WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Kontoattack mot Pirate Bay-advokat (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=36790)

andi 2009-05-13 18:39

Citat:

Originally posted by biokonsult@May 13 2009, 15:56
Va! nehee jassåååå var det bara Fildelnings-entusiaster? :blink:
och bankrånare skall numera kallas "bankentusiaster", pedofiler "barnentusiaster" och rattfyllon "vinentusiaster"...

kalasboll 2009-05-13 18:40

Citat:

Originally posted by WebboT@May 13 2009, 18:18

Detta handlar väl inte om fildelning?
Detta handlar ju "bara" om ett par loosers som tror att de kan springa runt spotta folk i ansiktet utan att det blir några konsekvenser. Ungefär på snorungarnas nivå i Rosengård. En dag är det nån som biter tillbaka. Hårt. Payback is a bitch

Jag känner mig i alla fall övertygad om att tartars syn på fildelning och pirate bay-pågarna spelade in på hans kommentar, ja.

biokonsult 2009-05-13 18:43

Citat:

Ursprungligen postat av andi
Citat:

Ursprungligen postat av biokonsult
Va! nehee jassåååå var det bara Fildelnings-entusiaster? :blink:

och bankrånare skall numera kallas "bankentusiaster", pedofiler "barnentusiaster" och rattfyllon "vinentusiaster"...

Lite kul var det.. :lol: siktar på och bli en Bankentusiast.

WizKid 2009-05-13 21:07

Citat:

Originally posted by tartareandesire@May 13 2009, 15:50
Stämmer det så visar det ju bara vad det är för sorts människor som ligger bakom Pirate Bay....
På vilket sätt då? Vad jag läst så är det inte någon av de 4 dömda som ligger bakom sidan. Vet du vem som ligger bakom sidan får du gärna dela med dig.

biokonsult 2009-05-13 21:23

Citat:

Ursprungligen postat av WizKid
Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire
Stämmer det så visar det ju bara vad det är för sorts människor som ligger bakom Pirate Bay....

På vilket sätt då? Vad jag läst så är det inte någon av de 4 dömda som ligger bakom sidan. Vet du vem som ligger bakom sidan får du gärna dela med dig.

Enligt IIS-stiftelsen.se, som ansvarar för toppdomänen ".se" är den registrerade ägaren till domänen Per Gottfrid Svartholm Warg.

Gottfrid Svartholm Warg är en av de fyra som dömts till ett års fängelse och skadestånd i Pirate Bay-målet vid Stockholms tingsrätt.

Står det i artikeln....

Jawn 2009-05-13 21:56

Fy fan vilken ångest :)

Erik Stenman 2009-05-13 22:21

Dom går emot fel personer tycker jag. Advokater är ju skulle man kunna säga budbäraren. Men som vanligt skjuts budbäraren och den verkliga boven går fri. Dvs. antipiratbyrån.

tartareandesire 2009-05-13 22:24

Citat:

Ursprungligen postat av kalasboll
Citat:

Ursprungligen postat av WebboT
Detta handlar väl inte om fildelning?
Detta handlar ju "bara" om ett par loosers som tror att de kan springa runt spotta folk i ansiktet utan att det blir några konsekvenser. Ungefär på snorungarnas nivå i Rosengård. En dag är det nån som biter tillbaka. Hårt. Payback is a bitch

Jag känner mig i alla fall övertygad om att tartars syn på fildelning och pirate bay-pågarna spelade in på hans kommentar, ja.

Knappast, som WebboT mycket riktigt påpekade har inte detta något med fildelning att göra (förutom motivationen bakom agerandet kanske). Jag hade tyckt det vore precis lika illa om advokaten gjort samma sak mot Svartholms företag (om han nu har något).

Alto 2009-05-13 22:43

coolt =)

kalasboll 2009-05-13 22:43

Citat:

Originally posted by tartareandesire@May 13 2009, 22:24

Knappast, som WebboT mycket riktigt påpekade har inte detta något med fildelning att göra (förutom motivationen bakom agerandet kanske). Jag hade tyckt det vore precis lika illa om advokaten gjort samma sak mot Svartholms företag (om han nu har något).

Jag känner dock fortfarande inte att dina övriga känslor och åsikter går obemärkta förbi din syn på detta, fast för att inte vara helt asocial så får jag lita på dig.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson