![]() |
jag hade varit beredd att bjuda över 5k om jag hade varit i köpatagen
behöver du pengarna nu så sälj, annars vänta |
Citat:
claeslund - Oavsett vilket, så begär ett högt pris och se vad de svarar. Även om du inte får det beloppet så har du satt ribban när det blir dags att förhandla pris. Men det är ingen större idé att hamstra domäner i förhoppningen om att en massa "tänk-om-scenarion" ska infalla. Arla kanske vill köpa upp din domän för riktigt stora summor om ett år. Men du kan lika gärna bli överkörd av en buss i morgon. |
Citat:
Jag tror faktiskt att jag väntar. Jag är inte i någon ekonomisk kris så om jag väntar en tid till så gör det mig inte så mycket. Däremot så är jag lite emot att någon som inte har tid med att utveckla domänen fortfarande har den i sin ägo. Jag gillar när människor utvecklar saker så på det sättet känns det lite som att jag hindrar någon från att utveckla sina idéer... ...lite långsökt men ändå. |
Som sagt, man kan ju vrida och vända på det in i det oändliga.
Verkligheten ser ju ändå ut så att företag som har en stor reklambudget, som i föredraget exempel, faktiskt kan använda den för att i princip lika gärna pränta in glutenfri365.se som glutenfri.se hos användaren, det är ju bara titta på reklam runt omkring sig, sen behöver man ju inte tappa allt affärssinne för det, säger dom 5 så säger du 10, men blir det för mycket krångel och budgeten finns där så tror jag risken är stor att man inte orkar...it´s a buyers market... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:16. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson