WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Victoria och Daniel förlovar sig (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=35350)

WebboT 2009-02-24 21:12

Citat:

Originally posted by sioustis@Feb 24 2009, 15:08
Omg, who gives a sh*t. Avskaffa, avskaffa, AVSKAFFA nu!
och motiveringen är?

xpower 2009-02-24 21:12

Citat:

Ursprungligen postat av WebboT
Citat:

Ursprungligen postat av Cykelpedal
Nyhetsdelen ska väl ändå handla om IT och webben...

det var nog därför han inte postade i nyhetsdelen...

Det var nog därför moderator flyttade tråden ;)

WebboT 2009-02-24 21:16

Citat:

Ursprungligen postat av xpower
Citat:

Originally posted by -WebboT@Feb 24 2009, 22:00
Citat:

Ursprungligen postat av Cykelpedal
Nyhetsdelen ska väl ändå handla om IT och webben...

det var nog därför han inte postade i nyhetsdelen...

Det var nog därför moderator flyttade tråden ;)

där ser man sa den blinde till den döve :o

Jonas 2009-02-24 21:38

Citat:

Originally posted by Nicklas@Feb 24 2009, 21:45
Mycket bra reklam för Sverige.

Inte för att låta rasistisk eller något.

Vadå för reklam? För att öka invandringen?

Clarence 2009-02-24 22:12

Citat:

Ursprungligen postat av Jonas
Citat:

Ursprungligen postat av Nicklas
Mycket bra reklam för Sverige.

Inte för att låta rasistisk eller något.

Vadå för reklam? För att öka invandringen?

Jag är väldigt intresserad av att se dig utveckla det där. Jag tycker mig ha grundläggande kunskap om kronprinsessan, Daniel, svenska monarkin och invandringen till Sverige men jag kan inte för allt i världen förstå vad du menar oavsett om jag försöker tolka det rasistiskt.

Oskar G 2009-02-24 22:25

Ojojoj, lugna ner er ett par grader nu. Jag kan hålla med om att det kanske var fel att lägga den i nyheter nu med facit i hand :)

Men det är uppenbarligen många som både läste och svarade trots det, och rubriken talade väl ganska klart för vad det handlade om. Eller hur!?

...och jo, vad har bilar med IT och webben att göra?

Ibland känns det som ett litet aphus här inne. Om jag inte hade formulerat mig som jag gjort hade de första kommentarerna förmodligen inte formulerats som de gjorts, och sen satt ton för hela tråden (och alla andras åsikter). Men jag har mig själv att skylla ;)

Marcus 2009-02-24 22:25

Citat:

Originally posted by Gustav@Feb 24 2009, 15:48
Det är en stor nyhet, men kanske inte här på WN .
Den stora frågan är så klart om det här på sikt blir slutet för den svenska monarkin.

Det de flesta verkar glömma är att inte heller Drottning Silvia är av kunglig härkomst. Verkar en aning överdrivet att tro att bara för att Daniel skulle bli prins skulle innebära slutet på monarkin.

Självklart innebär det här mängder med gratis-reklam för Sverige utomlands, inte minst i Tyskland där man redan har stort intresse av Sverige. En stor del av turisterna i Sverige kommer ju trots allt från Tyskland och det lär ju inte bli mindre i och med att Victoria är den enda kvinnliga Europeiska tronarvingen.

Bröllopet beräknades kosta några miljoner, men affärer och annat beräknades tydligen dra in någon miljard på det hela; så att ha ett kungahus, åtminstone i det här specifika fallet, kan ju ingen klaga på ur ett rent ekonomiskt perspektiv.

Robert 2009-02-24 22:26

Kul när man till och med kan läsa på DI.se (det BORDE vara lite mer ekonomiskt funtade människor där) att folk blandra ihop känslor, grupptryck och ekonomi i samma argumentation. Folk som är upprörda att skattebetalarna kanske får betala deras bröllop för citat " tiotals miljoner kr". I stycket efter står att den beräknade "vinsten" på bröllopet är:

* Försäljning av bröllopsrekaterade produkter: 2,5 miljarder
* 12 000 extra turister = 30 miljoner i tillskott för detaljhandeln
* 200 miljoner kr extra för hotell- och restaurangnäringen

De som räknat ut detta hävdar också att den största positiva ekonomiska effekten av ett prinsessbröllop inte framgår av deras (ovanstående) summor.
Kommentarerna man kan läsa är "Ge de tiotals miljonerna till de hemlösa och fattiga istället". Hur fan räknar folk? De är villiga att avstå flera miljarder för att utsatta grupper i samhället ska få en struntsumma i sammanhanget! Jag blir så jävla trött! :D

pokerstjärna 2009-02-24 22:51

Citat:

Originally posted by Marcus@Feb 24 2009, 22:25

Bröllopet beräknades kosta några miljoner..

och det blir väl skattebetalarna som får stå för det, eller?

xpower 2009-02-24 22:55

Citat:

Ursprungligen postat av pokerstjärna
Citat:

Ursprungligen postat av Marcus
Bröllopet beräknades kosta några miljoner..

och det blir väl skattebetalarna som får stå för det, eller?

Svar: Ja

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson