjort likadant.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson