WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Varning för surftown (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=35037)

robertsson 2009-02-10 14:41

Fakturanummer: 7VFVBP3KK9
Betalningsdatum: 2008-12-21
Fakturadatum: 2008-12-16

Fakturanummer: 9N48QCJQRR
Betalningsdatum: 2009-01-18
Fakturadatum: 2009-01-13

Det är inte frågan om samma dag utan 1 månad mellan, ni kunde inte ge klara besked om vilka komponenter som fanns på linux respektive windows konton, vilket gjorde att vi inte fick det kontot vi skulle ha. Då sa ni att vi måste köpa ett konto till och betala en gång till vilket vi gjorde 1 månad efter att första kontot satts upp. Och det andra kontot har inte heller fungerat med de komponenter som skulle finnas och därför skulle vi flyttas till ny server, vilket vi nu väntat på i 3 veckor. Sajten har inte fungerat sedan mitten av december.

Citat:

Detta är ju ingenting vi har bett dig göra eller föreslagit, så det anser jag inte att vi kan ta på oss.
Det var ju SURFTOWN's supportpersonal som sa att vi måste köpa ett nytt konto! Vi betalade 2 gånger precis som eran supportpersonal sa att vi skulle göra. Tror du att vi sitter betalar 2 gånger för att vi tycker det är kul betala fakturor, eller? Inte nog med att ni kallar en för otålig efter 2 veckor, sedan kan ni inte stå för att ni har lurat på en kund 2 konton. "råkat beställa ytterligare ett Windows-webbhotell" låter som om jag har tråkigt på dagarna och tecknar konton hos "Sveriges bästa webbhotell"... stor risk!

Men tydligen har ni 30 dagars nöjd kund garanti, innebär det att jag kan säga upp konto 2 och fortsätta köra på konto 1?

robertsson 2009-02-10 15:14

Nu har det gått ytterligare 4 timmar.

* De 336 timmars väntan har blivit 340 timmar.
* Kontot på 70MB har fortfarande inte flyttats.
* Teknikern som skulle ringa igår har inte ringt.
* Supportpersonalen som skulle höra av sig innan kl 10 har inte hört av sig.
* David L som skulle ringa har inte ringt.
* Jag har nu även fått skulden för att köpa på mig Surftwon-konton som nån slags hobby.
* Hemsidan fungerar fortfarande inte.

Erik Jögimar 2009-02-10 15:27

Citat:

Originally posted by robertsson@Feb 10 2009, 16:14
Nu har det gått ytterligare 4 timmar.

* De 336 timmars väntan har blivit 340 timmar.
* Kontot på 70MB har fortfarande inte flyttats.
* Teknikern som skulle ringa igår har inte ringt.
* Supportpersonalen som skulle höra av sig innan kl 10 har inte hört av sig.
* David L som skulle ringa har inte ringt.
* Jag har nu även fått skulden för att köpa på mig Surftwon-konton som nån slags hobby.
* Hemsidan fungerar fortfarande inte.

Robertsson,

Jag tror du besparar dig väldigt mycket besvär om du avbryter din tjänst hos surftown. Jag använda one.com innan
och dom var oändligt bättre även om man inte har samma funktionalitet där som på surftown. Men ibland får man
prioritera vad som verkligen behövs. Bells and whistles som surftown erbjuder räcker för det mesta inte långt när andra
har kund kontakten.

robertsson 2009-02-10 16:37

Nu går jag hem för dagen. Kan konstatera att återigen, trots upprepade LÖFTEN har ingen på surftown hört av sig, flytten inte genomförd och sajten fungerar inte. Trots DUBBLA företagskonton för över 5800 kr. Kan ett webbhotells service bli sämre än så här? Vi håller tummarna för bättre lycka imorgon.

f_b 2009-02-10 17:13

Citat:

Originally posted by robertsson@Feb 10 2009, 16:37
Kan ett webbhotells service bli sämre än så här?
Javisst! Jag har erfarit att det går att få mycket sämre service, t.ex. att de varken svarar på telefon eller på mejl. Men är man så missnöjd så är det bara att flytta.

lindberg 2009-02-10 17:25

Citat:

Originally posted by f_b@Feb 10 2009, 18:13
Javisst! Jag har erfarit att det går att få mycket sämre service, t.ex. att de varken svarar på telefon eller på mejl. Men är man så missnöjd så är det bara att flytta.
Jag tycker nästan att detta är VÄRRE än att dom inte svarat alls.

Om dom inte Surftown lovat, och lovat, och lovat att lösa problemet, så hade vi flyttat sajten för länge sedan.

Är problemet inte löst i morgon så har vi inget val än att flytta sajten och kräva pengarna tillbaka.

Detta mottog vi den 22:a Januari:

"Hej Mikael

Vi har nu startat en flytt tillbaka till wsp1. Denna kommer vara klar inom 24timmar. under tiden skall ni undvika att arbeta mot ert konto.

Vänliga hälsningar

Filip"

Detta mail mottog vi den 5:e februari när jag undrade hur flytten gick (för typ 5:e gången):

"Hej Olov!
I normal fall tar en flytt 24timmar men i enstaka fall kan det ta längre tid. Det beror på hur mycket data som skall flyttas mellan servrarna.
Men om ni är otåliga så kan vi avbrytta flytten och rulla tillbaka er till den förra servern.

Vänliga hälsningar
Filip
SURFTOWN support"

Ärligt talat, vad är det för företag som behandlar sina kunder så? Först påstå att en flytt ska ta under 24 timmar, och 14 dagar senare fråga om vi är otåliga? Är det konstigt att man blir "lite" irriterad?

tartareandesire 2009-02-10 18:33

"Det beror på hur mycket data som skall flyttas mellan servrarna."

Det får vara bra mycket data om det ska ta mer än 24h att flytta.... Visst kan man ha mycket att göra och vara underbemannade men då beror det knappast på mängden data.... Tycker det är trist och onödigt när supportpersonal hittar på egna ursäkter och virriga bortförklaringar vilket tyvärr sker på många stora företag i alla branscher.

robertsson 2009-02-10 19:21

Citat:

Det får vara bra mycket data om det ska ta mer än 24h att flytta
I detta fall var det inte 70 MB som jag skrev. Det är ca 55 MB data som tar upp under 60 MB diskutrymme. Det ska inte ta mer än max 5 minuter.

Citat:

Men är man så missnöjd så är det bara att flytta.
Bara och bara, visst, det blir en flytt imorn. Men läxan med att lita på "Sverige bästa webbhotell" kostade mig 5800 kr.

Därav denna tråd. Jag vill varna andra från att testa detta webbhotell.

robertsson 2009-02-10 19:33

Detta är utdrag ur supportmailen från Sverige bästa webbhotell. Man ser tydligt vad hotellet kan prestera i support under 3 veckor, undrar om det är en riktig människa som svarar eller en robot.

22:a jan:
Citat:

Hej Mikael

Vi har nu startat en flytt tillbaka till wsp1. Denna kommer vara klar inom 24timmar. under tiden skall ni undvika att arbeta mot ert konto.

Vänliga hälsningar
SURFTOWN support

29:e jan:
Citat:

Hej Olov!

Beklagar att flytten inte är klar ännu men den går sin lilla stilla gång och inga fel har inte rapporterats.
Just nu håller den på att ta bort informationen från er förra server där efter kommer den att koppla sig till den nya servern.
Så flytten bör vara klar under de närmaste tiden.

Vänliga hälsningar
SURFTOWN support

29:e jan:
Citat:

Hej Mikael

Flytten har inte rapporterats som misslyckad utan den pågår som sagt. I vissa fall kan det ta längre tid än 24timmar. Om ni vill så kan vi aavbryta den eller så ger vi den någon dag till på sig att bli fördig.

Vänliga hälsningar
SURFTOWN support

5:e feb:
Citat:

Hej Mikael

Enligt våra teknikare så flyter flyttningen på helt normalt, den är inte klar, men är igång fortfarande.

Vänliga hälsningar
SURFTOWN support

5:e feb:
Citat:

Hej Olov!

I normal fall tar en flytt 24timmar men i enstaka fall kan det ta längre tid. Det beror på hur mycket data som skall flyttas mellan servrarna.
Men om ni är otåliga så kan vi avbrytta flytten och rulla tillbaka er till den förra servern.

Vänliga hälsningar
SURFTOWN support

9:e feb:
Citat:

Hej Mikael

Vi kan avsluta flytten eller vi kan stoppa den och påbörja en ny flytt. Vilket väljer du.
Vi kan inte göra klart den här och nu.

Vänliga hälsningar
SURFTOWN support

10:e feb:
Citat:

Hej Mikael

Flytningen har nu taget unormalt lang tid, hvorfor jeg har stoppet den, og igang sat den igen.
Den skulle forhåbentligt være færdig inden for 24 timer.
Hvis du efter 24 timer fortsat oplever problemer så meld gerne tilbage.
Fortsat god dag.

Vänliga hälsningar
SURFTOWN support

Erik Stenman 2009-02-10 20:13

OJ, surftown blir det inte får mig... Jag blev positivt överaskad av binero häromdagen. Jag undrade om de kunde återställa en fil jag råkat ta bort. Skickade iväg ett mail kanske halv 6 och klockan 10 samma dag svarade de att de hade gjort det.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson