WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   One.com (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=36518)

olsserik 2009-05-01 10:15

Mja, det vart väl mest ett tomt hot. Jag kontaktade dem i chatten och frågade om de hade uppfunnit någon ny affärsmodell där de parallellkör med IIS.
Fick direkt ett svar att så inte var fallet, det var "bara" att dra bort kostnaden för domänen på den utskickade fakturan och skippa klicket i mailet.

Men hur många kollade detta när de får ett sådant mail där det står att om de inte klickar så kommer dubbelfakturering ske...?

aram 2009-05-01 15:54

Citat:

Originally posted by olsserik@May 1 2009, 10:15
Mja, det vart väl mest ett tomt hot. Jag kontaktade dem i chatten och frågade om de hade uppfunnit någon ny affärsmodell där de parallellkör med IIS.
Fick direkt ett svar att så inte var fallet, det var bara att dra bort kostnaden för domänen på den utskickade fakturan och skippa klicket i mailet.
Men hur många kollade detta när de får ett sådant mail där det står att om de inte klickar så kommer dubbelfakturering ske...?

Om man drar bort kostnaden på domänen får man väl ingen domän ? Eller va ?
Det ´är ju bara irriterande det dom håller på med.

olsserik 2009-05-02 12:11

Jodå, detta var ju i samband med övergången till registrarer, jag valde Binero istället och kunde därför dra av kostnaden för domänen (tror det var 125.-) och betalade därför 164.- bara för webbhotellet.
Lite konstigt att det kan gå till på detta sätt, speciellt måste det krångla till för dem i deras ekonomisystem när bara halva fordringen kommer in, men å andra sidan, de räknar nog kallt med att "nästan alla" klickar på länken...

aram 2009-05-02 16:02

Citat:

Originally posted by olsserik@May 2 2009, 12:11
Jodå, detta var ju i samband med övergången till registrarer, jag valde Binero istället och kunde därför dra av kostnaden för domänen (tror det var 125.-) och betalade därför 164.- bara för webbhotellet.
Lite konstigt att det kan gå till på detta sätt, speciellt måste det krångla till för dem i deras ekonomisystem när bara halva fordringen kommer in, men å andra sidan, de räknar nog kallt med att nästan alla klickar på länken...

lågt....

Henrikd 2009-05-13 12:00

Jag har kört flera hyffsat "tunga" PHP-drivna hemsidor med > 1000 besökare per dag hos både One och Web10. Jag har i princip aldrig haft problem med One.com, bortsett från lite downtime några enstaka gånger. Jag skulle i alla fall rekommendera One.com framför Web10, då Web10s support oftast tar upp till ett par dagar på sig att besvara ens ärenden, och lite godtyckligt kan ta och stänga ner sina servrar för uppgradering, flytt osv, eller "råka" radera ens databas i tid och otid.

aram 2009-05-13 15:33

Citat:

Originally posted by Henrikd@May 13 2009, 12:00
Jag har kört flera hyffsat tunga PHP-drivna hemsidor med 1000 besökare per dag hos både One och Web10. Jag har i princip aldrig haft problem med One.com, bortsett från lite downtime några enstaka gånger. Jag skulle i alla fall rekommendera One.com framför Web10, då Web10s support oftast tar upp till ett par dagar på sig att besvara ens ärenden, och lite godtyckligt kan ta och stänga ner sina servrar för uppgradering, flytt osv, eller råka radera ens databas i tid och otid.

så den klarar lite tyngre php script ?

tartareandesire 2009-05-13 17:53

Citat:

Ursprungligen postat av aram
Citat:

Ursprungligen postat av Henrikd
Jag har kört flera hyffsat tunga PHP-drivna hemsidor med 1000 besökare per dag hos både One och Web10. Jag har i princip aldrig haft problem med One.com, bortsett från lite downtime några enstaka gånger. Jag skulle i alla fall rekommendera One.com framför Web10, då Web10s support oftast tar upp till ett par dagar på sig att besvara ens ärenden, och lite godtyckligt kan ta och stänga ner sina servrar för uppgradering, flytt osv, eller råka radera ens databas i tid och otid.

Det är nog inga problem. Problemet ligger snarare i hur mycket databasen klarar av om man har mycket trafik. Kör du inget kritiskt så är det ett bra val rent ekonomiskt.

olsserik 2009-05-13 19:59

Hej,
Ja, det var databasen som säckade för mig, men jag tror det fått liiite bättre fart på grejerna det sista, har en testsajt uppe hos dem och timeouts med helvita sidor är färre förekommande.
Budget är ju budget det ska man tänka på, åt båda håll.
Det var mer än en gång jag fick mail av dem där de hotade med att stänga av sajten för att det spammades för hårt på kunders forum. Skickade då tillbaka svar att jag aldrig haft ett spammeddelande och då kom svaret att det var ett auto-utskick till alla med större databaser med mycket aktivitet...

Henrikd 2009-05-15 13:54

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:

Originally posted by -aram@May 13 2009, 15:33
Citat:

Ursprungligen postat av Henrikd

Det är nog inga problem. Problemet ligger snarare i hur mycket databasen klarar av om man har mycket trafik. Kör du inget kritiskt så är det ett bra val rent ekonomiskt.

Har i alla fall kört PHP/MySQL-drivna sidor på Web10 som hade ca 14.000 unika besökare per dag (och desto fler sidvisningar, förstås). Men ungefär där någonstans verkade gränsen gå innan MySQL började gnälla om för många aktiva anslutningar.

aram 2009-06-11 13:31

Hmm okej, men ingen har fått något klagomål från binero vad jag förstår ?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson