![]() |
Citat:
Men visst är det tråkigt, speciellt om man anser sig ha en bättre tjänst än TV:s kartsajter. Precis som du sa, det är bara att gratulera TV om han lyckats dra fördel av ett misstag av Google. |
Det där stämmer inte. Ted fick tidningsartiklar, 100-tals blogglänkar och annan organisk trafik som skapade innehåll från dag 1. Sedan rankade han på Google och fick ännu mer trafik.
Citat:
|
Skulle tippa på att det rör sig om för hög länktillväxt i kombination med ett relativt nyreggat domännamn. Troligen kommer sidan tillbaka i SERP efter en längre tidsperiod, dock ej säkert. Andra nämndvärda faktorer är sannolikt det magra innehållet, som nämnts tidigare.
Min erfarenhet av liknande händelser har gjort att jag numera nästan direkt lägger upp en sida med mindre antal inlänkar. Låter Google sniffa och sedan när det är dags för riktigt innehåll eller tjänst låååångsamt bygger upp länkar till sidan. Andra saker Google inte gillar som jag uppmärksammat är att inte ge Googles tjänster för stort utrymme, maps etc. Lägg inte heller upp Adsense på sidan i ett tidigt skede. Detta är dock inget "bevisat", bara erfarenheter. |
Citat:
|
Okej, tack för all input. Det låter vettigt!
Ska ta era förslag och kommentarer i beaktande. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:25. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson