WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vad tycker ni om swebhost? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=36691)

Swebhost 2009-05-17 15:34

Citat:

Originally posted by mynameisfredrik@May 15 2009, 17:56
Skulle man vara otrevliga och paranoid bara för att det finns sådana här företag som ditt, jag var orolig och ville veta om någon visste något om er, inte direkt så svår då ni känns för nya på marknaden.

Att det lyser varningslampor om dig är inte det så svårt, hela ert avtal känns konstigt bara och andra har reagerat med, sms support du skojar?

Vem mer kör sådant, skall ni komma billigt undan vilket jag också tippar på så finns skype åtminstone, sedan finns ip-telefoni, jaja jag tänker dock avvakta att välja er, men det är min åsikt.

Som sagt, det är ett taget standardavtal, inte ett redskap för att kasta ut kunder. Vi har aldrig haft problem med någon kund och har aldrig använt några av de klausuler som finns där - trots hundratals kunder. Om det uppstår problem löser vi det på andra sätt. Avtal är en form av juridisk säkerhet vid extremfall. Jag kan tänka mig att avtalen hos andra webbhotell är utformade på liknande sätt.

SMS-supporten är mycket uppskattad eftersom vi garanterar svar inom 10 minuter. Varför andra webbhotell inte använder någon form av tjänst via SMS kan inte jag svara på. Jag vet bara att det fungerar mycket bra för egen del.

Du får välja vilket webbhotell du vill. Jag kan bara tala för min egen verksamhet.

Vill du bli kund så är du välkommen.

Richard, Supportavdelningen
Swebhost Webbhotell

webbaccess 2009-05-17 15:45

Bara för mig som "Underjord Media" låter oseriöst? låter som att företaget och pengarna kommer gå under jorden snart...

Swebhost 2009-05-17 15:49

Citat:

Originally posted by webbaccess@May 17 2009, 15:45
Bara för mig som "Underjord Media" låter oseriöst? låter som att företaget och pengarna kommer gå under jorden snart...
Nejdå, det är inte syftet med namnet.

Swebhost Webbhotell

empty 2009-05-17 15:51

SMS-support är väl ett klockrent extra alternativ?

Vad kritiska ni är mot Swebhost.

Swebhost 2009-05-17 15:57

Citat:

Originally posted by empty@May 17 2009, 15:51

Det är ett extremt bra alternativ, jag har själv varit webbhotellkund en gång i tiden och vet hur frustrerande det är att inte få svar när man behöver det. Även om det inte går att lösa alla problem via SMS, så får kunden alltid svar inom tio minuter, vilket är en trygghet för kunden. Sedan kan man alltid lösa problemet via e-post om det inte skulle gå via telefonen. SMS-supporten fungerar även bra för att hjälpa intresserade kunder som behöver snabba svar på serverfrågor och liknande.

Swebhost Webbhotell

Jonor 2009-05-17 16:08

Citat:

Ursprungligen postat av Swebhost
Citat:

Ursprungligen postat av empty

Det är ett extremt bra alternativ, jag har själv varit webbhotellkund en gång i tiden och vet hur frustrerande det är att inte få svar när man behöver det. Även om det inte går att lösa alla problem via SMS, så får kunden alltid svar inom tio minuter, vilket är en trygghet för kunden. Sedan kan man alltid lösa problemet via e-post om det inte skulle gå via telefonen. SMS-supporten fungerar även bra för att hjälpa intresserade kunder som behöver snabba svar på serverfrågor och liknande.
Swebhost Webbhotell

Är nog ganska jobbigt att ställa frågor via SMS, dock trevligt att det är ett gratis supportalternativ. Är lite nyfiken, vad för frågor/supportärenden brukar du kunna lösa via SMS?

Swebhost 2009-05-17 16:25

Citat:

Ursprungligen postat av Jonor
Citat:

Originally posted by -Swebhost@May 17 2009, 15:57
Citat:

Ursprungligen postat av empty

Swebhost Webbhotell

Är nog ganska jobbigt att ställa frågor via SMS, dock trevligt att det är ett gratis supportalternativ. Är lite nyfiken, vad för frågor/supportärenden brukar du kunna lösa via SMS?

Alla typer av frågor som bygger på kunskaper om servern, skript och liknande. Dvs. frågor som inte kräver något större ingripande från vår sida, då krävs det ju en dator. Jag personligen kan även göra enklare ingripanden direkt från telefonen, eftersom jag har har en Ericsson Xperia med bredbandsuppkoppling.

Swebhost Webbhotell

tartareandesire 2009-05-18 12:53

Jag tror det kan vara en bra idé att ni tar till er av kritiken som framkommit istället för att slå ifrån er. På så vis kan ni tillgodose fler potentiella kunders behov och fler kunder vill ni väl ändå ha?

Swebhost 2009-05-18 19:13

Om det varit fråga om kritik och inte totalt meningslös kverulans från anonyma jantelagsmänniskor, så hade det kanske funnits något att ta till sig. Har hittills fått in fem nya kunder samt en partnerförfrågan som angivit DEN HÄR tråden som referens. Sköt ni ert så sköter jag mitt.

Swebhost Webbhotell

Westman 2009-05-18 19:51

Citat:

Originally posted by Swebhost@May 18 2009, 19:13
Om det varit fråga om kritik och inte totalt meningslös kverulans från anonyma jantelagsmänniskor, så hade det kanske funnits något att ta till sig. Har hittills fått in fem nya kunder samt en partnerförfrågan som angivit DEN HÄR tråden som referens. Sköt ni ert så sköter jag mitt.

Swebhost Webbhotell

Jag varken anonym eller en kverulant jantelagsmänniska men det är uppenbart att goda råd är bortkastade på dig.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson