WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Ice House offentliggör sin postnummer idé (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=36849)

Jine 2009-05-16 17:02

7000st á 99kr, alternativt á 1kr som Loopia hade som drive förut?
14234.se verkar ligga med Register Loopia AB, reggat i slutet av november - så antagligen när dom hade rabatt som alla år tidigare (:

tartareandesire 2009-05-16 17:09

Citat:

Originally posted by Jine@May 16 2009, 17:02
14234.se verkar ligga med Register Loopia AB, reggat i slutet av november - så antagligen när dom hade rabatt som alla år tidigare (:

Blir intressant att se hur det går i slutet av året då =)

andi 2009-05-16 18:17

Vad är nyttan med alla postnummer som domännamn egentligen?

Behovet av lokalt innehåll är nog stort, dock så tycker jag att utseendet och användargränssnittet inte är något att hänga i julgranen, googles kartor är så fula och att bara rada upp diverse annonser för valt postnummer hjälper knappast någon. Ser ut som sajten knåpades ihop på det där 24-timmars webeventet...

Ireneri 2009-05-16 21:21

Citat:

Originally posted by andi@May 16 2009, 18:17

Några förslag:
- SEO.
- Det ger kanske mer tyngd med en postnummerdomän när deras försäljare ska övertala/lura lokala korvkioskägare och andra småföretagare att annonsera.

Oskar G 2009-05-16 21:29

Citat:

Ursprungligen postat av Ireneri
Citat:

Ursprungligen postat av andi

Några förslag:
- SEO.
- Det ger kanske mer tyngd med en postnummerdomän när deras försäljare ska övertala/lura lokala korvkioskägare och andra småföretagare att annonsera.

Säljargumentet köper jag! Men postnummer SEO, nja. Googlar man verkligen postnummer? Jag har svårt att tro det.

Ireneri 2009-05-16 21:38

Min erfarenhet är att när en del ska besöka en sajt använder dom av nån anledning ofta google istället för bokmärke eller att skriva i browserns adressfält.

andi 2009-05-16 23:42

Citat:

Originally posted by Ireneri@May 16 2009, 21:38
Min erfarenhet är att när en del ska besöka en sajt använder dom av nån anledning ofta google istället för bokmärke eller att skriva i browserns adressfält.
Har själv märkt att jag gjort det en hel del. I mitt fall kommer det av att jag klickar på adressfältet och börjar skriva adressen innan startsidan (Google) laddats. Innan jag skrivit klart så laddas Google och jag hamnar i sökfältet och fortsätter skriva där av bara farten, då står det kanske "www." i adressfältet och "wn.se" i Googles sökfält.

Ofta är det ju enklare att söka efter sidan och klicka på länken i Googles sökresultat, man behöver ju inte skriva in hela adressen i många fall, Googla på "wn" tex.

BjörnJ 2009-05-17 07:27

Citat:

Originally posted by Jine@May 16 2009, 17:02

Man fick väl bara köpa 100 domäner för kampanjpriset?
99 kr är inkl moms, och som företag kan de dra av momsen, men det blir ju ändå massor av pengar, som dessutom ska betalas varje år.

design.se 2009-05-17 20:12

Om ett år tänker de säkert: "seemed like a good idea at the time"

Oskar G 2009-05-18 10:06

Citat:

Originally posted by Ireneri@May 16 2009, 21:38
Absolut, jag använder adressfältet i Firefox med inbyggd "jag har tur" hela tiden.

Men testa att Googla ett postnummer, det är inte särskilt mycket seo som krävs för att komma högt där. Inte än i alla fall... ;)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson