WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Det går inte så bra för Blondinbella ändå (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=38451)

gummianka 2009-08-14 07:50

Citat:

Originally posted by Osiris@Aug 14 2009, 03:50
Oavsett vad så vill man knappast byta liv med henne för de få tusenlappar hon eventuellt tjänar mer än en annan i månaden.
Eh...så du som 32 årig Göteborgare vill inte byta liv med med en 18 årig tjej i Sthlms innerstad...hm...nej, jag hoppas det...hade du sagt nånting annat så hade jag oroat mig på allvar, och den ingångsvinkeln är kanske i sig orsak till oro...är det något du funderar på ofta?

Osiris 2009-08-14 11:51

Citat:

Originally posted by gummianka@Aug 14 2009, 07:50
Eh...så du som 32 årig Göteborgare vill inte byta liv med med en 18 årig tjej i Sthlms innerstad...hm...nej, jag hoppas det...hade du sagt nånting annat så hade jag oroat mig på allvar, och den ingångsvinkeln är kanske i sig orsak till oro...är det något du funderar på ofta?
Ha ha, nej det är inget som jag funderar över direkt ofta :)

kalasboll 2009-08-14 12:43

Enligt henne själv så var ju omsättningen på ~400 000:- enbart under en fyra månaders period, då bolaget inte var aktivt det första året (y)

Ara 2009-08-14 13:03

Citat:

Originally posted by BjörnJ@Aug 13 2009, 16:14
Det kanske är vinsten i företaget efter att lön har betalats ut?
vinst är väl alltid efter löner? Men svårt att få ut mycket pengar när "pengar in i bolaget" är 400k på 1,5år

Kalledoo 2009-08-14 13:22

Citat:

Ursprungligen postat av ToBad
Citat:

Originally posted by -Kalledoo@Aug 13 2009, 14:13
Citat:

Ursprungligen postat av ToBad
Är det inte då omsättning betyder allt? ;)

Jag tror inte det. Man kan ju inte räkna sig till vinsten genom att titta på omsättning....

Nu vart jag ju lite ironisk osv. Men klart att omsättningen betyder allt i ett företag som är internetbaserat. Eftersom det i regel är kopplat till låga OH-kostnader så plockar man antingen ut en rejäl lön eller en rejäl vinst. Sedan kan man ju skaffa sig hur mkt OH-kostnader som helst även i ett företag som detta. Det känns dock onödigt ;)

Klart tösen tjänar pengar. Med det besökarantal och mediabevakning som varit slutet 2008 och under 2009 så hade säljarna varit PINSAMT dåliga om de inte lyckats få in ett antal Miljoner, åtminstone under 2009. Trots rådande finanskris.

Xamda 2009-08-14 17:54

Men nu verkar hon inte uppdaterat på 12 dagar och dessutom verkar sidan hackad av AFA... Inte kul.

elitasson 2009-08-14 19:50

http://img513.imageshack.us/img513/5650/17188251.png

Men som tur var så hade hon ju ett bra back-up system som hon tydligen betalar 80 000 kr per år för. :blink:

aDonis 2009-08-14 20:28

Fan trodde jag tjänade mer än skatan en sekund där.

BjörnJ 2009-08-15 09:58

Citat:

Ursprungligen postat av Ara
Citat:

Ursprungligen postat av BjörnJ
Det kanske är vinsten i företaget efter att lön har betalats ut?

vinst är väl alltid efter löner? Men svårt att få ut mycket pengar när pengar in i bolaget är 400k på 1,5år

Givetvis. Det jag syftade på var att när man pratar om hur mycket hon tjänar på bloggen känns det konstigt med en fokusering på att vinsten är 7000 kr/månad om hon samtidigt har plockat ut en massa i lön som man inte räknar. (Men det är förstås sant att det fortfarande inte är några enorma pengar, om man ser till bara detta AB.)

Conny Westh 2009-08-15 14:17

Hennes farsa är ju revisor och kan alla trix i branchen så jag är fullkomligt övertygad om att hon har de intäkter hon säger att hon har.

Sen disponerar de resurserna för att få ut maximalt och då "syns" inte detta i det officiella bolaget just nu.

Det finn ju även närstående bolag som inte vi här på WN lätt kan se vilka de är, hon kanske har utlandsregistrerade bolag som plockar hem en större del av intäkterna, de syns ju inte alls.

Tar hon ut det som lön kommer det att synas i deklarationen och då kan vi se det genom att ringa skattmasen och fråga.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson