![]() |
Citat:
Förstår däremot inte vad som kan vara så häftigt med att hälften är unika besökare :) är det inte normalt att hälften av besökarna är unika besökare? |
Hur mycket ungefär drar du in via Google AdSense för tillfället per månad?
Kommer besökarna via sökmotorer eller externa länkar från andra sidor? |
Citat:
ang trafiken (enligt google) Direct traffic: 20,73% Referring sites: 29,95% Search engines: 49,32 |
Lustig tråd detta! Du borde tjäna avsevärt mycket mer än du verkar göra.
Jag har två helt olika webbplatser där sifforna är identiska: 75% sökmotor 12.5% direkttrafik 12.5% hänvisningswebbplatser |
jo, det gäller ju o hitta företag som är beredd o spendera pengar också, det e fan inte lätt det asså :)
|
Citat:
|
Du skrev tidigare att " Page eCPM på 0.14$ " men du nämnde även en siffra på 0.09 dollar, vill jag minnas.
Jag har aldrig satt mig in i dessa saker, kanske för jag inte har haft anledning. Men mina avsevärt mycket mindre sidvisningar genererar runt 8.5 till 9 dollar eCPM... Jag har funderat på detta och jag tror du vänder dig till en svårflörtad målgrupp. En målgrupp som rent statistiskt inte klickar på banner-annonser. Dels vänder sig din sida till teknikintresserade. Dessa klickar sällan på annonser. Personligen har jag kanske klickat på 3-5 annonser under de senaste tio åren. Jag minns vid ETT tillfälle att jag klickade på en annons som jag gillade. (Minns dock inte vilken eller i vilket sammanhang.) De andra fallen är när man klickar på en annons av misstag. Man ska aktivera ett fönster och råkar klicka på annonsen. Eller pekplattan på den bärbara som råkar klicka. Sånt händer. Fundera själv. Hur ofta klickar du på annonser? Den andra anledningen är att du vänder dig till folk med mycket pengar. Detta kunde Jajja konstatera i ett nyhetsbrev tidigare detta året (eller möjligen i slutet av förra året) att folk med hög inkomst rent generellt sällan eller aldrig klickar på annonser. Då är det så, att dina telefoner som du skriver om är ju inga billiga saker direkt... Väldigt få människor har råd att köpa en telefon för 5-7 tusen eller vad de nu kan kosta. Men det är klart, ett antal miljoner personer i både Europa och USA med mera skulle ju utan att tveka köpa en ny nalle och det är givetvis dessa som även besöker din sida och läser om nya nallar. Men... som tyvärr (för din del) mer sällan klickar på banner-annonser på Internet. I alla fall enligt Jajja och det undersökningsföretag som de refererar till. [letar...] Nej, jag hittade inte texten från Jajja. Detta är bara en teori som jag har verkligen ingen aning om det finns sanning eller ens antydan till substans i. Men jag har bara funderat lite på hur du kan ha så låg eCPM-faktor med den sjukt stora trafiken... Jag kan ju inte svara på varför dina besökare inte klickar på dina annonser! :-) |
Vi driver långt ifrån ordinarie fråga, men det är mycket intressant diskussion. "Annonser" som MrBob pratar om som vanliga banners är ju per definition väldigt svåra att få folk att klicka på. Du redogör inte vilka metoder du använt från affiliatenätverken, men jag kan bara anta att du endast testat vanliga banners med sådan låg ECPM. Jag har rätt bra insikt i en av de stora klädbloggarna, som har liten bråkdel av din trafik - en välplacerad trackinglänk i de artiklarna genererar stora pengar ("Ny fin kjol hos HM, kolla <trackinglänk> här </trackinglänk>").
Om du utbasunerar t.ex att... vad ska vi ta... nya Android-nallen nu börjat säljas hos Coop Electrical i UK, eller att något nytt telefonabbonemang kommit, med en attraktiv trackerlänk till nämnda butik, så borde det inte bli annat än succé. Inte testat något sånt, eller har du bara hållt dig till banners? |
Nej, jag tycker inte alls vi kommer ifrån ämnet. Trådskapare frågade vad han skulle tjäna och jag presenterade ett värde baserat på mina anteckningar från AdSense. (Proportionellt sett större.)
Men det du skriver är helt klart mycket intressant! Den typen av länkar ger ju lite redaktionell touch över det hela och den typen av länkar HJÄLPER besökaren att hitta det som dom precis letar efter. Om inte annat, besökaren måste i annat fall leta vidare om de vill se mer information om respektive telefon. Men med tanke på den internationella marknaden, är inte AdSense i så fall bättre än en enskild operatör eller partner, då "AdSense riktar sig rätt på respektive marknad", så att säga. Det är min tanke... Men samtidigt ska man veta att AdSense är ingen välgörenhet. Om jag får en dollar hamnar tre dollar hos Google... De tar rätt bra betalt för att leverera relevanta annonser. Nu vet jag inte om det är så mycket, men mycket är det i alla fall. Samtidigt kan det vara svårt för en framgångsrik singelsnubbe att själv leta reda på annonsörer och rigga hela marknaden på egen hand så att säga. Svårt val där! |
Finns dom som tjänar 150 000 SEK per månad med 2500-3500 unika besökare per dag, och andra med 30-40 000 unika per dag tjänar 10 000 SEK per månad. Ganska intressant.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:41. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson